Full version: Tragedi
Rossi
Jag måste bara kommentera den tragiska bussolyckan i Arboga. Så fruktansvärt! Hittills är det nio döda. Tänk att sitta där inklämd uppochner i bussen och kanske ha sin döda partner bredvid sig.

Och alla anhöriga som kanske hade gett teaterbiljetterna i julklapp till sina föräldrar/syskon etc.

Jag vill bara krypa upp i famnen på min man och känna hans närhet när jag läser om den hemska händelsen och ser bilderna på TV.
Lady Hamilton
sad.gif Ja det är fruktansvärt.........
zaaritha
Fruktansvärt!
Snöflinga
Ofattbart att något sådant här kan hända .... Människor som har klätt upp sig för fest, fulla av förväntningar och glädje ... och som sedan slutar i en mardröm...

Bara så fasansfullt ....
Bee
Nio! Det var åtta när jag såg på tv tidigare. Jag ryser....
Låter jag helknäpp om jag ber alla att sända goda tankar till de nio på deras färd mot det okända? Jag skickar böner till dom i alla fall. Och till alla skadade och alla anhöriga. Dom lider svårt nu.
En ofattbar katastrof!
zaaritha
Klart man vill be för dem!
LadyG
Så oerhört tragiskt sad.gif
Gillan
Jag sitter här och är helskärrad. I en av alla nyhetssändnigar
säger dom att många av de mest skadade och förolyckade,
kom från Gullspång! Och där har vi våra rötter. I de näst-
kommande nyheterna nämns inte ens Gullsång!? Det känns
just nu väldigt skärrat. Vi har släktingar därifrån, som in-
väntar information.

/Gillan
silos
Mycket sorgligt sad.gif
Eva St
En fruktansvärd kväll för väldigt många - massor av tankar går till er
Eva St
Farbror Blå
Jag som är troende och alla andra som är, ber för de avlidna och de skadade och deras anhöriga.
Om tröst, om läkande och om själarnas frid
pisanggoreng
Det är såklart fruktansvärt hemskt.

(Samtidigt är jag inte helt förvånad att det händer bussolyckor i vintertider. När alla personbilar kör sakta fram på motorvägen för att snön yr ner och det är halt på vägbanan, då kommer bussarna och lastbilarna och kör om... Nu vet jag inte vad som låg bakom olyckan igår, men rent generellt är jag inte förvånad.)
stina
Fruktansvärt! sad.gif

Den värsta vägsträcka jag vet är E4 mellan Stockholm och Arlanda. Den är rak, fin och bred - men herregud vad flygbussarna och taxibilarna till och från Arlanda kör!!! Det är bara att hålla sig undan från vänsterfilen...

/Stina
Inga från Närke
Instämmer med alla tidigare att det är en tragedi.
De flesta resande var enligt TV från Skövde, Tibro och Falköping och tyvärr så har jag många arbetskamrater som arbetar och bor i Skövde, men jag vet inte om någon var med.
Så innan jag kommer tillbaka på jobbet så kommer jag att hela helgen gå och undra om någon var med för jag har inga hemnummer och kan ringa till någon och höra.
Så det kommer att bli en jobbig helg. Man får bara hoppas att det inte är någon jag känner, sedan är det ju dock en tragedi ändå för de som drabbas direkt och indirekt.
Biggan_
Usch så tragiskt när sådant händer. Stackars människor, vilken fasa att sitta skadad och fastklämd på detta sätt. Och stackars anhöriga.
AnitaO
Ja, mycket tragiskt är det sad.gif
Tanken på att sitta fastklämd i kylan i flera timmar, svårt skadad och chockad.
Stackars människor.

När man såg TV-bilderna så var det så svårt att förstå vad som hade hänt.
En lång raksträcka bara ......
Ingen mötande trafik, inga kurvor o.s.v.
Berith
Fruktansvärt och tragiskt, stackars stackars inblandade. sad.gif
AnnammA
Det är alltid lika hemskt, när sådant händer. Vardagen stannar till... Mina tankar går till alla inblandade...

---
AnnA
Tesa
Ja..usch...man blir så illa berörd..
Tänker på vilken tur jag hade att jag inte slog runt med bilen när jag åkte av häromdan...då hade det kanske inte alls gått lika bra som det gjorde....
netaave
Vi har precis fått veta att min mailkompis från Skövde och hennes arbetskamrater var med på bussen, hon lever men ligger nersövd svårt skadad.
AnitaO
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 16:34)
Vi har precis fått veta att min mailkompis från Skövde och hennes arbetskamrater var med på bussen, hon lever men ligger nersövd svårt skadad.

Håller tummarna för både henne och alla andra drabbade.
netaave
Pratade med hennes son för en stund sedan, hon har brutit en fot och vä arm. Eftersom hon var mycket chockad och haft en hjärtinfarkt håller de henne lättsövd, vad nu det betyder och av vilken orsak vet inte jag, men kanske någon annan? Magdis??????
Fenja
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 23:38)
Pratade med hennes son för en stund sedan, hon har brutit en fot och vä arm. Eftersom hon var mycket chockad och haft en hjärtinfarkt håller de henne lättsövd, vad nu det betyder och av vilken orsak vet inte jag, men kanske någon annan? Magdis??????

Jag gissar att det är för att kroppen/hjärtat ska få vila ordentligt, efter en sådan chock är det nog svårt att sluta ligga vaken och fundera och vara ledsen och rädd annars. Troligen slipper hon en del av smärtorna på det viset också.
Mvh
Fenja
Magdis
CITAT (Fenja @ 28-01-2006, 23:54)
CITAT (netaave @ 28-01-2006, 23:38)
Pratade med hennes son för en stund sedan, hon har brutit en fot och vä arm. Eftersom hon var mycket chockad och haft en hjärtinfarkt håller de henne lättsövd, vad nu det betyder och av vilken orsak vet inte jag, men kanske någon annan?  Magdis??????

Jag gissar att det är för att kroppen/hjärtat ska få vila ordentligt, efter en sådan chock är det nog svårt att sluta ligga vaken och fundera och vara ledsen och rädd annars. Troligen slipper hon en del av smärtorna på det viset också.
Mvh
Fenja

Jag tror precis som Fenja! Hoppas verkligen hon kryar på sig! wub.gif
netaave
Okey, men lättsövd har aldrig hört det ordet.
Magdis
CITAT (netaave @ 29-01-2006, 00:03)
Okey, men lättsövd har aldrig hört det ordet.

Hon får antagligen lugnande så att hon är dåsig och är inte sövd som man menar när man talar om narkos. Så skulle jag tro iallafall.
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-01-2006, 00:04)
CITAT (netaave @ 29-01-2006, 00:03)
Okey, men lättsövd har aldrig hört det ordet.

Hon får antagligen lugnande så att hon är dåsig och är inte sövd som man menar när man talar om narkos. Så skulle jag tro iallafall.

Ja så kan det ju vara förstås!
Bjäbban
sad.gif
netaave
CITAT (Bjäbban @ 29-01-2006, 00:09)
sad.gif

Va hänger du läpp för? ohmy.gif
Ursäkta kunde inte låta bli..... tongue.gif
Zanna
Jag pratade med en ambulanspersonal som varit med vid olyckan. Personen sa att det var mycket värre än de kunnat föreställa. Personen berättade lite mer och det var hemska bilder.

Jag tycker alla sjukvårdspersonal är värd sin vikt i guld för att de tar hand om alla skadade och sjuka (inte bara vid denna olycka), jag skulle nog inte orka med det.
netaave
Nej man måste nog vara en väldigt stabil person för att orka jobba i räddningstjänst, inom polis och sjukvård.
Tur för oss andra att det finns folk som är det.
lilla mamma
2 av de avlidna var från Otterbäcken Gullspångs kommun, en från Björneborg inte långt från mig. Den kände jag, bara i förbigående.

Det är ofattbart
netaave
CITAT (lilla mamma @ 31-01-2006, 18:59)
2 av de avlidna var från Otterbäcken Gullspångs kommun, en från Björneborg inte långt från mig. Den kände jag, bara i förbigående.

Det är ofattbart

Är det Björneborg nära Karlskoga? Känns lite otäckt isf, där har vi vänner från den tiden vår dotter var sjuk.
Parazzi
CITAT (netaave @ 29-01-2006, 11:36)
Nej man måste nog vara en väldigt stabil person för att orka jobba i räddningstjänst, inom polis och sjukvård.
Tur för oss andra att det finns folk som är det.

Tack för det. smile.gif
lilla mamma
Ja, björneborg längs vägen till Degerfors.
Gillan
CITAT (lilla mamma @ 31-01-2006, 18:59)
2 av de avlidna var från Otterbäcken Gullspångs kommun, en från Björneborg inte långt från mig. Den kände jag, bara i förbigående.

Det är ofattbart

Och bägge två (från Otterbäcken )
var jag mer än bara "bekant" med.
Ibland är livet lite för tungt.

/Evgeni
lilla mamma
Instämmer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon