Full version: Baby i plastpåse
andersen
baby

ohmy.gif ojoj vilken tur barnet hadde som klarade sig. Hoppas att hon får ett bra fortsatt liv, kan inte bli lätt i hennes framtida liv att veta någon har lagt henne i en plast påse för att dö.
Rossi
Hemskt! Hoppas att barnet aldrig får reda på detta själv. Det finns saker som är bäst att inte veta.
Farbror Blå
Ja, tänk vilken framtid annars=/
Att bli bortadopterad/bortlämnad kan man nog lära sej leva med, men att växa upp å få reda på att nån försökt göra sej av med en sad.gif unsure.gif
silos
Fy så fruktansvärt sad.gif
Hannele
CITAT (andersen @ 29-01-2006, 17:42)
ohmy.gif ojoj vilken tur barnet hadde som klarade sig. Hoppas att hon får ett bra fortsatt liv,
kan inte bli lätt i hennes framtida liv att veta någon har lagt henne i en plast påse för att dö.

I Brasilien!
Jag vet inte, om dom har fria aborter eller billiga preventivmedel eller bra bemötande av ogifta mödrar?
netaave
Det är nog fattigdom och svält som framkallat denna desperata handling, får man hoppas!
*Felix matte*
Så tragiskt sad.gif Ingen mor lämnar ifrån sitt barn om det inte handlar om att hon hamnat i nöd och vill ge barnet en bättre framtid.. sad.gif wub.gif


Att plastpåsen låg på en planka visar väl att den som lagt ut barnet visste att påsen hålls flytande till den hittas. Kanske fanns h*n/de på nära håll och såg att det hela förlöpte väl. unsure.gif hoppas jag iaf wub.gif
Tesa
I grannkommunen här så hittades ett barn på en filt mitt på en offentlig gräsmatta för några år sedan..
Det visade sig sedan att mamman inte vetat omatt hon var gravid och fått panik när hon fött ett barn till...hon hade redan 6 innan..
Barnet återbördades till familjen och de har väl fått terapi och sånt så allting slutade väl ganska bra ändå...
...sen fick jag veta att mamman var en tjej jag umgicks med ganska mycket i tonåren...
*Felix matte*
CITAT (Tesa @ 29-01-2006, 22:09)
I grannkommunen här så hittades ett barn på en filt mitt på en offentlig gräsmatta för några år sedan..
Det visade sig sedan att mamman inte vetat omatt hon var gravid och fått panik när hon fött ett barn till...hon hade redan 6 innan..
Barnet återbördades till familjen och de har väl fått terapi och sånt så allting slutade väl ganska bra ändå...
...sen fick jag veta att mamman var en tjej jag umgicks med ganska mycket i tonåren...

Världen är liten.. Har du senare haft kontakt med henne?


Också här i stan har nyfödd lagts ut och hittats och fått nytt hem... men det var måååånga år sedan... Tack o lov wub.gif
Tesa
Nej, jag har nog inte träffat henne på bortåt 20 år faktiskt...man gick liksom åt varsitt håll när man började gymnasiet..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon