Full version: Krogköer
*Felix matte*
Såg just på Svt Debatt.
Fadde fd vaktchef fick fråga om han skulle ställa sig i krogkö.
Nej! blev svaret. Han kunde inte förstå hur folk kunde förnedra sig genom att ställa sig i kö för att komma in på krogen.

Undrar... gör jag också unsure.gif

Är jag "gammeldags insnöad" eller fattar jag inte att man numera måste ha lite "status" för att få betala entreavgift och äntra krog där jag förväntas spendera x-antal SEK.
Gurkan
Ha ha ! Ja du, det var länge sen jag stod i en krogkö men jag håller verkligen med om att det är sjukt att stå i kö halva kvällen å sen kanske ändå inte få komma in.

Men det verkar vara så att folk lockar folk, dvs. ju längre kö desto mer folk lockas dit. Attityden är att "om alla andra står där så måste väl jag också stå där". Det är ju inte nödvändigtvis roligare på stället med längre kö, varken bättre musik, godare drinkar eller sötare tjejer, däremot "status" att komma in öht. eller t.o.m. gå före kön.

Vill dom stå där och trängas får dom väl göra det ?

Jag trivs bättre på SUNKHAK där ölen kostar 19:- och man inte skulle våga smaka maten mot betalning ens biggrin.gif
Magdis
Hehe...sunkhak! Det är inte min melodi heller att stå i nån krogkö utan då skulle jag hellre slinka in på en mysig liten irländsk pub nånstans. Helst nånstans där de har Happy Hour. biggrin.gif
Att segla förbi kön vore nämligen inte heller min melodi.
Latmask
Jag köar aldrig, men det beror främst på att de ställen jag tycker om att gå på finns det inte så många som vill gå på så det skulle bildas nån kö. biggrin.gif

Sunkhak är min melodi också.
netaave
Det beror på vad det är för krog, om det är en danskrog med min favoritorkester då skulle jag kunna köa en stund.
LadyG
Nej, krogköer är inte roliga att stå i.

Fast jag går ut så sällan, och så tidigt, att det inte är ett problem. tongue.gif
Veganvarg
Jag jobbar på krogar, och det som fascinerar mig mest är tjejer som mitt i vintern kommer i kortkort kjol och nån minimal top, och sen blir de arga för att de fryser och inte får gå före hela kön... blink.gif

Människor är dumma djur ibland... tongue.gif
kristerh
Vissa ställen ser till att det är en jättekö för att stället ska få ryktet att det är jättesvårt att komma in, och ser man till att några kändisar kommer dit blir det inte sämre wink.gif och då står alla dumma människor i timlånga köer (om de ens kommer in) för att det är inne.
Numera går jag inte ut så ofta och definitivt inte till ställen med långa köer wink.gif men när jag var i svängen på 80-90 talet hade jag stammiskort till en hel "köställen" så då slapp vi köa. det var rätt kul att glida förbi...
krister
Biggan_
Inte konstigt att det blir bråk utanför krogarna när folk står både hel- och halvpackade i kö och vill in och somliga får gå före. Att det sedan finns vakter som njuter av situationen och vill visa sin makt, gör ju inte saken bättre!
Caprice
Fast om man bor i Sthlm så kanske man inte har så mycket val..?
Det är köer till de roliga ställena.... biggrin.gif

Om jag väljer mellan att festa på en halvtom pub, eller Sturecompaniet, så väljer jag Sture´s... vilket innebär köande, men desto roligare kväll...

Tråkigt, men sant...
Parazzi
Det finns de ställen som medvetet håller sig med en kö för att visa status. (se, vilket poppis ställe eftersom folk köar hit)
Sen, efter att ha köat ett tag och man kommer in på stället, så är det halvfullt.
Biggan_
CITAT (Parazzi @ 01-02-2006, 14:57)
Det finns de ställen som medvetet håller sig med en kö för att visa status. (se, vilket poppis ställe eftersom folk köar hit)
Sen, efter att ha köat ett tag och man kommer in på stället, så är det halvfullt.

Och du går fortfarande på krogen fast du fyller 99 i morgon ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Välkommen hit! Det är kul med folk som har humor biggrin.gif laugh.gif
silos
Jag går aldig på krogen.
Parazzi
CITAT (Birgitta P @ 01-02-2006, 15:21)
CITAT (Parazzi @ 01-02-2006, 14:57)
Det finns de ställen som medvetet håller sig med en kö för att visa status. (se, vilket poppis ställe eftersom folk köar hit)
Sen, efter att ha köat ett tag och man kommer in på stället, så är det halvfullt.

Och du går fortfarande på krogen fast du fyller 99 i morgon ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Välkommen hit! Det är kul med folk som har humor biggrin.gif laugh.gif

99 år, en sanning med modifikation. tongue.gif
Och humor, ja, det finns. biggrin.gif wink.gif

Tack för välkomnandet. wink.gif
Biggan_
CITAT (Parazzi @ 01-02-2006, 15:54)
CITAT (Birgitta P @ 01-02-2006, 15:21)
CITAT (Parazzi @ 01-02-2006, 14:57)
Det finns de ställen som medvetet håller sig med en kö för att visa status. (se, vilket poppis ställe eftersom folk köar hit)
Sen, efter att ha köat ett tag och man kommer in på stället, så är det halvfullt.

Och du går fortfarande på krogen fast du fyller 99 i morgon ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Välkommen hit! Det är kul med folk som har humor biggrin.gif laugh.gif

99 år, en sanning med modifikation. tongue.gif
Och humor, ja, det finns. biggrin.gif wink.gif

Tack för välkomnandet. wink.gif

Varför tog du bort din födelsedag i profilen? Jag som hade tänkt gratulera dig sad.gif biggrin.gif laugh.gif
Parazzi
CITAT (Birgitta P @ 01-02-2006, 16:02)
Varför tog du bort din födelsedag i profilen? Jag som hade tänkt gratulera dig sad.gif biggrin.gif laugh.gif

Jag justerade den eftersom jag inte har födelsedag imorgon. wink.gif
Hannele
Jag köade en gång, till en av Galenskaparnas första föreställingar,
kom för sent till showen, men min prins var kvar. wub.gif
Lady Hamilton
Nej, jag behöver står inte i kö de få gånger jag går ut på Krogen.....................
Tillhör de som "bara" slinker in....................... wink.gif
Betty
CITAT (Hamilton @ 01-02-2006, 17:16)
Nej, jag behöver står inte i kö de få gånger jag går ut på Krogen.....................
Tillhör de som "bara" slinker in....................... wink.gif

Samma här... wink.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon