Rossi
Finns det någon datorkunnig här som kan berätta vad som kan hänt när man får följande meddelande när man slår på strömmen till datorn:

"Stop

C0000218 (fel i registerfil)

registret kan inte läsa in registeringsdata (filen):systemroot/system32/config/software
eller dess logg eller dess alternativa version.
Den är skadad, saknas eller går inte att skriva till.

Påbörja dumpning av fysiskt minne.
Dumpningen av det fysiska minnet är klar."

En hårddisk-krasch? Eller ska jag installera om Windows? Annat?
pejori
börja med diskrensning och defragmentering först. smile.gif
finns i "tillbehör" "systemverktyg" så får du se om det rättar till sig. smile.gif smile.gif
LadyG
Du kan laga registret om du vill, men det kan ta ganska lång tid. Det är inte fel på din hårdvara, däremot har något hänt med windows så att det inte kan starta alls.

Läs igenom Återställning innan du tar ställning till hur du vill göra.

Lycka till!
smajlizz
Såhär säger min datorkunnige pojkvän:
Det är förmodligen fel på windows och du behöver reparera installationsfilen för att det är fel i registret..
Om du inte har en säkerhetskopia ska du plocka ut hårddisken och lägga över alla viktiga privata dokument och sånt på en annan dator om du har tillgång till någon..
Vad har du för windows?
Rossi
Tack för alla svar! Det var en bekant som råkade ut för det här problemet. Jag ringde honom nyss och han hade tröttnat på strulet så igårkväll hade han raderat alltihopa och nu funkade det. Han slog till med storsläggan direkt med andra ord. smile.gif
LadyG
Det kan vara ganska skönt med ett fröscht system också, även om det tar lång tid att installera om. Fast det hade gått att reparera smile.gif
Rossi
CITAT (LadyG @ 01-02-2006, 11:21)
Det kan vara ganska skönt med ett fröscht system också, även om det tar lång tid att installera om. Fast det hade gått att reparera smile.gif

Ja, han hade inte gått och lagt sig förrän klockan fyra inatt .... smile.gif
LadyG
Oj, stackarn. Jag då förstår jag om han tröttnade helt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon