Full version: IQ Fiskpinne!
birgitek
Vem? Anna Sjödin förstås!
Birgit Ek
KURT
Om du är så nära bekant med henne så kanske det inte var så snällt sagt!
Gossen Ruda
Vad är det frågan om nu? Är inte bekant med henne eller vet vad det gäller.
Klematis
Vad menar du??
Eva i Skåne
Anna Sjödin är den omskrivna SSU-ordföranden.
Jag är helt övertygad om att det inte är något fel på hennes intelligens. Då tar man sig inte till en ordförandepost i ett stort ungdomsförbund.
Hennes agerande på krogen och efter krogbesöket kan man förstås ha synpunkter på. Dåligt omdöme wink.gif
Annlo
CITAT (birgitek @ 01-02-2006, 08:02)
Vem? Anna Sjödin förstås!
Birgit Ek

Jag vet inte om man kan lita på medias version... Det blir ju polisärende av det hela så utredningen får visa vad som hände.

Det som däremot upprör är sättet media hänger ut och dömer personer bara för att sälja lösnummer!

Såg på löpsedeln att SSU ordförande hade festat i nio timmar (det anmodas då vara förfärligt... blink.gif )

Men människan måste väl ha rätt till ett privatliv?

Om man går ut med jobbet och äter middag och därefter sätter sig hemma hos vänner till sena timmen och sedan rullar ut på krogen lite glad i hatten... vem av oss här kan säga att vi aldrig gjort det? huh.gif

Sedan kan man ju diskutera om man som politiker har ett större ansvar även på fritiden då man är ett ansikte utåt för partiet .. unsure.gif
AnitaO
Jag säger som Expressen .... vem ljuger?
Snacka om att ord står mot ord i den här soppan.

Det som talar för Anna är att om krogvaktens version var den sanna, så borde hon ha försökt tysta ner historien.
Men det kan man ju inte säga att hon har. Tvärtom.
Hon hade vid ett flertal tillfällen under natten krävt att få lämna ett blodprov för att påvisa sin promillehalt, men nekats av polisen.
LadyG
Hon påstår att hon ville till polisen för att lämna en anmälan - någon sådan hade sent på måndagen ännu inte inkommit. Hon påstår att hon ville lämna blodprov, men är man tillräckligt dragen är inte blodprov det första man tänker på. Enligt många olika vittnen var hon väldigt full.

Det är inte bara vakten utan flera skilda vittnesuppgifter som hävdar att hon var mycket full, mycket aggressiv och påstridig.

Varför skulle en stor mängd gäster, en hel krog (med redan dubiöst rykte så de har inget att skydda), vakterna samt en hel polisstation gadda ihop sig och ljuga om henne? Så jäkla viktig är hon inte.

Nu gjorde hon det enda hon kunde gjort, hon gick till frontalattack direkt. Då vet folk inte vad de ska tro. Hade hon försökt mörka hade hon varit slut som politiker före lunch.
Veganvarg
Jag vet inte vem jag litar minst på... en politiker som vill rädda sitt rykte och sin karriär, eller en ordningsvakt i Sthlms innerstad... unsure.gif
Ska bli spännande att se hur det slutar!
Gossen Ruda
CITAT (LadyG @ 01-02-2006, 10:02)
Nu gjorde hon det enda hon kunde gjort, hon gick till frontalattack direkt. Då vet folk inte vad de ska tro. Hade hon försökt mörka hade hon varit slut som politiker före lunch.

Hon kanske är slut ändå. Nu vet jag vad det handlar om. Det som slog mig när jag såg intervjuerna med henna att det knappast är frågan om en blyg viol, snarare något åt tistelhållet. Såna råkar ofta i bråk pga sitt allmänna uppträdande, är man sen på kanelen blir det ofta värre. Vi får se hur det slutar.
LadyG
Ordningsvakten i det här fallet var ju en AT-läkare, det gör honom lite mer trovärdig än henne tycker jag. Inte mycket, men en aning tongue.gif
LadyG
CITAT (Gossen Ruda @ 01-02-2006, 10:24)
CITAT (LadyG @ 01-02-2006, 10:02)
Nu gjorde hon det enda hon kunde gjort, hon gick till frontalattack direkt. Då vet folk inte vad de ska tro. Hade hon försökt mörka hade hon varit slut som politiker före lunch.

Hon kanske är slut ändå. Nu vet jag vad det handlar om. Det som slog mig när jag såg intervjuerna med henna att det knappast är frågan om en blyg viol, snarare något åt tistelhållet. Såna råkar ofta i bråk pga sitt allmänna uppträdande, är man sen på kanelen blir det ofta värre. Vi får se hur det slutar.

laugh.gif laugh.gif

Så sant som det är sagt smile.gif

Det ska bli intresant att se hur det slutar.
kristerh
Hon hade ju tydligen sagt att hennes kompis justitieministern skulle se till att stänga krogen om hon inte fick som hon ville,

Dessutom var hennes kompis så full att hon inte kunde stå själv, inte så konstigt om hon blir utkastad då wink.gif

Och varför skulle hon få tillbringa natten i fyllecell om hon var nykter eller halvnykter wink.gif enligt henne själv var det för att hon var så våldsam wink.gif unsure.gif
jag har svårt att tänka mig att en dörrvakt går in på krogen för att slå någon, om hon var så våldsam är det inte konstigt att det blivit hårda tag.

Tur att partiet har gott om pengar, eftersom de har råd att betala Leif Zilbersky (säker felstavat) för hon betalar inte advokaten själv wink.gif
krister
birgitek
CITAT (kristerh @ 01-02-2006, 11:27)
Tur att partiet har gott om pengar, eftersom de har råd att betala Leif Zilbersky (säker felstavat) för hon betalar inte advokaten själv wink.gif
krister

Om det nu blir partiet som betalar, rättshjälp brukar bekostas av skattbetalarna
Birgit Ek
kristerh
CITAT (birgitek @ 01-02-2006, 11:32)
Om det nu blir partiet som betalar, rättshjälp brukar bekostas av skattbetalarna
Birgit Ek

Enligt nyheterna ska SSU betala. Varför kan man ju undra, hon var ju där som privatperson.
krister
LadyG
CITAT (birgitek @ 01-02-2006, 11:32)
CITAT (kristerh @ 01-02-2006, 11:27)
Tur att partiet har gott om pengar, eftersom de har råd att betala Leif Zilbersky (säker felstavat) för hon betalar inte advokaten själv wink.gif
krister

Om det nu blir partiet som betalar, rättshjälp brukar bekostas av skattbetalarna
Birgit Ek

Exakt.

SSU:s pressekreterare Peter Skeppström:
- Han har utsetts till offentlig försvarare, så det finansieras inte av SSU.
Caprice
Jag jobbar i restaurangbranschen, och har en kompis som jobbar där...
Att säga att Anna S var full är en underdrift
Hela sällskapet var väldigt gapiga och skrikiga... och på det stället är de flesta så, det är ett väldigt "grabbigt" ställe... men den här gruppen utmärkte sig i mängden...

Det jag tycker är fulast är hennes beklagande i media... hon trodde såklart att som blond tjej som blivit nedslagen av en vakt skulle alla ta hennes parti.... Snacka om baktändning...! biggrin.gif

Själv tycker jag bara hon framstår som patetisk...

Det är väl ingen skandal att en SSU-ordförande festat... Om det sedan pågått i nio timmar, det är hennes sak... Sååå ovanligt är det väl ändå inte...?
Om man ska iväg på en fest, då kanske man dricker det första glaset vin vid 6-tiden... är det riktig partykväll är det väl inte omöjligt att det är full fest vid 3-tiden... ?

Medierna kan som bekant förtora och förvrida saker o ting...

Personligen hoppas jag hon förlorar det ev målet... Pga hennes beteende...
Tesa
Det var väldigt vad alla är insatta i vad som hänt...
Nån som tänkt tanken att det var en bra historia att sälja till kvällstidningarna...
pejori
CITAT (Tesa @ 01-02-2006, 13:11)
Det var väldigt vad alla är insatta i vad som hänt...
Nån som tänkt tanken att det var en bra historia att sälja till kvällstidningarna...

är det inte dom som säljer det då? smile.gif smile.gif
kommer nya "fakta" varje dag wub.gif
Pirum
Ja, det här ser ut att bli en riktig såpa i medierna. Jag tror Anna S hade tjänat på att snabbt be om ursäkt för att hon var full och oregerlig, men att "vakten använt övervåld" (enligt Anna S då, _jag_ vet inte vad som gäller).

Det som kan bli svårast att förklara bort är de rasistiska fraser hon påstås ha vräkt ur sig. Även om hon sagt detta _efter_ att ha blivit kallad (påstås det) "hora" och "slödder" så är det åsikter som knappast kan gå att förena med (offentlig) socialdemokratisk hållning. Om man som privatperson däremot angrips med sexistiska ord så tycker jag det är helt ok att svara med rasistiska ord, om man känner för det. Hellre ord än knytnävar. Men det är som privatperson alltså, frågan är ju här om man ska koppla ihop Anna S med SSU, och det ska man nog eftersom det är just hennes åsikter som är relevanta inom hennes yrke.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=293715 för mer skvaller om detta smile.gif (tillägg: jag postar INTE på flashback)
cic
CITAT (Tesa @ 01-02-2006, 13:11)
Det var väldigt vad alla är insatta i vad som hänt...

Precis vad jag tänkte skriva.. Verkar som alla var där och såg/hörde allt som hänt?
andersen
En länk som motvikt mot Flashback som förövrigt är en rasistisk sida på nätet....expressen
Farbror Blå
Jag vet inte heller vad som kan tänkas vara sant i denna soppa, men betänk dessa saker:

*Hur många ggr går du ut på krogen?
*Hur många ggr festar du med kompisar?
*Hur många ggr blir du utkastad av vakterna?
*Hur mångaggr blir din polare utslängd av vaktyerna?
*Hur många ggr ser du NÅGON bli utslängd av vakterna?
*Hur många av dom som kastats ut anser du vara heeeelt oskyldiga?

dessutom:
OM du nu blir vittne till att din kompis blir utslängd, vad gör du ?
1ringer polis?
2ropar åt vakterna att sluta'
3slåss med vakterna?

Tror du dina svar på frågorna 1- 3 skulle vara annorlunda om samma situation uppstått och du är full som en kastrull?

Jag känner INGEN tjej som nånsin blivit orskyldigt utslängd av vakter.
Känner dessutom INGEN som skulle vara dum nog att hoppa på vakterna, full eller nykter.

LIte misstänkt tycker jag nog att det är, om inte annat så i sken av mina "uteslutningsteser" ovan...
eller?
andersen
Håller med dej farbror blå,la mest ut länken som mot vikt till den rasistiska sidan som Flashback trots allt är.
Pirum
Jaha, jag trodde du menade att Expressen var rasistisk tongue.gif Blev för övrigt förvånad över hur vettigt Björn Ulvaeus skrev. Inte att det var vettigt, utan för att han skrev, menar jag. "ABBA" brukar ju inte sticka ut hakan så ofta politiskt. ( http://expressen.se/index.jsp?d=1180&a=517228 )

Det finns många idioter på Flashback, men de flesta av forumena (eller vad man ska kalla det) är befolkade av i huvudsak vettiga människor. Eller åtminstone rätt normala människor. Eller vanliga.

För den som undrar så är Flashback från början en tidning, som sedan expanderat till nyhetsbrev med över 100000 läsare (nordens största), och sedan flera år även ett internetforum där man kan diskutera i princip ALLT. Husdjur eller hur man bäst lurar telefonbolag på pengar. Eller vem den där idrottstjärnan som åkt dit för hustrumisshandel är, när vanliga media inte vill "hänga ut" fähunden.

Flashbacks motto är hämtat från deklarationen om de mänskliga rättigheterna, artikel 19 : "Alla har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för alla att utan ingripande hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags media och utan hänsyn till gränser."

Ursäkta om jag drog ämnet en smula off-topic, men jag menar att Flashback inte är ett rasistiskt forum, även om säkert flera som skriver där är rasister, idioter, djurvänner, humanister, potatisfetischister eller annat underligt folk.
Snöflinga
Något osannolikt att man hamnar i fyllecell utan anledning blink.gif
LadyG
CITAT (Snöflinga @ 01-02-2006, 21:36)
Något osannolikt att man hamnar i fyllecell utan anledning blink.gif

Precis min åsikt. smile.gif
*Felix matte*
Mer insatt än det jag hört och sett på TV nyhetssändningar är jag inte
men bara det att Anna S inte ville sitta i samma soffa som han vakten... det visar att hon inte tålde "se sanningen i vitögat"

Hennes berättelse skiljde sig en del mellan kanalbytena... sedan så tycktes hon inte vara medveten om att väninnan lobbats pga hon var så dyngrak att hon inte kunde ta vara på sig själv.
Hamna i fyllecell utan att vara ordentligt berusad... nej det tror jag inte.

Visst förekommer övervåld i krogvärlden men att vakter, barpersonal, krogbesökare och poliser ... alla skulle hitta på att hon var berusad och sa ett o annat... det tror inte jag.

Sedan så är det ju så att det är rättsväsendet som till syvende och sist avgör vad som var mest trovärdigt.

För min del så tror jag inte att hon kan komma undan det hon anklagas för.
Tesa
Konstigt att man ser så olika saker...jag la mest märke till hur vaktens historia ändrades varje gång jag såg eller hörde nåt av honom...

Och att hon inte ville sitta i samma soffa som en som misshandlat henne tycker jag är alldeles självklart....det hade inte jag heller velat göra...
Farbror Blå
CITAT (Pirum @ 01-02-2006, 21:11)
Jaha, jag trodde du menade att Expressen var rasistisk  :P Blev för övrigt förvånad över hur vettigt Björn Ulvaeus skrev. Inte att det var vettigt, utan för att han skrev, menar jag. "ABBA" brukar ju inte sticka ut hakan så ofta politiskt. ( http://expressen.se/index.jsp?d=1180&a=517228 )

Det finns många idioter på Flashback, men de flesta av forumena (eller vad man ska kalla det) är befolkade av i huvudsak vettiga människor. Eller åtminstone rätt normala människor. Eller vanliga.

För den som undrar så är Flashback från början en tidning, som sedan expanderat till nyhetsbrev med över 100000 läsare (nordens största), och sedan flera år även ett internetforum där man kan diskutera i princip ALLT. Husdjur eller hur man bäst lurar telefonbolag på pengar. Eller vem den där idrottstjärnan som åkt dit för hustrumisshandel är, när vanliga media inte vill "hänga ut" fähunden.

Flashbacks motto är hämtat från deklarationen om de mänskliga rättigheterna, artikel 19 : "Alla har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för alla att utan ingripande hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags media och utan hänsyn till gränser."

Ursäkta om jag drog ämnet en smula off-topic, men jag menar att Flashback inte är ett rasistiskt forum, även om säkert flera som skriver där är rasister, idioter, djurvänner, humanister, potatisfetischister eller annat underligt folk.

Nej, håller inte med dej.
Tänker inte ens kolla Flashback utan säjer bara följande:

Yttrandefriheten är en fin princip, väl värd att bevara.
Därför anser jag att varje försök till inskränkande av den, tex genom nazistpropaganda, rasistiska uttalanden mm ska beivras.

Det är inte yttrandefrihet att låta nazzar marschera och skrika sina slagord!!

[B]
Det är att godkänna deras kränkningar mot andra folkslag, homosexuella och oliktänkande av alla slag!

Genom att inte aktivt ta avstånd från sånt svineri, måste man vara medveten om att man försvarar det!

I min och Nalle Puhs värld, är en Nasse en liten rädd gris..
kristerh
CITAT (Snöflinga @ 01-02-2006, 21:36)
Något osannolikt att man hamnar i fyllecell utan anledning blink.gif

men hon var inte full wink.gif säger hon, utan hon hamnade i fyllecellen pga att hon var våldsam wink.gif blink.gif enligt henne själv
krister
LadyG
Isf hamnar man i häktet.

CITAT
Hur berusad var Sjödin?
- Jag kan inte kommentera det, men 99 procent av alla som kommer hit är fulla. De andra är psykiskt störda, säger Stefan Håkansson, vakthavande befäl. Det krävdes två vakter för att föra Sjödin till fyllecellen där hon fick tillbringa natten.

(Expressen)

Det låter inte som en nykter persons tilltag.
Veganvarg
CITAT (kristerh @ 02-02-2006, 11:14)
men hon var inte full wink.gif säger hon, utan hon hamnade i fyllecellen pga att hon var våldsam wink.gif  :blink: enligt henne själv
krister

Men... vilket geni!! blink.gif

Jag tror hela svenska folket är överens om att det är värre att vara aggressiv och våldsam än att vara jättefull.

Att vara full är mänskligt, att vara våldsam är jä**igt dumt!
Hannele
Det kan bli fängelse för Anna Sjödin...
Ord står mot ord, jag trodde på henne.
Kathy
CITAT (Hannele @ 07-04-2006, 12:13)
Det kan bli fängelse för Anna Sjödin...
Ord står mot ord, jag trodde på henne.

Citat ur artikeln:
CITAT
– Om hon fälls kan det ge ett kortare fängelsestraff på en eller ett par månader. Det kan också handla om villkorlig dom med samhällstjänst.


Har svårt att tro att hon får fängelse. Snarare villkorlig dom.
AndreasBlomquist
Vågar man hoppas på en fällande dom med fängelsestraff som påföljd. Jisses va skönt det vore! Vi hade hela hotellet uppbokat av SSU för 2-3 år sedan då deras kongress var förlagd i Karlstad och det har aldrig varit ett värre fylleslag och oreda på hotellet. Det enda som kan komma i närheten av deras grisighet var då Svenska Narkotikapolisföreningen hade årsmöte. Då var det mycket fylla och nakna människor överallt men de var åtminstone trevliga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon