Full version: När så?
yenny
Det har säkert skrivits om det i andra trådar.. men i alla fall...
jag har inte riktigt fått klämm på när man skall så vissa saker... sår jag för tidigt blir det bara rangligt och sår jag för sent blir det inte "klart" föränn någonstans på höstkanten.

Jag har mina tomater utomhus mot en södervägg och har bara möjlighet att ha de innomhus (i normal innomhus temperatur)tills det är dags att avhärda de. När bör jag så dessa?

Och när sätter man igång med ettåringar?

Det borde ju finnas fler än jag som inte har tillgång till växthus och "Rätt" temperatur... hur gör ni?
Lady Hamilton
De såråd som står på de svenska fröpåsarna brukar stämma ganska bra. Som typ att tomater sår man ca 6 före beräknad utplantering.

Ett tips är att du skriver upp någonstans vilket datum du sår och vad resultatet blev. Då har du ännu bättre koll tills nästa år
ewa zon 3
Gör reklam igen för den här Tidtabellför odlingstider för ettåringar. Lånad av signaturen "Betty"
Kanske kan den vara till lite hjälp smile.gif

Ewa
yenny
CITAT (Hamilton @ 01-02-2006, 17:06)
Ett tips är att du skriver upp någonstans vilket datum du sår och vad resultatet blev. Då har du ännu bättre koll tills nästa år

Jag har inte sått så mycket på flera år för jag flyttade till mindre.... någonstans i flytten lyckades jag med konsten att slarva bort mina trädgårdsdagböcker.... så jag hade sånna anteckningar... men jag hittar de inte sad.gif
Lady Hamilton
biggrin.gif Men då är det ju ett PERFEKT tillfälle att med en ny planterings kalender i år!
yenny
CITAT (Hamilton @ 01-02-2006, 17:11)
biggrin.gif Men då är det ju ett PERFEKT tillfälle att med en ny planterings kalender i år!

Ja det skall jag absolut göra biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon