Katti med torpet
Hade en gammal och en ännu äldre fröpåse av Heliotrop som jag sådde den 11 jan.
Tror att jag täckte ena halvan av sådden som ett test (ljusgroende?).
Ännu har inget tittat upp. Skall jag kasta sådden eller är det idé att vänta ytterligare lite?
Hur brukar ni göra för att lyckas med dem, hur stor utdelning kan man förvänta sig (om man använder krya frön).
Helen i Piteå Zon 5
Jag undrar ifall du inte får köpa en ny påse, Heliotrop brukar gro inom ca. 1v. Jag frösår i såjord, täcker fröna och lägger plastfilm med lufthål över, min sådd grodde nu på 6dar. / Helen
Katti med torpet
Okay, är nog bara att inse att mina frön har har tappat livslusten.
Blir till att införskaffa en ny fröpåse, eller så köper jag plantor i vår, skall bara ha ett par stycken.

Hur stor andel av dina frön gror?

Heliotrop skall ju gå att övervintra, någon som har provat. Några tips?
Helen i Piteå Zon 5
Jag tror att de flesta gror, det är i alla fall massor av småplantor rolleyes.gif Nej, jag förvarar inte Heliotropen eftersom den är så lätta att fröså och få i blom, jag har så mycket annat som måste in och under växtbelysning. /Helen
nina L
förra vintern förvarade jag heliotropen tillsammans med pelargonerna och det fungerade bra.
Katti med torpet
Nina, hur förvarade du pelargonerna då?
det finns ju rätt många olika sätt att övervintra pellisar menar jag huh.gif
nina L
Just ja!!! jag hade mina pellisar i min kolonilstuga som hade ca 5° Gav lite vatten ca en ggr/månad.alla klarade sig fint.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon