wolkenkrabber
Köpte den på trädgårdsmässan i våras och satte ut, hoppas den tar sig igenom resten av vintern här i Östersund!



EDIT: Glömde skriva att dte är en Opuntia av något slag...
Jonte_rm
Hihi, vad ska denna suddiga bild föreställa smile.gif

Kul att, vad det nu är, har överlevt vintern i alla fall smile.gif Hoppas den växer fin nu i sommar...


mvh // johannes
Helen i Piteå Zon 5
Nämen så kul! Jag har fått en planta av Kerstin för 2 år sedan som har fått vara inne vintertid och växa till sig, nu ska jag plantera ut den till sommaren. Hoppas den överlever lika bra som din rolleyes.gif / Helen
Gåsis
Vad kul! Men nu kanske du måste täcka den för vi ska ju få en massa minus i helgen och det som snöar just nu är ju knappt något.

/Åsa
wolkenkrabber
Självklart, men vill inte täcka över den medans det var risk för plusgrader, vinterblöta är det värsta dem vet...
Rossi
Men ser den inte lite slapp ut? Dem jag hade förut var var raka och stod rätt upp. Men du kanske har en annan sort?
Alexander-VG-zon3
hoppas den klara sig det sista fram till våren .väldigt fin med ska själv prova med min till våren smile.gif smile.gif tongue.gif
lena:-)
OT-tillägg
Mild vinter ....huvva ..här i skaraborg var det -13 imorse....
Sol och snö wub.gif wub.gif
wolkenkrabber
Uppdatering.

Så här såg Opuntioan ut för några veckor sedan, den är ännu fastare nu



Och opuntia fragilisen håller på att börja växa.


Ni får även en bild på en rätt så nytillkommen yucca bredvid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon