kerstin z5-6

Vilket diskmedel använder ni att tvätta fröna med i så fall -vanligt flytande ?

Ga 3 behövs sen tydligen också

SAMBUCUS nigra ssp. caerulea blåbärad fläder
BjursBerit
ÅÅÅHHHH...hoppas att du får upp nån...får man isåfall ställa sig på kö?? wub.gif

Då jag har tvättat frön har jag använt vanligt flytande Yes...fast bara i sista skjöljvattnet.
kerstin z5-6
Går bra det -för många lär det väl inte bli , jag bokar av en till dej
-jo jag lutar åt vanligt diskmedel ...detergent ... det är väl diskmedel smile.gif
man får vara glad att man inte valde Benved... enl fröpåsen ska de "Tvättas och torkas regelbundet varje dag i 4v för att få bort den oljiga hinnan ... Ingalill i lökarna lär inte hinna annat än att sköta det ... men det var en himla snygg benved smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Hälsa Helen ! har tyvärr både för mkt på jobb o hemma för att hinna upp till föreläsningen , men jag vet att ni som är där får en oförglömlig upplevelse tongue.gif
och det där med hur man köper mindre frö-det SYNAR jag biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
Urtjusig fläder! Hoppas det gror lätt och många!
Kerstin! Angående min s.k. föreläsning, så har du inget nytt att lära rolleyes.gif du vet och kan redan allt jag vet och kan. rolleyes.gif / Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon