Full version: Melodikrysset
karjo
Hej!

Någon mer än jag som brukar lösa melodikrysset när tillfälle ges!?

Om det är det skulle jag vilja ha hjälp med en sak från lördagens kryss... L1... ett yrke... men vad! Jag blir tokig! wacko.gif
Jag har löst allt annat! Så jag kan ju hjälpa till också kanske?
Berith
Löser direkt på nätet men har ännu inte vunnit nåt. Mina svar kanske kommer bort i cyberrymden. unsure.gif

Yrket är skomakare - det var ju Skomakare Anton av Hasse Andersson.
karjo
Åh, vad bra! Tackar!

Jag brukar också lösa på nätet, men vinner heller inget... Men det är ju många som deltar, så undrar hur stor chansen är att man vinner nåt egentligen!:)

(Jag hade stavat onedin men å... det gjorde ju inte saken enklare...) rolleyes.gif
*Felix matte*
Jag brukar lösa både på nätet och i papperstidningen... ibland i både Allers och morrontidningen och skickar in alla tre men har ännu aldrig vunnit något.

Lördagens fick förbli ofyllt... tar nya tag kommande. smile.gif
netaave
Lodrätt 6, svensk musikalsångerska 5 bokstäver, slutar på ra
Berith
Myrra Malmberg. Har just löst och skickat iväg. wink.gif Och nu vill jag inte veta av att jag gjort några fel. biggrin.gif
netaave
CITAT (Berith @ 11-02-2006, 11:10)
Myrra Malmberg. Har just löst och skickat iväg. wink.gif Och nu vill jag inte veta av att jag gjort några fel. biggrin.gif

Tack!
netaave
Idag var det två jag inte klarade Lodrätt 2 och vågrätt 7
Någon som kan?
Berith
Lodrätt 2 blev Dotter - det var ju Mistrals dotter som Nana M. sjöng ledmotivet till.
Vågrätt 7 var Eva Dahlgren som sjöng en tidig melodifestivallåt.

Jag tycker att det var en del svåra frågor idag, men hoppas att jag klarat dom.
netaave
Du är en klippa Berith!
Jag brukar inte skicka in, men det är kul att lösa det ändå.
Berith
Det är klart att du ska skicka in! Hur ska du annars kunna vinna fina priser? biggrin.gif


Jag löser Året Runts Krysstidning och har på bara ett par månader vunnit fyra skraplotter. Jippiii! Visserligen var alla fyra nitlotter men man blir lika glad för det. blink.gif
netaave
CITAT (Berith @ 18-02-2006, 13:01)
Det är klart att du ska skicka in! Hur ska du annars kunna vinna fina priser? biggrin.gif


Jag löser Året Runts Krysstidning och har på bara ett par månader vunnit fyra skraplotter. Jippiii! Visserligen var alla fyra nitlotter men man blir lika glad för det. blink.gif

Köper också den tidningen varje vecka och löser nästan alla kryss, skönt att hålla igång hjärnan lite.
Har försökt byta tidning men får hela tiden återfall! biggrin.gif
karjo
Jag lyckades inte lösa andra delfrågan där första svaret var "entertainment"... Det var v 14, börjar på T andra bokstaven var A... totalt fem bokstäver.

Nån som kan ?
Berith
Där skrev jag THATS... unsure.gif och nu har jag skickat in papperskrysset också så jag hoppas att det inte är fel.
karjo
hette filmen "thats entertainment"? thats borde väl stavas that's. men det kanske inte herr eldeman tar någon hänsyn till!? tongue.gif
Berith
Äh, en sån liten ' kan man strunta i. tongue.gif
netaave
Traks ska det vara väl!
Berith
Menar du att filmen heter Entertainment traks? ohmy.gif Attans vad fel jag har då...
karjo
Jag sökte på "That's entertainment" på goggle och hittade lite info... jag tror att Beriths svar stämmer! rolleyes.gif
Berith
*puh!* har ju redan skickat in wink.gif
karjo
Idag klarade jag allt själv! biggrin.gif Kanske jag kan hjälpa till idag? rolleyes.gif
Berith
Klarade nästan allt själv biggrin.gif det slirade bara på L4 men det fick jag hjälp med. Förstod inte vad han menade unsure.gif först! men sen var det ju självklart. tongue.gif
netaave
Klarade också!
Fast fick tänka en stund innan jag kom på ångmaskin, swn hade jag för mig att det var Cacka Israelsson som sjöng "Då går jag ner i min källare" men fick det till "Isaksson"
Berith
Japp, det var ju Pierre Isaksson som sjöng, och som så tragiskt omkom på Estonia.
netaave
CITAT (Berith @ 04-03-2006, 11:10)
Japp, det var ju Pierre Isaksson som sjöng, och som så tragiskt omkom på Estonia.

Jaaa nu trillade poletten ner, men jag klarade det iaf. tongue.gif
Berith
Jämrars huh.gif skickade in nätkrysset med ett stavfel - det ska vara Isacsson - med C inte K. Inte meningen att luras!
netaave
CITAT (Berith @ 04-03-2006, 11:45)
Jämrars huh.gif skickade in nätkrysset med ett stavfel - det ska vara Isacsson - med C inte K. Inte meningen att luras!

är dom så noga med det då?
Berith
Vete 17 men jag skickade in två nätkryss till, båda med C! rolleyes.gif
karjo
Visst är det väl enkronor som Thore sjöng om!?! Annars gick det som en dans idag! Vad säger ni? smile.gif smile.gif
johanna_zon3
japp!
karjo
FINT! biggrin.gif
karjo
*suck* Vad svårt det var denna gången! Eller vad tycker ni!?sad.gif

Har slitit som en galning här nu och med googles hjälp har jag löst det mesta... men en par saker återstår...
Vad heter låten "Sandy" på svenska?
och
Vad heter skådespelerskan i filmen "Anna"? unsure.gif unsure.gif
Nån som vet?
Berith
Joo det var några knepiga frågor den här gången. Tur att man har nära till Google. rolleyes.gif Lycka till med NÄSTA kille heter låten på svenska, Flamingokvintetten sjöng den. Och sångerskan var SILVANA Mangano.

Lycka till! smile.gif För du skickar väl in lösningen?

Men... unsure.gif jag ska väl egentligen inte hjälpa en konkurrent?
karjo
Det är inte alltid jag skickar in svaren. Och om du tar illa upp så ska jag absolut inte göra det! (Gör du det?) Jag kanske kan hjälpa till med något någongång...

Men det är ju roligt att få veta svaren iaf!

Tack! smile.gif
Berith
biggrin.gif Äh, jag skojade bara. Såklart att du ska skicka in! Hur ska du annars kunna vinna fina priser? Jag löser och skickar in varje vecka, lyssnar på nätet och söker knepiga svar direkt så att säga.... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon