Full version: Belysningsarmatur ?
Wicke
hej allihop.
Nu har jag äntligen bestämt mig för att skaffa en armatur att driva upp mina plantor under istället för fönsterbrädan.

Problemet är bara att jag inte vet vart jag ska köpa den??

Någon som vet något bra och billigt ställe??
kerstin z5-6
Clas olsson brukar ha rätt bra priser -annars fråga -kontor, stormarknader mm byter ofta ut sina armaturer -då kan de fås gratis smile.gif
Wicke
Man kan alltså använda en helt vanlig armatur?

Vart köper man lysrören,för det ska väl vara speciella sådana också??
Lady Hamilton
Lysrören köper man efter armaturens längd, normalt 36 W eller 58 W (Jag tror att de kostar mellen 40-100 kr st beroende på märke m.m.)
Lysrören köper du på en affär där de har lysrör Om det finns både varmvita ock kallvita skulle jag rekommendera kallvita.
Men köp INTE "specialrör" de är inte bättre utan kostar bara onödigt mycket pengar.

P.S. Med vanlig armatur menas att du tar bort ev. plastkåpa som sitter över rören, kåpan tar bort för mycket av ljusskenet annars D.S.
Wicke
Sen hänger man bara upp armaturen i kedjor då,hur nära plantorna bör man hänga armaturen??
ewa zon 3
Jag beställde armaturer från den här internetbutiken
Expressel
Man kan få varorna hemkörda av DHL för en rimlig penning

Armaturerna finns under 'Belysning' många olika varianter

/Ewa
kerstin z5-6
Lysrören ska hänga 10 -15 cm över sådderna/plantorna och gärna i regelbara linor -tända 14 tim/dygn -timer bra att ha smile.gif Frösådder o ljus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon