netaave
Idag var det ett nytt värdetransportrån, nu i Uppsala, nära mitt jobb.
Var lite läskigt att åka hem idag. Polisen sa på radion att dom hade x-tra bevakning på alla utfarter, men fast jag åkte på 55:an, över 272:an och åker hem på E4:an en halvtimme efter det att det skett såg jag inte en enda polis. ohmy.gif
Rånarna hade säkert hunnit till Sundsvall innan spärrarna kom upp. tongue.gif

Dessutom går dom ut i lokalradion och talar om att dom inte kan spana med helikoptern för att det är för mycket moln och dimma på vissa ställen.
Så nu vet alla rånare det, att det är lugnt på den fronten och bara utföra rånen när det är det vädret. wacko.gif
kristerh
Det förvånar mig att det fortfarande är så dålig säkerhet,
det är som en speceributik. bara att ta för sig av vad man vill ha wink.gif
mitt förtroende för securitas har helt försvunnit efter att jag fått reda på den dåliga säkerheten, dvs ingen infärgning av stulna sedlar, bilar som ser ut som rostiga vrak mm
krister
Malvia
Maken blev stoppad av polis för 10 min sen på 55:an mot Enköping. De stannade alla fordon.
Polis med skottsäker väst och automatvapen. maken fick gå ur och öppna skåpet på sin bil. Han hade en mängd sopsäckar och alla dem fick han öppna under bevakning.
kristerh
CITAT (Malvia @ 08-02-2006, 15:06)
Maken blev stoppad av polis för 10 min sen på 55:an mot Enköping. De stannade alla fordon.
Polis med skottsäker väst och automatvapen. maken fick gå ur och öppna skåpet på sin bil. Han hade en mängd sopsäckar och alla dem fick han öppna under bevakning.

Har polisen nångång hittat det de söker vid poliskontroller wink.gif
rånarna är väl inte så dumma att de åker omkring på vägarna, de ligger väl o trycker på något säkert ställe.
krister
netaave
CITAT (Malvia @ 08-02-2006, 15:06)
Maken blev stoppad av polis för 10 min sen på 55:an mot Enköping. De stannade alla fordon.
Polis med skottsäker väst och automatvapen. maken fick gå ur och öppna skåpet på sin bil. Han hade en mängd sopsäckar och alla dem fick han öppna under bevakning.

Jag tror jag skrattar på mig, 3,5 timmar efter det att det skett kollar dom bilar som kör ca 30 min väg från där det hände. biggrin.gif
Inte konstigt att dom sällan får fast dom. laugh.gif
Klematis
Hur många rån är insider? Det måste det ju nästan vara eftersom det går vägen nästan varje gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon