Norpan01
Hej!

Någon som har ett bra tips på hur jag får min pallkrage kattfri? Grannarnas katter tycker den är perfekt att kissa i ........ mad.gif
Gåsis
Jag har inte ens problem med grannens katt, jag har en egen som tycker att ingen toa är så bra som min pallkrage. Jag har ett finmaskigt nät och lägger löst över, sen har jag ett par böjda spikar som jag fäster det lite lätt med. När det väl har börjat växt i pallkragen tycker inte katten det är lika bra längre så då får den vara ifred.

/Åsa
noora
Jag fick fröer och småplantor i trädgårdslandet uppgrävda av katter tills jag la på en fiberduk. Fiberduken skyddar ju dessutom plantorna och hindrar ogräsfrö, så det kändes som en bra lösning smile.gif Man får bara se till att lägga något tungt på alla kanter av fiberduken, annars puttar katterna helt enkelt undan fiberduken för att komma åt "sin toalett"...
Reserv
Myggnät för spjälsängar har exakt dom mått som en stor pallkrage har. Dessutom så finns det plats för grönsakerna (eller va´man nu har där) att växa minst en meter. Bonus till det hela, inga sniglar kommer in rolleyes.gif Annars så tar man bara måtten och syr upp i såna höjder man själv vill ha, och förser med gummiband längst nertill.
Gittan i Zon5
Jag har lagt på armeringsmattor som jag köpte på en byggvaruhus, de passar precis på pallkragen (finns i olika storlekar).
I höstas gjorde jag ett experiment med att så perenner i en av pallkragarna. Jag lade en a-matta över, sedan plast och en a-matta till.

Eftersom odlingen finns på kolonilotten så vet jag inte hur det har gått, det får väl bli en överraskning.

/Gittan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon