Full version: Vårkänslor...
Tesa
Har diskat en massa krukor...och äntligen börjar lusten att få peta ner alla fröer i jord ta överhand över alla måsten...
...vintern har haft ett järngrepp om allt här i nån månad...ALLT är fruset...man pulsar fram i djup snö..rena norrland ju....är ju inte van vid sånt...normala vintrar här är ju mest slask och barfrost...
Men nu har solen hittat ner hit till mig i min "grop" och värmer en frusen själ som legat i ide hela vintern...förhoppningsvis orkar den snart tina upp traktorer, gödselbrunnar och krokusrabatter också...
Den ger iallafall ett litet hopp om att det kommer varmare tider....vååår....
Ååååh...som jag längtar till dess... wub.gif
Fenja
Ja, visst är det roligt när ljuset och solen kommer tillbaka!! Idag har solen stålat och det har varit en underbar dag. Synd bara att vi har 2-3 dm snö ännu.
Mvh
Fenja
silos
Jag har börjat snegla på mina krukor men hittade jo inga ohmy.gif Måste köpa nya eller egentligen gamla från Röda korsets butik smile.gif
zaaritha
Härom dagen truddeluttade talgoxarna sin vårlåt--då kände jag hopp om vår! tongue.gif
stina
När solen tittar fram och man står i lä så VÄRMER den!!!! rolleyes.gif
renate
Joda det kommer en vår efter denna vargavinter, här var det med strålande solsken 5° vid middagstiden och takdropp.Med frösådden vånter jag lite till,mars blir bra.Allt är stenfrusen ute och massor med snö.I morse var det -10°Men så sakteligen börja även jag vaknar upp ut mitt vinteride.
ha tålamod våren kommer snart. tongue.gif tongue.gif smile.gif smile.gif
stina
Och i affärerna börjar vårkläderna dyka upp! rolleyes.gif
bikiv
CITAT (Fenja @ 11-02-2006, 17:26)
Synd bara att vi har 2-3 dm snö ännu.

Men det är väl egentligen ganska bra! För det är ju fortfarande mycket kallt (iaf nattetid) och snön ligger som ett skyddande täcke för de växter som vi längtar efter ska spira i vår.

Halva februari har gått jättefort och nästa halva blir nog inte längre blink.gif

Snart är vi full gång och känner kanske att man inte hinner med! I naturen finns det ingenting som heter lagom, inte ens i Sverige!
anna_rispan
Mmm,okej då lite vår känner man av, just när man står i lä i solsken. Men mest tycke rjag nog allt att det är riktigt fin vinter nu. Här har vi också ca 3 dm snö och snövallar över allt. det är ju ioförsig lite jobbigt med trafik o gångtrafikanetr o hela fadderullan. Men jag njuter av snön också!!

Men o vad jag längtar till säsongen, e lite ivrig att sätta i gång dahliorna, men det är nog för tidigt va???

O alla fröer, jag ska prova så mycket jag orkar på trädgårdslandet i år har jag tänkt!!
Snöflinga
Fast visst år det förödande vackert rolleyes.gif Höga snövallar och gnistrande solsken som ger takdropp som förvandlas till istappar....

Vi kan väl önska att snön får ligga kvar under de sportlovsveckor som kommer så att barna äntligen kan få bruk av skidor och pulkor och allehanda snö aktiviteter tongue.gif

Sedan kan det gärna bli vår ....... Längtar också och ser fram emot att börja förså, men det är nog lite tidigt än.... kanske wub.gif
Tesa
Idag kändes det vår ändå...trots 17 kalla grader så satt en talgoxe i en solstråle i en trädtopp och sjöng vårvisor... wub.gif
Det FINNS hopp...
Hannele
Lite vårarbete med beskärning och annat har det blivit i helgen.
AnitaO
Jag satte lite fjädrar i en buske i går.
Fint i väntan på riktiga löv smile.gif

*Felix matte*
Vad kul att jag inte är ensam om att ha påskfjädrar utomhus tongue.gif
Idag köpte jag billiga fjädrar på ÖB och har satt upp i lilla rönnen... blev sååå fint.
och vi såg strax efteråt att en afrikansk man gick och fotograferade den...
de måtte väl fundera vad vi är för folk som har tomte och gran i dec-jan och nu fjädrar i buske. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Inga från Närke
Så brukar jag också göra Felix matte. Tycker det är fint med lite utanför dörren också.
I vår rondell där vi bor sätter de upp en stor björk med fjädrar i inför påsken ska försöka att ta en bild om vädret tillåter när den kommer upp.
*Felix matte*
Visst är det kul att pynta utomhus också... då är vi kanske många som gör det. smile.gif

Väntar på att se bild. smile.gif
netaave
Jajamensan här har du en till som "fjädrar" utomhus, har även björkris i en gammal mjölkflaska på altanen som jag har fjädrar och färggranna plastägg i.
Tog upp påsklådan idag och ska börja så smått i morgon.

Har ju redan börjat påskpynta lite här! biggrin.gif
Gossen Ruda
Såg ett vårtecken idag, en tjej satt och väntade på bussen iklädd kjol. Vi går mot bättre tider. laugh.gif

...överallt bara ben man ser
för det som göms i snö kommer upp i tö
fling, fling
vi klär av oss allting pö om pö
fling, fling...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon