silos
Ähuyuh wacko.gif funderingar har jag som vanligt hur mycket som helst men måste till slut stänga av allt för att jag skall klara av alla dagens saker och ting som jag skall göra eller låta bli biggrin.gif

Ändå så funderar jag:när kommer våren, om mina påskliljor kommer upp i rabatterna och dessutom om de kommer att blomma (fick utblommade påskliljor i krukor av grannarna),skall jag orka gå till affärer idag eller skall jag låta bli,kommer jag för alltid vara fattig,kommer jag alltid bo i lägenhet, vad skall jag laga till middag idag..... alltså det går tydligen inte helt stänga av alla mina funderingar biggrin.gif

Idag kommer jag att fortsätta med dockan som heter Adolf; han har riktigt VRÅÅÅLAT att KOM IGEN NU din lata dockmakerska och gå bort ifrån datorn och GÖRMIGKLAAAR tongue.gif

Och jag svarar:jag skall bara.... och dockan blir skitarg och bråkar ännu värre så idag bara måste jag arbeta med att få honom klar;stackarn har inte ens fått ögon eller mun ännu men skrika kan han ändå wacko.gif

Alla mina dockor är MYCKET babbliga tongue.gif de har sååå mycket att berätta om sina liv i dockvärlden biggrin.gif
Vilhelmina den gröna dockan berätade vilken underbar trädgård hon har:med mängder av solrosor,doftande tobaksblomster,rosor av alla de slag men att hon älskar de rosa rosorna allra mest biggrin.gif wub.gif biggrin.gif Hon sa att hon håller just nu att baka goda limpor i den gamla ugnen i hennes stora vackra gammeldags kök biggrin.gif
Vilhelmina vill att jag kommer snart på besök wub.gif

Ni skulle bara veta vad de alla berättar dagligen för mig biggrin.gif

Jag verkligen älskar att vara Dockmakerska wub.gif wub.gif wub.gif
silos
Och NUUU skall jag till Dockverkstaden;kan inte längre stå emot vråålandet från Adolf biggrin.gif
silos
Finns det ingen annan som funderar härinne ohmy.gif Skulle så gärna läsa om era funderingar wub.gif smile.gif wub.gif
ingrid fuxwall
Tror inte någon annan har tillnärmelsevis så avancerade funderingar som du

ingrid
silos
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-02-2006, 17:52)
Tror inte någon annan har tillnärmelsevis så avancerade funderingar som du

ingrid

Nu skojar du väl ohmy.gif
*Felix matte*
Iaf så skojar inte jag om jag säger att jag inte tänker så där "avancerat" som du gör biggrin.gif
För mig räcker det gott att se att det mesta fungerar som det ska och att gårdagen är förbi, morgondagen väntar (i bästa fall) och jag lever nu smile.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 14-02-2006, 20:34)
Iaf så skojar inte jag om jag säger att jag inte tänker så där "avancerat" som du gör biggrin.gif
För mig räcker det gott att se att det mesta fungerar som det ska och att gårdagen är förbi, morgondagen väntar (i bästa fall) och jag lever nu smile.gif

Avancerat ohmy.gif Jag lever också NU men har lika väl massor av funderingar tongue.gif

Hi hi:jag har nog flera "jag" inuti och kan vara på flera ställen samtidigt wacko.gif biggrin.gif tongue.gif laugh.gif
silos
OJOJOJ tongue.gif Åter igen en dag som från början är full av funderingar eller rättare sagt min skalle är det laugh.gif

Idag har jag funderat över varför så många människor är så onda i världen ohmy.gif sad.gif ohmy.gif och VERFÖR våran Skapare inte kommer och hjälper så att människorna fattar hur hemskt det är med ondska sad.gif sad.gif sad.gif

Annars så funderar jag på min första papper docka som jag skall göra:vad den skall heter, hur hon vill bo,vilka kläder hon vill haetc... biggrin.gif

Igår kväll var Adolf såå nöjd eftersom han fick ögon, näsa och mun och lite till biggrin.gif Så idag siter han alldeles tyst på skrivbordet i vardagsrummet;lite mumlar han för sig själv kan jag höra:någonting om det finska inbördeskriget.

Dessa dockor har sååå mycket att berätta för mig om allt möjligt biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
*Felix matte*
Idag går jag och småler hela tiden... vet inte varför jag är så där extra glad biggrin.gif
Lite senare ska jag iväg på stan och köpa lite presenter wub.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 15-02-2006, 11:23)
Idag går jag och småler hela tiden... vet inte varför jag är så där extra glad biggrin.gif
Lite senare ska jag iväg på stan och köpa lite presenter wub.gif

Det är härligt att småle wub.gif

Jag har hållit på med min Adolf-docka och oj oj oj vad jag gjort mig illa på vänstra handens fingrar och inom mib har det bubblat;som att starka kännsloenergier är på väg att befrias när jag göra denna Adolf-docka!

Hela tiden har jag hört i huvudet denna sång:Oi nouse Suomi nosta korkealle pääs seppelöimä suurten muistojen...... när jag nu skriver detta så får jag "gåshud" över hela kroppen och tårar vill komma ut från mina ögon.

Jag är tvungen att ta paus från Docktillverkning eftersom det tar på mina krafter!

Jag har varit ute med Kalinsi och våra vovvar och det var sååå härligt sååå wub.gif smile.gif wub.gif
silos
Skall nu fortsätta med dockan Adolf så heeejdååå sååååläängeee wub.gif smile.gif wub.gif
Inga från Närke
CITAT (silos @ 14-02-2006, 11:38)
Alla mina dockor är MYCKET babbliga tongue.gif  de har sååå mycket att berätta om sina liv i dockvärlden  :D
Vilhelmina den gröna dockan berätade vilken underbar trädgård hon har:med mängder av solrosor,doftande tobaksblomster,rosor av alla de slag men att hon älskar de rosa rosorna allra mest  :D  :wub:   biggrin.gif Hon sa att hon håller just nu att baka goda limpor i den gamla ugnen i hennes stora vackra gammeldags kök  :D
Vilhelmina vill att jag kommer snart på besök     wub.gif
Ni skulle bara veta vad de alla berättar dagligen för mig   biggrin.gif

Vet du vad Silos
Jag tycker du skall skriva ner på datorn allt vad de säger till dig. Göra en sagobok. Be din dotter ta bilder på dina dockor och lägga in bilderna i dina berättelser. Skulle vara roligt för dina barn och barnbarn om du får några att framöver läsa och se dina alster.

Du kan skapa en sagobok med bilder i Word eller PowerPoint om du har det i din dator.
Sedan kunde du be någon som är bra på att redigera och ändra i texten om det blir lite långt eller konstiga meningar.

Så kunde du lägga ut ett avsnitt då och då på en blogg med bilder. Din dotter har ju en blogg så hon kanske kunde hjälpa dig.
silos
CITAT (Inga från Närke @ 15-02-2006, 19:50)
CITAT (silos @ 14-02-2006, 11:38)
Alla mina dockor är MYCKET babbliga tongue.gif  de har sååå mycket att berätta om sina liv i dockvärlden  biggrin.gif
Vilhelmina den gröna dockan berätade vilken underbar trädgård hon har:med mängder av solrosor,doftande tobaksblomster,rosor av alla de slag men att hon älskar de rosa rosorna allra mest  biggrin.gif  wub.gif   biggrin.gif Hon sa att hon håller just nu att baka goda limpor i den gamla ugnen i hennes stora vackra gammeldags kök  biggrin.gif
Vilhelmina vill att jag kommer snart på besök     wub.gif
Ni skulle bara veta vad de alla berättar dagligen för mig   biggrin.gif

Vet du vad Silos
Jag tycker du skall skriva ner på datorn allt vad de säger till dig. Göra en sagobok. Be din dotter ta bilder på dina dockor och lägga in bilderna i dina berättelser. Skulle vara roligt för dina barn och barnbarn om du får några att framöver läsa och se dina alster.

Du kan skapa en sagobok med bilder i Word eller PowerPoint om du har det i din dator.
Sedan kunde du be någon som är bra på att redigera och ändra i texten om det blir lite långt eller konstiga meningar.

Så kunde du lägga ut ett avsnitt då och då på en blogg med bilder. Din dotter har ju en blogg så hon kanske kunde hjälpa dig.

Mycket bra ide;men i denna dator finns inget skrivprogramme smile.gif På den här datorn finns tyvärr inga finesser sad.gif
Skulle allt behöva en ny dator men till det har jag inga resurser.

Nå;jag är nöjd ändå och tacksam smile.gif
silos
Vill ni läsa om mina funderingar hitintills? Det enda jag har hunnit fundera över är detta:vad är det för dag idag och svaret på det har jag redan fått tongue.gif

Så har jag hunnit fundera över att hur skall jag få tag i material att fylla dockorna med ohmy.gif Alla gamla kuddar är nämligen slut biggrin.gif

Men nu måste jag äta min frukost-lunch smile.gif
silos
Har inte hunnit med att fundera under de senaste dagarna biggrin.gif Igår kväll höll jag på med att städa min vardagsrum-atelje och precis allt blev i fiiin ordning biggrin.gif
Som garnen till ex. hade jag förrut i en stor papperskasse på golvet brevid min skaparfåtölj;nu har jag garnen snyggt uppradare på skrivbordet inuti en hylla och det är mycket lättare att ta det gar som jag vill när jag arbetar med en docka.

När jag startar skapandet av en docka lägger jag material på vardagsrumsbordet och då kommer alla vovvarna och vill vara så nära som möjligt biggrin.gif

Idag snöar det här i Strängnäs.
silos
GODMORNING smile.gif wub.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon