Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
fruberglund
Tänkte starta en tråd där vi kan lägga in bilder och även om vi vill info på alla våra forumbebisar...börjar med Isak eftersom han var "först" i den här hysterin biggrin.gif laugh.gif

Gäller självklart alla forumbebisar (inte såna som har varit bebisar och är 17 år nu utan alla födda efter Isak, annars blir tråden såååå lång), även barnbarn, syskonbarn och alla bebisar man vill skryta med laugh.gif Är väl ett par fler på väg bland Odlaiterna också tror jag.

Några nytagna bilder på vårt charmtroll






Jag kommer återkomma till den här tråden lite då och då när jag känner att jag har nåt nytt att visa och hoppas att ni andra gör likadant, så blir det lite mer samlat smile.gif
AnitaO
Charmtroll var ordet! wub.gif
Gillan
Vilken bra ide´fruberglund!
När jag äntligen blir farmor, kan jag ju ev. lägga in bilder här.
(Går ju i "väntans" tider ju
wub.gif )

/Gillan
Helen i Piteå Zon 5
Vilket litet gulligt charmtroll! wub.gif / Helen
Biggan_
Tack för det fru Berglund biggrin.gif
Det kommer att bli en välbesökt tråd. Vilket charmigt leende han har lillpågen, vad månde bliva ohmy.gif biggrin.gif wub.gif
pejori
jättebra idé.. smile.gif
hjälp vad söt han är...
den sista bilden gillade jag, vilken glädje han visar där wub.gif
Latmask
Jättego och jättebra idé!! smile.gif
Tesa
Va bra!!!....då vet jag precis i vilken tråd jag INTE skall titta...
Jag är farligt nära att falla för frestelsen...särskilt som gubben visst inte hade nåt större emot fler heller... wink.gif unsure.gif
...men jag är faktiskt GAMMAL och har redan fyra stycken...sådetså...JAG HAR SLUTAT!!!

...men han är väldans fin din Isak, fruberglund.. wub.gif wub.gif
Eva i Skåne
Nämen Tesa, du har ju många år på dig än. Det kan hinna bli mer än en på sladden biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif
Tesa
Det var ju det ja...syrran fick tvillingar i min ålder... unsure.gif
jendah
Charmig som bara den wub.gif wub.gif wub.gif

Håller med Tesa - man får lust att sätta igång direkt!

Fast för vår del gör det inget - vi har inte börjar än och det är väl dags för det vid 31 i alla fall smile.gif Lite charmig inspiration laugh.gif biggrin.gif
Killensomvillhagrönafingrar
Får väl lägga till min då wub.gif

Fick hem Tindra igår 2006-02-17 och hon föddes i söndags kväll.
Rätt nöjd faktiskt smile.gif
Här är en bild på storasyrran Saga Sol från i somras
Gillan
Hmmmm, jag är ju inte intresserad av
andra bäbbar än mina egna, har jag ju sagt wub.gif
[/COLOR]

Men herre min skapare så söta de är wub.gif
Är ni nöjda nu sleep.gif tongue.gif ?

/Gillan
Latmask
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 17-02-2006, 14:10)
Fick hem Tindra igår 2006-02-17 och hon föddes i söndags kväll.

Men åååh!!!!! Vad fin hon var!!

Nu blev jag sugen på att visa Elias storebror Edvin. Hoppas ingen blir sur. unsure.gif

Eva i Skåne
Grattis KILLEN med dom gröna fingrarna. Kul att det inte bara är mammor och mormödrar som visar upp sina gull.
Tindra och Saga, vilka söta namn smile.gif
Klart att du ska vara nöjd wub.gif Och vad var det du hade i din profil?
Övat har du gjort ser jag biggrin.gif laugh.gif
mamamaggan
Vilken underbar idé med den här tråden. Tur att man är för gammal men man får ju hoppas på barnbarn istället. Att de kan vara så ljuvliga de små liven! wub.gif
pejori
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 17-02-2006, 14:10)
Får väl lägga till min då wub.gif
Fick hem Tindra igår 2006-02-17 och hon föddes i söndags kväll.
Rätt nöjd faktiskt smile.gif
Här är en bild på storasyrran Saga Sol från i somras.

grattis!!! killensomvillhagrönafingrar....

och fina namn har dom också... wub.gif
vilka små sötingar smile.gif smile.gif



det märks att dom gamla namnen kommer tillbaka... smile.gif
vilken härlig min Edvin har smile.gif smile.gif
ah56


Så här arg blev barnbarnet Benjamin när han skulle prova de nysydda jeansen. På bilden är han en vecka ny, nu har han hunnit att bli tre veckor.
pejori
DÄR VAR HAN JU!!!!!
visste väl att jag pratade med en nybliven mormor. smile.gif smile.gif
puttelille vad tiden går fort. wub.gif wub.gif
Gåsis
Jösses så söta.

Å jag som trodde vi skulle fiska i helgen men jag har ändrat mig efter den här tråden laugh.gif wub.gif

/Åsa
netaave
CITAT (Tesa @ 17-02-2006, 12:44)
Va bra!!!....då vet jag precis i vilken tråd jag INTE skall titta...
Jag är farligt nära att falla för frestelsen...särskilt som gubben visst inte hade nåt större emot fler heller... wink.gif unsure.gif
...men jag är faktiskt GAMMAL och har redan fyra stycken...sådetså...JAG HAR SLUTAT!!!

...men han är väldans fin din Isak, fruberglund.. wub.gif wub.gif

37 är väl för farao ingen ålder, kör på bara!
silos
Underbara ljuvliga söööta babysar wub.gif wub.gif wub.gif
Kunde jag så skulle jag skaffa en alldeles egen smile.gif
fruberglund
CITAT (Eva i Skåne @ 17-02-2006, 14:48)
Tindra och Saga, vilka söta namn smile.gif

Ja,grattis till den söta tösen smile.gif

Hehe Tindra, samma som våran gris biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif smile.gif
Snöflinga
Bra ide med alla bebbar på samma ställe rolleyes.gif Kommer att bli evig och uppskattad biggrin.gif

Gillar också namnen Tindra och Saga Sol (tänker på sommaren) rolleyes.gif
fruberglund
Tog ett sånt fint kort på Isak och pappa idag, var bara tvungen att visa det för mina Odlavänner biggrin.gif Blir nog en förstoring på det här kortet att sätta upp på väggen smile.gif

Tänk att det kunde vara så otroligt underbart roligt att ha barn, det visste jag inte wub.gif Man blir på så otroligt bra humör när man får såna här leenden från lillen!



Roligt att så många gillade mitt initiativ till en egen bebistråd, finns ju så många djurtrådar om våra kära husdjur så varför inte om det käraste vi har...våra barn smile.gif
Anki på Öland
CITAT (Snöflinga @ 17-02-2006, 18:35)
Gillar också namnen Tindra och Saga Sol (tänker på sommaren) rolleyes.gif

Fina namn tycker jag också, men jag tänker på Sagan om Isfolket jag.....
Anki
ninnisky
ÅHHHH, ett sånt underbart leende. "Lånade" bilden en lång stund! wub.gif
Annlo
CITAT (fruberglund @ 18-02-2006, 12:17)
Tog ett sånt fint kort på Isak och pappa idag, var bara tvungen att visa det för mina Odlavänner biggrin.gif Blir nog en förstoring på det här kortet att sätta upp på väggen smile.gif

Tänk att det kunde vara så otroligt underbart roligt att ha barn, det visste jag inte wub.gif Man blir på så otroligt bra humör när man får såna här leenden från lillen!



Roligt att så många gillade mitt initiativ till en egen bebistråd, finns ju så många djurtrådar om våra kära husdjur så varför inte om det käraste vi har...våra barn smile.gif

Jösses, jag faller som en fura! För lillkillen förstås.... sleep.gif wub.gif Vilket leende och vilken blick, mamma får nog fullt upp med att hålla tjejerna borta laugh.gif wub.gif
Kalle Mandelstam
Så fina små krabater här finns! smile.gif

Måste visa Harrison som vi fick i somras och som har visat sig vara en lika stor busunge som hans far var...wink.gif









Hälsningar till alla små!

mvh

Kalle & Harrison
Latmask
CITAT (Anki på Öland @ 18-02-2006, 14:03)
CITAT (Snöflinga @ 17-02-2006, 18:35)


Gillar också namnen Tindra och Saga Sol (tänker på sommaren)  :rolleyes:

Fina namn tycker jag också, men jag tänker på Sagan om Isfolket jag.....
Anki

Samma här. smile.gif

(tips, isfolket.larp.se - forum)
Inga från Närke
CITAT (Kalle Mandelstam @ 18-02-2006, 15:57)
Måste visa Harrison som vi fick i somras och som har visat sig vara en lika stor busunge som hans far var

Kalle & Harrison

Vad söt han var som alla de andra också förståss.
*Felix matte*
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 17-02-2006, 14:10)
Får väl lägga till min då wub.gif

Fick hem Tindra igår 2006-02-17 och hon föddes i söndags kväll.
Rätt nöjd faktiskt smile.gif
Här är en bild på storasyrran Saga Sol från i somras

Grattis! wub.gif
Så söt liten tös med så vckert namn wub.gif
Syrrans barnbarnsdotter heter likadant smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Latmask @ 17-02-2006, 14:46)
Nu blev jag sugen på att visa Elias storebror Edvin. Hoppas ingen blir sur. unsure.gif


Så fin liten kille wub.gif
Erik och Edvin hette våra förra grannars bebispojkar och den senaste.. född i år heter Arvid wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Kalle Mandelstam @ 18-02-2006, 15:57)
Så fina små krabater här finns! smile.gif

Måste visa Harrison som vi fick i somras och som har visat sig vara en lika stor busunge som hans far var...wink.gif









Hälsningar till alla små!

mvh

Kalle & Harrison

Sicken söt liten kille wub.gif
Harrison... var det namnet han fick? Låter som han blir en tuffing tongue.gif
Kalle Mandelstam
CITAT (Felix matte @ 18-02-2006, 23:20)
Sicken söt liten kille wub.gif
Harrison... var det namnet han fick? Låter som han blir en tuffing tongue.gif

Ja, Harrison blev det till slut. Och en tuffing är han..smile.gif Minst lika tuff som Harrison Ford tongue.gif
Biggan_
Vilka gulliga ungar, allihopa biggrin.gif
Annlo
Ja tänk att man aldrig får nog av de små... wub.gif Skulle nog kunna ha hur många bebbar som helst! Sniffa lite i halsen på alla era godingar från mig! wub.gif
Latmask
Här är mina två små pojkar. Visst syns det tydligt att de är bröder! Trots att det skiljer 17 månader kommer de säkert bli tagna för tvillingar i framtiden. rolleyes.gif

biggrin.gif
*Felix matte*
Javisst syns det att de söta små är bröder wub.gif

Våra yngsta har 19 mån åldersskillnad och togs väldigt ofta för tvillingar när de var små... sedan växte den äldre ifrån med raketfart smile.gif
fruberglund
CITAT (Latmask @ 23-02-2006, 07:30)
Här är mina två små pojkar. Visst syns det tydligt att de är bröder! Trots att det skiljer 17 månader kommer de säkert bli tagna för tvillingar i framtiden. rolleyes.gif

Visst syns det biggrin.gif

Hur är det att ha dem så tätt tycker du? Jag börjar redan fundera på fler fast Isak bara är 2½ månad laugh.gif Han är ju så snäll och lugn så i det här läget skulle det nog inte vara jobbigt med en till men det kan ju ändras snabbt.

Tänker nog mycket ekonomiskt också när det gäller fler. Hur är det nu, om man blir gravid med nästa innan den första är 1 år och 9 månader får man väl behålla sin SGI och det skulle inte vara fel. Har nästan högsta som går att få eftersom jag tjänade så bra på mitt förra jobb, är arbetslös nu så ändras SGI:n efter det blir det ju betydligt mindre slantar nästa gång.

Jaja, får väl se till att få igång kärlekslivet först annars lär det ju inte bli några fler tongue.gif laugh.gif
Latmask
Jag och min sambo delar på föräldraledigheten. Jag jobbar torsdagar och fredagar och han måndag till onsdag. Men jag jobbar hemifrån så jag kan fortfarande amma och vara med barnen när jag har lust och hinner ta rast. Tack vare det arrangemanget fungerar det utmärkt att ha barnen så tätt, men skulle jag vara hemma på heltid skulle jag inte orka med två så här små samtidigt och fortfarande må bra. Denna lösning är suverän och gör att vi får mer familjetid tillsammans och både jag och min sambo får så bra kontakt med barnen.

Du har helt rätt angående SGI, annars har vi båda uppfattat det fel. biggrin.gif Jag hade samma situation som dig, högt SGI, sen arbetslös. Jag startade eget företag när jag fick Edvin och det är det jag jobbar med nu. Annars hade nästa barn varit låååångt fram i tiden för att uppnå samma eller lika bra SGI som jag hade.

Men ser man till barnen så fungerar det både bra och dåligt att ha dem så här tätt än så länge. Elias är ju bara 5 veckor så jag kan ju inte komma med nån "facit" över hela småbarnstiden laugh.gif men hittills är det bra att Edvin inte är svartsjuk alls. Han är så liten, så han fattar inte riktigt att det har blivit konkurrens, han har aldrig förstått att han är ensambarn och jag vet inte hur länge han kommer minnas att Elias inte alltid funnits. Han älskar Elias och pussar på honom etc. Nackdelen är den att Edvin fortfarande är så liten, jag känner att jag vill ge honom mer tid och uppmärksamhet och kram och gos än jag hinner med nu när det är två som pockar på uppmärksamhet. Så följeslagaren blir konstant dåligt samvete gentemot båda barnen, men de älskar varandra.

Med denna arbetslösning som vi har så kan vi även bättre dela uppmärksamheten mellan barnen. Idag när ajg jobbar har jag till exempel Elias i bärsjal på magen medan jag jobbar här så han kan sova i lugn och ro. När han vaknar kommer sambon och tar honom igen så jag kan jobba. Under tiden Elias sover här så kan sambon ha lite egentlid med Edvin. Det kan hända att det är därför han inte heller blivit så svartsjuk för att han fortfarande ändå får så mycket uppmärksamhet. Men det är ändå mindre än förr.

Edvin har fortfarande heller inte kommit tillrätta med sina nätter, han vaknar fortfarande ibland flera gånger per natt. Så sist jag sov en hel natt är för tre år sen innan Edvin och graviditeten. Nu ser jag fram emot ytterligare ett par år av sömnlöshet. rolleyes.gif Samtidigt känns det skönt att ta allt det på en gång nu när jag redan har vant kroppen vid en dålig sömnrytm.

Sambon tar hand om Edvin på nätterna och jag tar Elias, Elias som vaknar med nittio minuters mellanrum och vill ha mat. Så på dagarna är man rätt trött och ska ta hand om en ett och ett halvtåring som kommit in i sin första trotsperiod och blir vansinnigt arg om han inte får som han vill med vissa saker. Det är lättare att hantera konflikterna om man är pigg. smile.gif

Men jag ångrar ingenting. Det är så här vi har planerat hela tiden, redan innan vi blev gravida för första gången bla pga boendesituation. Och jag ser fram emot att barnen kommer leka bra ihop. det är huvudsakligen roligt att ha två tätt, men skulle jag ta hand om allt själv i veckorna skulle jag inte orka med, men det är säkert olika för alla.
Latmask
Nu när vi lyckas fånga Elias leenden på bild måste naturligtvis en stolt mor visa upp dem för världen. Fast p den andra bilden ler han inte, där är han mest trött.


wub.gif
Biggan_
Jätteglad och jättetrött, visst skiftar det snabbt i de små livens värld wub.gif Gulliga bilder på Elias! Tack för titten biggrin.gif
Snöflinga
Småbebisar är ju det finaste som finns tongue.gif tongue.gif tongue.gif Jättefina foton... rolleyes.gif
fruberglund
Mannens kompis och hans tjej fick en pojk i torsdags...

5100 gram och 56 lång!!!

Hon fick åka på operation 2 timmar efteråt, det är en liten tjej det här, kan säga att hon sprack rätt rejält stackarn.

Ja, det var ingen liten grabb, ungefär samma vikt som Isak och han är 3 månader nu. Det är ju nästan ingen bebis man får fram då.
Tesa
Jag har INTE tittat i den här tråden alls.. sleep.gif
Tesa
CITAT (fruberglund @ 06-03-2006, 20:59)
Mannens kompis och hans tjej fick en pojk i torsdags...

5100 gram och 56 lång!!!

Hon fick åka på operation 2 timmar efteråt, det är en liten tjej det här, kan säga att hon sprack rätt rejält stackarn.

Ja, det var ingen liten grabb, ungefär samma vikt som Isak och han är 3 månader nu. Det är ju nästan ingen bebis man får fram då.

Jo, jag har klämt ut en 5-kilos..det var inte helt lätt, nej...trots att 3 stycken banat väg förut.. blink.gif
Han såg ut som om han hade tänkt börja skolan hösten därpå ungefär.. tongue.gif
fruberglund
CITAT (Tesa @ 06-03-2006, 21:06)
Jo, jag har klämt ut en 5-kilos..det var inte helt lätt, nej...trots att 3 stycken banat väg förut.. blink.gif
Han såg ut som om han hade tänkt börja skolan hösten därpå ungefär.. tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ja, ska bli kul att se honom sen och jämföra dem tongue.gif
Gillan
Oj,oj,oj.......
Nu blir här inget mer gjort idag misstänker jag.
Pratade med sonen alldeles nyss. Han sa att
de tyvärr inte kunde komma och äta idag. De
tänkte sig en tur till förlossningen i stället.
Det var ca 8 min. mellan värkarna wub.gif

Hualigen så spännande, då blir man då äntligen
farmor idag då ( om det inte blir långdraget förstårs).

wub.gif wub.gif wub.gif /Gillan
Reserv
CITAT (Evgeni @ 11-03-2006, 12:39)
Hualigen så spännande, då blir man då äntligen
farmor idag då ( om det inte blir långdraget förstårs).

wub.gif wub.gif wub.gif /Gillan

Man får väl gratulera då och hoppas att det går både fort och bra för henne wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon