Gillan
från dem. Om ni fått det? Vad handlar det om?
Jag har fått tredje påminnelsen nu, men eftesom
Det verkar vara halvt på engelska och halvt på
svenska blir jag genast misstänksam och öppnar inte
länken de vill att jag ska öppna?

Är jag löjligt misstänksam? Eller är det bara att öppna? wink.gif

/Gillan
Hannele
http://www.sifo.se/
LadyG
http://www.research-int.se/home.asp
http://www.sifomedia.se/
http://www.sifo.se/

De där tre leder till SIFO Research International, som de heter nu för tiden. De är säkra.

Andra länkar skulle jag tveka att besöka dock.
Gillan
Alltså, jag tänkte fråga er hur jag skulle göra
för att bli av dem wub.gif

Men jag kom på svaret själv ohmy.gif ( det hade man
inte kunnat tro)
Det är ju bara att skicka svar att jag inte är
intresserad biggrin.gif

/Gillan
MB1965
vi fick hem deras senaste undersäkning, hur många frågor somhelst hur många svar sommheöst, bla bla konsument, bla blra ett häfte med tusentalet frågor om allt manköper i dagligvaror, prylar, hus, varumärken, mediavanor, osv osv. Bleh.
Pirum
CITAT (Evgeni @ 21-02-2006, 14:25)
Det verkar vara halvt på engelska och halvt på
svenska blir jag genast misstänksam och öppnar inte
länken de vill att jag ska öppna?

Är jag löjligt misstänksam? Eller är det bara att öppna? wink.gif

                     /Gillan

Tror inte det är "riktiga" Sifo, de borde inte skicka ut undersökningar via mail.

I vilket fall som helst, om de inte klarar att skriva riktig svenska så är det helt säkert båg. Även om en länk ser ut att gå till en viss sida så kan det i verkligheten visa sig att länken egentligen går till en helt annan sida. Ska man tvunget följa "skumma" länkar så ska man markera länken, kopiera, och sen klistra in den i ett annat fönster. (Och helst med annan webläsare än Internet Explorer)

Markera som skräppost och glöm eländet, det är mitt råd.
Gillan
CITAT (Pirum @ 21-02-2006, 19:43)
CITAT (Evgeni @ 21-02-2006, 14:25)
Det verkar vara halvt på engelska och halvt på
svenska blir jag genast misstänksam och öppnar inte
länken de vill att jag ska öppna?

Är jag löjligt misstänksam? Eller är det bara att öppna? wink.gif

                     /Gillan

Tror inte det är "riktiga" Sifo, de borde inte skicka ut undersökningar via mail.

I vilket fall som helst, om de inte klarar att skriva riktig svenska så är det helt säkert båg. Även om en länk ser ut att gå till en viss sida så kan det i verkligheten visa sig att länken egentligen går till en helt annan sida. Ska man tvunget följa "skumma" länkar så ska man markera länken, kopiera, och sen klistra in den i ett annat fönster. (Och helst med annan webläsare än Internet Explorer)

Markera som skräppost och glöm eländet, det är mitt råd.

Ja, det är nog så det får bli.
Ibland kan man väl bli lite väl "fjollig" kanske,
men hellre det än att bli totalt "bortgjord".

/Gillan
Gillan
CITAT (MB1965 @ 21-02-2006, 19:32)
vi fick hem deras senaste undersäkning, hur många frågor somhelst hur många svar sommheöst, bla bla konsument, bla blra ett häfte med tusentalet frågor om allt manköper i dagligvaror, prylar, hus, varumärken, mediavanor, osv osv. Bleh.

Men, det fick du hem om jag förstår dig rätt
och inte via mailen? Eller?

/Gillan
MB1965
CITAT (Evgeni @ 21-02-2006, 22:24)
CITAT (MB1965 @ 21-02-2006, 19:32)
vi fick hem deras senaste undersäkning, hur många frågor somhelst hur många svar sommheöst,  bla bla konsument, bla blra ett häfte med tusentalet frågor om allt manköper i dagligvaror, prylar, hus, varumärken, mediavanor, osv osv. Bleh.

Men, det fick du hem om jag förstår dig rätt
och inte via mailen? Eller?

/Gillan

Mail? Nej aldrig. Tjock som metro ungefär i brevlådan.
*Felix matte*
"Äkta" SIFO skickar pappersbrev... det har iaf jag fått fast det är ett bra tag sedan.
ejjan
Sifo skickar på mailen också, fast då måste man ha godkänt det. Det har jag iallafall, de frågade mig när de ringde en gång om det var ok.
Gillan
Ja, jag har då inte godkänt nåt, så
jag tänker negligera det.

/Gillan


Ps. Jag har också fått i brevlådan förut. Och har inte
lämnat ut min mailadress.ds.
*Felix matte*
CITAT (ejjan @ 22-02-2006, 09:43)
Sifo skickar på mailen också, fast då måste man ha godkänt det. Det har jag iallafall, de frågade mig när de ringde en gång om det var ok.

Ok... jag har inte fått frågan så kanske därför jag bara fått tjocka pappersbuntar med frågor. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon