Full version: Ny i gänget
monica_mia
Hejsan.
Jag är förhoppningsvis snart en inspirerad liten odlerska. Jag undrar nu var man kan få tag i pallkragar och på ett ungefär hur mycket en sån, av modell större, kan kosta.
/M
gammelnalle
Hej och VÄLKOMMEN hit!!

pris?? en ständigt återkommande fråga: och det ständigt återkommande svaret (?)

från 0-170:- beroende på NÄR VAR HUR...

Många av har fått, när vi snällt har frågat på jobb eller hos lastbilschaffisar. DÅ är de inte i tipp topp skick ... utan kan vara skadade (ingen yrkesman vill hantera en pallkrage som ger "flisor" ifrån sig) ......

Själv har jag fått KÖPA på jobbet (tror jag fick betala 25:-/st ... men kanske det var utan moms ?? minns inte)

men 50-60:- verkar vara "normalt"...

och Granngården tog över 150:- för sina... men de var helt nya...



lycka till

b
Susanne i Linköping
Och så kan man annonsera, jag gjorde det och fick tre svar, alla ville ha 25 kronor styck och några var i udda format (några var längre än vanliga pallkragar medan andra var bredare).

På min uteplats hade jag därför i somras två lådor 80x150 cm, 40 cm högt, allt för en hundring! Plus nästan det dubbla för jorden inuti, förstås.
Angeleyetears
Det var sådana svar jag också ville ha smile.gif
Jag surfade runt på nätet och hittade några som bygger pallkragar, men det stod inte vad de tog för pris...
...Tack i alla fall...
spotty
Var annonserar man efter pallkragar? Blocket? Kan man ringa runt till speditionsfirmor och fråga efter gamla pallkragar utan att skämma ut sig?
Susanne i Linköping
Annonsera kan man säkert göra på Blocket, men själv annonserade jag i lokaltidningen.
Helen B
CITAT (spotty @ 24-02-2006, 21:10)
Var annonserar man efter pallkragar? Blocket? Kan man ringa runt till speditionsfirmor och fråga efter gamla pallkragar utan att skämma ut sig?

Sök på "Eniro" och skriv lastpallar. Du får upp en massa att ringa. Jag har köpt mina pallisar så. Inga problem och billigare än på granngården.
Lycka till!
MB1965
Nu har jag fått mina pallkragar efter annons på blocket.

40 kr styck, 8 trävita totalt 11 st varav 3 lite mörknade/slitna. Jag placerad ut dom på tänkt plats men sen kom det YTTERLIGARE 10 cm snö...

Skicka hit lite vår, tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon