Full version: Skall få gratis tyg
ah56
Dottern hittade ett anslag i affären om att tyg bortskänkes. laugh.gif :lol:Hon tog telefonnumret och jag ringde direkt. Damen förklarade att hon jobbade på ett företag som gjorde provtagning på tyger och att personalen fick det överblivna. Det skulle inte vara några jättebitar men heller inte små lappar. Nu skulle hon flytta och ville bara bli av med det. På torsdag skall jag hämta fyra fullknökade bärkassar. wub.gif wub.gif Känns som julafton.

Silos, jag lovar att skicka en del till dig. wub.gif Delad glädje är dubbel glädje. tongue.gif tongue.gif
silos
ÅÅÅ tack såååå mycket på förhand gulledig wub.gif wub.gif wub.gif

Vilken lycka för dig att få dessa tyger;det förstår jag verkligen och att du vill dela med dig är helt fantastiskt wub.gif wub.gif wub.gif
Så det kommer att bli Julafton för mig med biggrin.gif
Heleri
OM det skulle vara så att det är några plyschtyger med, skulle du'/ni kunna tänka dig att sälja några små bitar till mig då? Jag betalar givetvis både tyg och frakt! Jag vill sy små "filurer" att ha som barnvagnsleksak och behöver bara småbitar av plysch eller trikå (gärna färgglada), och det kan man ju inte direkt köpa i affären...Vill ha en 5-6 olika.

Bilder på filurer


/Helena smile.gif
silos
CITAT (Heleri @ 22-02-2006, 12:06)
OM det skulle vara så att det är några plyschtyger med, skulle du'/ni kunna tänka dig att sälja några små bitar till mig då? Jag betalar givetvis både tyg och frakt! Jag vill sy små "filurer" att ha som barnvagnsleksak och behöver bara småbitar av plysch eller trikå (gärna färgglada), och det kan man ju inte direkt köpa i affären...Vill ha en 5-6 olika.

Bilder på filurer


/Helena smile.gif

Här i Strängnäs får man köpa 10cm av alla tyger i våran tygaffär om man vill smile.gif
Heleri
Aha! Då ska jag genast åka ner till Furlunds på stan och plåga dem! "Ja, jag vill ha 10 cm av dessa 25 tyger!" *hi hi*
ah56
CITAT (Heleri @ 22-02-2006, 12:06)
OM det skulle vara så att det är några plyschtyger med, skulle du'/ni kunna tänka dig att sälja några små bitar till mig då? Jag betalar givetvis både tyg och frakt! Jag vill sy små "filurer" att ha som barnvagnsleksak och behöver bara småbitar av plysch eller trikå (gärna färgglada), och det kan man ju inte direkt köpa i affären...Vill ha en 5-6 olika.

Bilder på filurer


/Helena smile.gif

Å vilka goa filurer. Skall genast kapa iden till nya barnbarnet. Jag har sytt mycket Kalikåfigurer tidigare. Senaste filurerna var tummendockor.


Får väl se vad påsarna innehåller.
Reserv
Heleri, skicka din adress med pm så ska du få plyschtyger i pastellfärger av mig. Sambon sydde waldorfdockor och har tyger kvar i kartongerna wub.gif
netaave
samma här pm:a din adr, jag har också plyschsnuttar i parti och minut.
AnitaO
Vad gulliga ni är wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon