Full version: Ginseng
Klematis
Är det någon som provat ginseng eller något annat naturmedel som ska göra att man blir piggare? Har köpt ginseng idag så jag får se om jag kommer att springa fram istället för att dra benen efter mig.
Madeleine1
Har provat Ginseng men av det blir jag lättväckt och får svårt att somna.

Numera tar jag Omega-3 med E-vitamin. Perfekt för mig som inte äter så mycket fisk.
yenny
jag har provat ginseng.

Jag blev piggare... men jag blev knasig i magen.
Illamående och ont i magen fick jag.
LadyG
Jag har också provat, men det gjorde mig bara ömtålig i näsan. Började blöda näsblod så fort något tänkte hårda tankar i närheten av mig tongue.gif
Madeleine1
Nu kör jag med Ginseng igen. Tar en tablett till middagen på kvällen och det funkar helt perfekt! Jag är pigg och glad hela dagen, men tabletten hinner inte verka innan jag går och lägger mig, så jag både somnar lätt och sover gott!
Jag har märkt att det är perfekt att ta tabletten under måltiden. Inte före eller efter, för då får jag problem med magen. Den måste liksom "lindas in".

Hur har det gått för dig Klematis - har du provat något naturmedel för att bli piggare? rolleyes.gif
Margaretha
Jag har ätit Gerimax (vitaminer och Ginseng ) i flera år under vintern och har upplevt det positivt. Inga problem med magen eller dylikt, men det står att Ginseng kan påverka sömnen om man tar tabletten på kvällen. Tog den alltid på morgonen.

Nu får jag inte äta någon form av naturmedel för doktorn p.g.a. en sjukdom jag fått, så den sista vintern har jag fått klara mig utan.

Tro inte att du blir pigg direkt. Det tar en liten tid, ett par veckor tror jag innan det ger effekt.
Klematis
Tror att jag blivit lite piggare av det i alla fall man får ju tro på det oxå. Jag tar även omega 3 kapslar, det är bra tror jag. Man märker ju inte något så där direkt men.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon