Full version: Bokrean!
Sidor: 1, 2
Gillan
Själv lusläser jag alla kataloger och vill ha och
ha och ha...........Ena stunden vet jag precis vad jag ska
köpa, i nästa.....Njaäää... har inte en aning wub.gif

Får väl ta med plånboken och åka iväg bara. Förra
året köpte jag bland annat " Stora Trädgårdsboken".
En jättekul bok av mastodontformat. På ca tusen sidor
och en vikt på närmare fyra kg. wub.gif laugh.gif

/Gillan
yenny
Jag brukar alltid handla något i alla fall... men i år har jag än så länfe inte sett något kul alls...
Det jag önskar mej är en bok om hoyor.. men det verkar inte finnas unsure.gif
AnnammA
Joo, det blir väl en del. Och handlar jag böcker för 300:- på bokrean på Maxi får jag 50:- i rabatt. Oftast är ju de stora varuhusen också ngn tia billigare än bokhandlarna; iallafall här i min trakt.
Ngn trädgårdsbok, blir det kanske, ngn barnbok, ngn konstbok och helst ngn maffig deckare : Alvtegen är jag sugen på att prova på sedan de sände "Saknad" på TV.
Hälsn
AnnA
Alexander-VG-zon3
jag ska in på tors och handla en krukväxt bok sen nån trädgårds bok med hadde jag tänk sen se vad jag hittar smile.gif smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag shoppar på rean på nätet har man tur slänger de med någon godbit som finns i något enstaka exemplar (troligtvis böcker som inte hämtats ut), förra året fick jag tag på en jättestor och tjock amerikansk biologibok för en spottstyver, tror det var en hundring el dyl ( såg att den kostade runt en tusenlapp i normala fall på ex. Amazon) Efter att jag klickat i den så försvann den från sortimentet så troligtvis hade de bara ett exemplar och jag lyckades få det. Förra året såg jag att sortimentet hos internetbokhandlarna kunde ändra sig från dag till dag + det är bekvämt att sitta hemma och klicka.
Hannele
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,22-02-2006, 16:59)
Jag shoppar på rean på nätet

Bokrea måste man besöka riktigt, känna på stämningen, bläddra i böckerna.
Jag har ett par böcker jag tänkte ha, några överrasningar dyker alltid upp.
Bodil Malmstens"Det är fortfarande ingen ordning på mina papper" laugh.gif
AnnammA
CITAT (Hannele @ 22-02-2006, 17:04)
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,22-02-2006, 16:59)
Jag shoppar på rean på nätet

Bokrea måste man besöka riktigt, känna på stämningen, bläddra i böckerna.
Jag har ett par böcker jag tänkte ha, några överrasningar dyker alltid upp.
Bodil Malmstens"Det är fortfarande ingen ordning på mina papper" laugh.gif

Jag skulle kunna skriva en bok i samma tema: "Jag har för mycket böcker i bokhyllan" laugh.gif laugh.gif laugh.gif( Och ändå gör jag alltid plats ngn stans...)

----
AnnA
anna_rispan
Kanske pallrar mig i väg till midnatt, premiär för det i såfall. Jag är sugen på att fynda många böcker, får se vad det blir tillslut. Brukar kunna misnka rätt rejält på den önskelistan när jag väl står där o ska betala så att säga. Har redan innan rean fyndat böcker. Fyra gamla barn/ungdomsböcker på loppis, en åt en kusin o de andra utifall att. Sedan hos en som rensat ur sina bokhyllro, två tunna häften på engelska samt Parfymen av Patrick Süskind och Kvinnor som slår följe med vargarna. (Den sneare har jag läst nämnas på Odla tror jag sleep.gif smile.gif )
gammelnalle
Har nyss gett bort ca 1m böcker... till loppis....


och 1m till MÅSTE bort...


man tros allt inte leve för evigt...







men nog tar jag en sväng förbi bokrean i morn iallafall....

sleep.gif sleep.gif sleep.gif
fruberglund
Har "fuskat" i år och förbeställt, lite svårt att dra iväg mitt i natten när man har den lille.

Det blev:
L-Å Gustavssons "Rosor för nordiska trädgårdar del 2"
I Olaussons "Nya allt om kompost"
Johanne Hillebrandts "Saga" (har Idun & Freja redan)
och "Kladdkakor" (vet inte författaren) *mums* biggrin.gif biggrin.gif
Carex
Hm, det blir en bok om historier och myter kring växterna:) Kanske blir det det stora botanicauppslagsverket, kanske...
Vad jag däremot bara måste ha är tusen och en natt! Dessutom ska pojkvännen och jag dela på serien om fjärrskådarna av Robin Hobb, kommer se lustigt ut, halva serien hos mig, halva hos honom:D
Hobb är förresten en väldigt bra fantasyförfattare. Många gör lite överdrifter med det episka ibland tycker jag, men hon skriver vardaglig fantasy och annorlunda.
Sylvia
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!
Ophelia
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Mycket billigt. Har fyndat den tidigare. Älskar att fynda. Tycker jag sparar så mycket pengar så jag nästintill tjänar på varenda bok jag inhandlar.
Gillan
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Det lät ju verkligt fyndigt. Den ska jag titta
efter.

Jag sa ju förut att jag inte kunde bestämma mig,
men en bok om Änglatrumpeter ska jag ha.

Och är det nån som har tips på nån bra bok
för nyblivna föräldrar?

/Gillan
humla
Jag gör som Åsa, mälardalen zon 2; rean på nätet är ofta billigare än den i butikerna.

Jag kollade t.ex. på Prismas örtabok och fick fram dessa reapriser:

Bokia: 179:-
Adlibris: 119:- (+frakt 19:-)

Är det många böcker att inhandla kan det löna sig att iallafall jämföra med nätpriserna.

Dessutom är det skönt att slippa trängseln rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Tänkte beställa den men såg att den kostar 505 kr på Adlibris och lika mycket hos Wettergrens sad.gif

Har jag kanske missat någon Reasida, eller unsure.gif
ninnisky
CITAT (Felix matte @ 22-02-2006, 20:27)
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Tänkte beställa den men såg att den kostar 505 kr på Adlibris och lika mycket hos Wettergrens sad.gif

Har jag kanske missat någon Reasida, eller unsure.gif


har sett varierande priser också - från 89:- och uppåt bl a i
www.ugglanisverige.se -anslutna bokhandlare, som tyvärr inte finns så många av i norra Sverige
sad.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 22-02-2006, 20:57)
CITAT (Felix matte @ 22-02-2006, 20:27)
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Tänkte beställa den men såg att den kostar 505 kr på Adlibris och lika mycket hos Wettergrens sad.gif

Har jag kanske missat någon Reasida, eller unsure.gif


har sett varierande priser också - från 89:- och uppåt bl a i
www.ugglanisverige.se -anslutna bokhandlare, som tyvärr inte finns så många av i norra Sverige
sad.gif

Får ta en titt i bokhandeln här... kanske finns den där. smile.gif
Hoppas biggrin.gif
Sylvia
CITAT (ninnisky @ 22-02-2006, 20:57)
CITAT (Felix matte @ 22-02-2006, 20:27)
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Tänkte beställa den men såg att den kostar 505 kr på Adlibris och lika mycket hos Wettergrens sad.gif

Har jag kanske missat någon Reasida, eller unsure.gif


har sett varierande priser också - från 89:- och uppåt bl a i
www.ugglanisverige.se -anslutna bokhandlare, som tyvärr inte finns så många av i norra Sverige
sad.gif

På Ugglans hemsida har den förstadagspris på 149,-, alltså inte 89,- ohmy.gif
Men Wettergrens hade annons i GP idag om 129,-
Hannele
CITAT (Felix matte @ 22-02-2006, 20:27)
Tänkte beställa den men såg att den kostar 505 kr på Adlibris och lika mycket hos Wettergrens sad.gif

Har jag kanske missat någon Reasida, eller unsure.gif

Yes, allt går inte att fixa på nätet, man måste vara på plats. rolleyes.gif
morellen
jag har bara sett en bok jag vill ha i år... lite underligt eftersom jag annars brukar bli totalt ha-galen... men det slutar väl med att jag går iväg för att titta och kommer hem med 10 kassar rolleyes.gif
Mitt hem är fullt med husdjur, böcker och blommor - sambon brukar försynt fråga var hans saker skall vara unsure.gif Räcker det inte med att han får ett hörn att sitta i? wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 22-02-2006, 22:27)
CITAT (Felix matte @ 22-02-2006, 20:27)
Tänkte beställa den men såg att den kostar 505 kr på Adlibris och lika mycket hos Wettergrens sad.gif  

Har jag kanske missat någon Reasida, eller unsure.gif

Yes, allt går inte att fixa på nätet, man måste vara på plats. rolleyes.gif

och just där brister det för mej... kan ju inte vara med på Reastartens morgon och vet inte heller om den ens finns i min bokhandel eftersom vi i år inte fått Bokreatidningen sad.gif
Men skam den som ger sig... hittar den nog någonstans till "vänligt" pris smile.gif
Hannele
CITAT (morellen @ 22-02-2006, 22:30)
Räcker det inte med att han får ett hörn att sitta i? wub.gif

Akta dej så han inte blir en sittande grönsak... tongue.gif
Hannele
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 22:25)
Men Wettergrens hade annons i GP idag om 129,-

Fanns det inte också en extra rabattkupong på 30% på Wettergrens.. på allt.
Hannele
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Akademibokhadeln är det, Wettergrens är lite dyrare.
*Felix matte*
Då kanske den finns i min butik
jag brukar få beställa från Akademibokhandeln via dem smile.gif
Gillan
Ingen av er som har tips bå bra och
intressant bok till nyblivna föräldrar smile.gif

Vet jag väl, att jag hittar nån, bara jag väl är
bland böckerna. Men det var så länge sen nu,
sen jag tittade efter sånt , och det måste ha
kommit en massa nytt smile.gif

Ni är ju så många här som nyss fått barn eller
barnbarn wub.gif
Hoppas på bättre tur nu? smile.gif

/Gillan
Rossi
Innan ni "fyndar" på bokrean - kolla internetbokhandlarna. Ibland är de billigare trots rean.

Själva har vi beställt vissa böcker: Två böcker om efterrätter, en bok om kaffe- och tedrinkar och så någon bok om Danmarks inflytande i Skåne.
Rossi
CITAT (Hannele @ 22-02-2006, 17:04)
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,22-02-2006, 16:59)
Jag shoppar på rean på nätet

Bokrea måste man besöka riktigt, känna på stämningen, bläddra i böckerna.
Jag har ett par böcker jag tänkte ha, några överrasningar dyker alltid upp.
Bodil Malmstens"Det är fortfarande ingen ordning på mina papper" laugh.gif

Fast det kan kosta mycket att känna på stämningen!

Själv undviker jag gärna trängseln i butikerna om jag dessutom kan tjäna hundralappar på att få hem böckerna med posten! smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Evgeni @ 23-02-2006, 07:38)
Ingen av er som har tips bå bra och
intressant bok till nyblivna föräldrar smile.gif

Vet jag väl, att jag hittar nån, bara jag väl är
bland böckerna. Men det var så länge sen nu,
sen jag tittade efter sånt , och det måste ha
kommit en massa nytt smile.gif

Ni är ju så många här som nyss fått barn eller
barnbarn wub.gif
Hoppas på bättre tur nu? smile.gif

/Gillan

Tyvärr inget tips om bra bok men.... köp INTE Nannyboken!

Mellandottern fick den och hon säger att det är den knäppaste mest onödiga bok som getts ut.
morellen
inte på rea men "stora boken om barn" kanske inte är så dum... sen finns ju vi föräldrars serie med... (fast på rean är det inget vidare utbud)
Gillan
Det gör ingenting om den inte är med på rean.
Bara den är bra. Kommer ihåg hur det var när
äldsta var bebis. Man läste allt man kom över.
En del tog man till sig, en del såg man för vad det var smile.gif

Fast man kanske ska ge dem en prenumeration på
Vi Föräldrar istället wink.gif .

Felix matte: Skulle nog inte köpt Nannyboken i
vilket fall som helst. Har fått nån form av allergi-
känsla mot allt som innehåller ordet Nanny laugh.gif laugh.gif

/Gillan
*Felix matte*
Prenumeration på Vi Föräldrar tycker jag är en jättebra idé smile.gif
KURT
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Har de inte "fuskat" och tryckt upp den på sämre papper just för rean då? Boken "Bröd" av Jan Hedh är ju t ex med på rean, men jag misstänker att det är den enklare kartonage upplagan som de tryckt specifikt för rean, som de nu säljer!
Linda_A
För mig har det blivit lite fantasyböcker plus att jag ska ut och kolla lite mera sen.
brittmarie
CITAT (Evgeni @ 23-02-2006, 07:38)
Ingen av er som har tips bå bra och
intressant bok till nyblivna föräldrar smile.gif

Vet jag väl, att jag hittar nån, bara jag väl är
bland böckerna. Men det var så länge sen nu,
sen jag tittade efter sånt , och det måste ha
kommit en massa nytt smile.gif

Ni är ju så många här som nyss fått barn eller
barnbarn wub.gif
Hoppas på bättre tur nu? smile.gif

              /Gillan

En bok som jag tycker är bra att ge till nyblivna föräldrar eller till det nya lilla barnet är Min skattkammare.
Första delen innehåller en massa små fina rim och ramsor som passar för de små barnen.
Sedan kan man ge bort de andra delarna i födelsedagspresent eller julklapp.
Min skattkammare
netaave
CITAT (gammelnalle @ 22-02-2006, 17:48)
Har nyss gett bort ca 1m böcker... till loppis....


och 1m till MÅSTE bort...


man tros allt inte leve för evigt...







men nog tar jag en sväng förbi bokrean i morn iallafall....

sleep.gif sleep.gif sleep.gif

Du får ha dubbla rader i bokhyllan
netaave
Jag ska köpa en bok om småkryp, en om dammar bl.a.
karjo
CITAT (KURT @ 23-02-2006, 08:58)
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!

Har de inte "fuskat" och tryckt upp den på sämre papper just för rean då? Boken "Bröd" av Jan Hedh är ju t ex med på rean, men jag misstänker att det är den enklare kartonage upplagan som de tryckt specifikt för rean, som de nu säljer!

Här hade de en inbunden variant på både Ugglan och Åhlens. Rekommenderar den också! Den är så fin! smile.gif
Hannele
CITAT (Hannele @ 23-02-2006, 06:47)
CITAT (Sylvia @ 22-02-2006, 18:45)
Men missa inte Den nya nordiska floran, ett praktverk på nästan 1000 sidor och underbara bilder!! för fjuttiga 129,- hos Wettergrens!
Akademibokhadeln är det priset, Wettergrens är lite dyrare.

Det blev ett par böcker till, som jag länge tänkt på (fick en bokrea-kupong på 50 kr från Coop smile.gif ),
Rosor för nordiska trädgårdar av Lars-Åke Gustavsson, är nöjd med mina inköp, kan bli nån bok senare.
Lars-Olof Arvids
Idag på morgonen måste jag åka in till Göteborg och hämta ut mitt visum på Kinas konsulat - som ligger granne med minst fyra härliga bokhandlar vid Grönsakstorget! biggrin.gif Jag var dock ganska ståndaktig och föll bara för "Fröbok" av Ulla Hasselmark. Finns det verkligen folk som inte redan har Den nya nordiska floran? ohmy.gif Den är ju obligatorisk!!! laugh.gif

Olle
Hannele
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-02-2006, 15:19)
Idag på morgonen måste jag åka in till Göteborg och hämta ut mitt visum på Kinas konsulat
Finns det verkligen folk som inte redan har Den nya nordiska floran? ohmy.gif Den är ju obligatorisk!!! laugh.gif

Ja, men vi snåla har väntat på bra rea?
Vad ska dugöra i Kina?? Spännande!
Lars-Olof Arvids
Jag ska ut på en naturresa, vandra i bambuskogar och spana efter pandor och andra spännande djur: http://www.aventyrsresor.se/hittaresan/int...ntro.asp?id=KIP

Olle
Alexander-VG-zon3
jag köpte 3böcker
grönskande rum
kruka inne=läsvärd den tyckte jag var jätte bra bok
happiness is a garden= fina bilder av trädgårdar mycket bra att läsa
wub.gif wub.gif
Hannele
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-02-2006, 15:31)
Jag ska ut på en naturresa, vandra i bambuskogar och spana efter pandor och andra spännande djur: http://www.aventyrsresor.se/hittaresan/int...ntro.asp?id=KIP

Unerbart! Du kommer säker att berätta frö oss också och visa bilder.
Lars-Olof Arvids
CITAT (Hannele @ 23-02-2006, 16:23)
Unerbart! Du kommer säker att berätta frö oss också och visa bilder.

Jag berättar gärna "frö" er - var det ett avsiktligt stavfel i dessa såtider? laugh.gif

Olle
krellus
Mest böcker med koppling till Historia som det ser ut just nu.
bikiv
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 23-02-2006, 15:19)
Jag var dock ganska ståndaktig och föll bara för "Fröbok" av Ulla Hasselmark.

Fröboken fick jag också med mig hem idag!

Har bläddrat lite och har bl a läst att Sommarflox är mörkgroende... för en vecka sedan sådde jag och mina och dom står under lysrör sad.gif
Men, trots det har 2/3 grott idag! ohmy.gif

Vem i hela världen ska man lita på?
zaaritha
Ska köpa Bob Dylan´s s k memoarer! rolleyes.gif
*Felix matte*
En av döttrarna hade fyndat en hel hög med barnböcker smile.gif
Kanske tar jag en tur till bokhandeln imorron och fyndar biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon