Full version: ny
Sage
Hej alla,
Jag testar att registrera mig. Vet inte riktigt vad jag gör här. Är i och för sig intresserad av trädgård och naturen... Är med i en trädgårdsgrupp i bostadsrättsföreningen. Brukar odla på balkongen. Tomater ibland, fast dem har jag tröttnat på, de är så skrymmande de plantorna. Pelagorner, tre stycken som jag hoppas klarat övervintringen på en torr fönsterbräda.

Vilken zon hör Stockholm till?

Ha det...

/Sage
LadyG
Välkommen biggrin.gif

Jag tror det är zon 2-3 men jag kan ju ha fel, och det har jag nog. tongue.gif
Irene_L
Hej och välkommen hit!!!
Jag vet inte vilken zon Stockholm hör till men det kommer nog nån annan att kunna svara på.
mvh
Irene
Fialotta
CITAT (Sage @ 23-02-2006, 10:32)
Hej alla,
Jag testar att registrera mig. Vet inte riktigt vad jag gör här. Är i och för sig intresserad av trädgård och naturen... Är med i en trädgårdsgrupp i bostadsrättsföreningen. Brukar odla på balkongen. Tomater ibland, fast dem har jag tröttnat på, de är så skrymmande de plantorna. Pelagorner, tre stycken som jag hoppas klarat övervintringen på en torr fönsterbräda.

Vilken zon hör Stockholm till?

Ha det...

/Sage

Hej o Välkommen...tror det är zon 3...hoppas du kommer få massor av bra tips här och svamla lite med oss andra wub.gif
Sage
Tack för välkomnande.
Oavsett zon... Innergården ligger egentligen i söderläge, men är ganska skuggig, skyddad av husen runtomkring. Bäst har det gått för min smultronplanta där, den har tilloch med spritt sig till en liten springa mellan plattorna på framsidan. Så har jag prövat att frösätta riddarsporrar av frön tagna från ett torp. De förde en tynande tillvaro första sommaren, men det ska bli spännande att se om de kommer igen.

/Sage
amaira
Hej-å-välkommen!

Stockholm har samma zon som jag har (som bor precis utanför stockholm), alltså zon 3, ibland zon 2 i skyddade lägen.
Biggan_
Hej o välkommen! Hoppas att du kommer att trivas hos oss biggrin.gif
Caprice
Välkommen hit !
Sage
Jag är alldeles överväldigad av så många svar på så kort tid. Beror det på att det är många medlemmar, eller är ni uppkopplade hela tiden? wub.gif

/Sage
kristerh
Jag passar oxså på att önska välkommen.
krister
Yin o Yang
Välkommen från mig också smile.gif . Jag har inte varit medlem så länge, men måset säga att man får ett otroligt gensvar på detta forum wub.gif oavsett vad det handlar om - och spännviddenär stor tongue.gif
Gillan
Och välkommen ska du vara ifrån mig med.

Har inte heller varit medlem så där jääättelänge,
men här finns hur mycket som helst att läsa.
Har man ingen bra bok, kan man fördriva tiden
med att läsa här bland alla tips och råd om allt
möjligt smile.gif

/Gillan
Magdis
Välkommen!
Kathy
Välkommen hit!! wub.gif
netaave
Välkommen till odla!
Tesa
Säger också välkommen...och nog förstår iallafall jag vad du gör här med de intressena...
Alexander-VG-zon3
hej hje
vläkommen hit
hoppas du kommer till att trivas här och har roligt wub.gif wub.gif
mamamaggan
Välkommen hit!

Du kommer säkert att trivas här . För det mesta är det väldigt trevligt här och man kan få svar få de flesta frågor , även om de inte handlar om växter.
ninnisky
VÄLKOMMEN HIT - från mig också!
gammelnalle
Välkommen!!


här kan du läsa lite om våra klimatzoner:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=9747&a=250751




hoppas att du kommer att trivas här!!


(se upp för gammelnalle bara...)
*Felix matte*
Hej och välkommen till Odla! smile.gif
amaira
CITAT (Sage @ 23-02-2006, 11:55)
Jag är alldeles överväldigad av så många svar på så kort tid. Beror det på att det är många medlemmar, eller är ni uppkopplade hela tiden? wub.gif

/Sage

Vi är uppkopplade hela tiden ... sleep.gif sleep.gif sleep.gif

Inga från Närke
Välkommen hit.
Här har du några länkar i detta forumet som du kanske har nytta av, de har mera trädgårdsanknytning.

Småprat om trädgård i allmänhet
http://www.odla.nu/forums/index.php?s=87de...417&act=SF&f=21
Krukodling bl.a. balkong och terrassodling
http://www.odla.nu/forums/index.php?s=87de...7417&act=SF&f=8

I detta småprat pratar vi allmänt allt ej trädgårdrelaterat.
silos
Du är välkommen till denna underbara forum med härliga människor wub.gif wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
Känn dig Hjärtligt VÄLKOMMEN till "våret gäng"!! Men jag utfärdar en varning om att du blir lätt kan bli "beroende" av detta forum laugh.gif
renate
Välkommen på odla!
Eva St
V Ä L K O M M E N
Måste också varna för starkt beroendeframkallande( vilket långt ord det ni)
Eva St
Snöflinga
Hej och hjärteligt Välkommen från mig också med hopp om att du skall trivas rolleyes.gif
Berith
CITAT (Sage @ 23-02-2006, 10:32)
Hej alla,
Jag testar att registrera mig. Vet inte riktigt vad jag gör här. Är i och för sig intresserad av trädgård och naturen...

Vänta bara tills du varit med några år, då har du ingen aning om vad du gjorde innan du hamnade här. biggrin.gif

Välkommen från mej också. smile.gif
yenny
Välkommen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon