Full version: Eurosport eller SVT
Gillan
Knasig fråga att ställa i ett Odlar-forum, men
eftersom vi redan har ett par OS-trådar kan det
väl inte göra nån skada wub.gif

Men om ni har valmöjligheten, vilken väljer ni.
Själv har jag för det mesta SVT på, tycker att dom
refererar bra. Men när vi kommer till konståkningen,
väljer jag till 99% Eurosport. Varför? För det första
så sänder dom mycket mer och för det andra så
klarar jag inte av Roger Blomqvist som referator.
Jag får tom " ståpäls " av att höra hans röst wub.gif
Jag har inte ens nån förklaring till varför.

/Gillan
Rossi
Vi har enbart tillgång till public service så vi har inget val.
*Felix matte*
Jag växlar mellan SVT och Eurosport...har faktiskt inte tänkt på i vilken
jag kollar konståkning unsure.gif
KURT
Det varierar som sagt mellan olika idrotter. Före OS hade t ex SVT Christer Ulfbåge som kommentator för skidskytte, då valde jag Eurosport!
kristerh
Om jag skulle välja tog jag Eurosport pga svt:s korkade kommentatorer, dem vill man helst slippa wink.gif
krister
fruberglund
När det gäller bilsport absolut Eurosport...OS kollar jag inte så det kan jag inte kommentera biggrin.gif
Pirum
Om både SVT och Eurosport sänder så väljer jag nästan alltid SVT. Så fort SVT går över till studio, repris, intervju eller andra dumheter under pågående tävlingar brukar jag dock byta till Eurosport. Eurosport är bra i och med att de sällan visar en massa korkade reportage medan tävlingen pågår. Däremot visar de ju tyvärr reklam ibland.

Kung på vintersport är dock NRK. Arne Scheie, Kjell Kristian Rike och Jon Herwig Carlsen (alla i närheten eller ÖVER pensionsåldern) dominerar totalt i backhoppning, skidåkning och skidskytte. Ojämförbart bäst.
De är visserligen bättre i medgång än motgång (de är aningen buttra i år...), och ibland blir de odrägligt glada över norska vinster...men de är väldigt väldigt bra. Kan plocka upp statistik från 1960 osv utan att behöva slå i lexikon... smile.gif
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/ol...icle1219444.ece

NRKs enda nackdel är att de i takt med modernare teknik förpestar sändningen med egna kameror, intervjuer, och reportage från skidåkarnas hembyar mitt under pågående lopp ibland. Bättre förr när kamerorna stod still.

I de flesta andra sporter tycker jag dock SVT klarar sig bra. Ja, de klarar sig rätt bra i skidåkning också faktiskt, Jacob Hård blir mindre dålig för varje år, och Blomqvist känns bra som expertkommentator.

Roger Blomqvist är jag imponerad av. Han tar sitt jobb allvarligt, bra vad han än kommenterar. Hans expertkommentator i konstig åkning (Lotta?) passar också väldigt bra ihop med honom. Även om det på nåt sätt känns som att de knappast hänger med varandra på puben efter sändning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon