Full version: Folkuniversitetet?
MrNorth
Hej!

Tänkte gå nån kurs hos folkuniversitet, och jag undrar om nån har gått kurser där tidigare? Vad är det för prov/tentor och vad får man för kursbevis/diplom?

Senast jag satt på skolbänken var det på det "riktiga" universitetet...

/Henrik
Susanna
Hej!

Jag har gått några olika kurser hos Folkuniversitetet och tycker kvaliteten är blandad, mest beroende på läraren. När jag läste grekiska så valde den läraren att använda kurslitteratur från Grekland istället för de kursböcker som finns på svenska. Hur lätt är det att läsa grammatiska regler på grekiska när man är nybörjare??? Dessutom var hon elak vilket gjorde att vi var flera som hoppade av kursen i förtid.

Jag har också läst en del andra kurser hos dem och då har kvaliteten varit högre. De kurser jag har gått har avslutats med någon form av prov, med betydet mvg, g eller ig. Man får någon form av diplom efter genomgången kurs.

Folkuniversitet går inte att jämföra alls med ett vanligt universitet, det är bara namnen som påminner om varandra. Det är helt olika nivå på utbildningarna tycker jag, vilket kan vara en fördel om man vill ta det lite lugnare.
Hannele
Jag har på sommaren gått en veckas trädgårdskurser,
i höst gick jag en Skrivarkurs på distans, gôrbra. Intyg fick man på båda.
Kalle Mandelstam
Allt jag vet om dem är att jag som fattig tonåring satt (eller stod mest faktiskt) krokimodell på en kurs och fick väldigt lite betalt för det... Tyckte jag i alla fall... blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon