anna_rispan
Hejsan hej.

Nyfiken som jag är undrar jag nu om det är någon som vet. Vad hinner man lära sig på 3 månader i en affär/butik? Kassan? Varor som butiken för? Berätta om det är någon som vet.... Ni får Pm.a om ni vill! Tacksam för svar..
Anma
Jag tror att på 3 månader hinner man lära sig det mesta, om man är intresserad och vill lära sig. Kassan tar någon dag, upp till en vecka. smile.gif
anna_rispan
Allt vad kassan innebär? Hur man korrigera fel, alla kortbetalningar, hur man slår i rabatter för sig??
*Felix matte*
Med en "hjälp" vid din sida så lär du dig kassan och alla dess funktioner på en vecka... den tiden är vanlig iaf här i butiker och stormarknad.

Rabatter brukar scannas precis som alla kort dras... mest är det väl felslag som man måste kunna korrigera manuellt.

3 månader låter som väldigt lång "lärotid" smile.gif
andersen
Tror åxå att du hinner lära dej allt på 3 månader,vad som kan ta tid är om det finns tips och lotter i affären.
Inga från Närke
Är man intresserad så lär man sig mycket på 3 månader, men sedan kan det vara rutiner m.m. som är runt omkring som kan ta mera tid. Tror när det gäller kassa m.m. räcker nog tiden.
Problemet är nog att tackla griniga kunder, alltid vara glad och tillmötesgående hur stressigt och jobbigt det än är. När det strular, kassarullen tar slut, kön är lång, barnskrik m.m. listan kan göras lång det är nog det svåraste tror jag.
Har arbetet i Konsum en gång i tiden men det är många år sedan och det var inte alls den stress som det är idag. Sedan var det mera betjäning typ charken som man delade på för vi var bara 2 personer och ibland var man ensam. Då fick man lära sig allt om kött och den hanteringen också inklusive kassan, fylla på varor i hyllorna och städa på kvällen innan man gick hem.
Det går nog bra ska du se och lycka till om det nu gäller en provanställning eller fast jobb.
anna_rispan
Tack Inga, jag hoppas också att det blir bra. Jag vet inte hur det blir än, men alla lyckönskningar är bra när något helt nytt ligger framför mig!

Tack alla för era svar, det känns bra att veta att det är många som tror att man lär sig "allt" på tre månader.
anna_rispan
Okej. I morgon börjar jag praktisera på en bensinstation. allt kommer att vara nytt. Den enda erfarenhet av försäljning jag har är från en gårdsbutik.

Skulle bli så glad om nån håll en extra tumme för mig... sleep.gif

O, det känns nervöst.... unsure.gif sad.gif smile.gif
Boxer
Självklart håller jag båda tummarna för dig, men jag tror inte att det kommer behövas för allt kommer att gå som på räls. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon