Full version: Vasaloppet
AnitaO
Hur är det med skidintresset på forumet?
Eva i Skåne
Jag tycker Vasa-loppet är ganska roligt att se på tv biggrin.gif
renate
Jag har aldrig åkt vasaloppet men sitter i soffan och titta,det har blivit en tradition här.Kl 7:30 sitter jag med frukostbrickan framför tv och vänta på starten.
Sonen åkte öppet spår i år,till klassikern som nu är klar.
Vi åkte mycket skidor förr,motionsspåret finns nästan inpå husknuten.Sedan hundarna kom i bilden har jag inte åkt skidor.
Gossen Ruda
Jag skulle aldrig i livet och inte efteråt heller kunna tänka mig att göra något sådant. Vasaloppet, Vättern runt, Vansbrosimmningen, diverse maror och halvmaror och annat sånt har jag en egen beteckning på: Mandomsprov för impotenta sportfånar. laugh.gif laugh.gif

Beklagligt nog har åkomman även spridit sig till kvinnorna men vad man skall kalla det där vet jag inte.

Fast nog tittar jag också ibland men kanske inte med samma intresse och orsaker som andra.
zaaritha
Gossen Ruda: heja dej! Håller med dej, till 100%.
LadyG
Har aldrig åkt, tänker aldrig göra det och brukar missa det när det går på tv... Jag är inte speciellt intresserad kan man säga tongue.gif
Almdalen
Tittar nästa alltid på starten, men skulle aldrig kunna tänka mig att ens prova ett par skidor.
zaaritha
När jag var ung(på 1800-talet), åkte jag skidor mycket, långturer.
Men nu--orkar jag knappt gå ut med hunden.......... sad.gif
ninnisky
Går gärna i Gustav Vasas spår - men då på sensommaren i jakt på lingon som finns bl a i Evertsberg och på Mångberget wub.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 04-03-2006, 20:19)
Mandomsprov för impotenta sportfånar. laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka. Ja du Ruda, vad ska vi kalla det då?
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Däremot är jag inte särskilt "sportintresserad". Och inte mycket för att titta på sport. OS och VM och sånt där vad det nu heter, brukar passera mig obemärkt förbi. En liten fluga skulle intressera mig mer. rolleyes.gif

Å tredje sidan är jag inte ens särskilt intresserad av TV.

Och å fjärde sidan, är jag nog mest bara Kärringen mot Strömmen...
silos
Är inte sport intresserad men skulle mer än gärna åka skidor om jag hade några.
astrid.m.s
Sonen, 21 år åkte sitt första "riktiga" Vasalopp i år. Är glad att han orkade sig igenom loppet när det var tungt före denna gång.

När vi frågade hur det var att åka svarade han: De sista sex milen var jobbiga!!

Tidigare har han åkt Kortvasan för att han varit för ung för Vasaloppet. Gått Vasaleden sommartid har han med sina kusiner och morföräldrar gjort två somrar.

Hans morfar har åkt 17 st Vasalopp så det är därför hans barnbarn tar över traditionen, dock inte vi emellan (barnen) har åkt några långlopp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon