Full version: Plats för foton
karjo
Jag letar efter ett ställe på nätet där man kan lägga upp sina bilder i album till åskådan och för att få kommentarer till dem... Vet ju att flera här inne håller på mycket med foton och har dem utlagda på nätet. Jag vill inte göra en egen hemsida utan alltså bara lägga upp dem någonstans, typ en klubb eller ett forum.

Tips mottages tacksamt!

smile.gif smile.gif
Rossi
Tja, vad sägs om här på Odla? smile.gif
karjo
biggrin.gif Ja, det funkar ju! Men jag letar efter ett bra ställe åt en släkting och han vill nog ha ett ställe som _bara_ handlar om foto. Han är inte så intresserad av odla-biten... rolleyes.gif
Berith
Fotosidan.se - där kan man skaffa sej en portfolio. Men tydligen så kostar det? unsure.gif
gammelnalle
http://img.photobucket.com/

där lägger iallafall dotera upp sina idolbilder... (och katter) Pappa är tydligen ingen idol....)

tror det är gratis.... men datanörd som jag är , vet jag inte hur det funkar...

b
pisanggoreng
www.flickr.com
fruberglund
CITAT (Berith @ 06-03-2006, 10:59)
Fotosidan.se - där kan man skaffa sej en portfolio. Men tydligen så kostar det? unsure.gif

Kostar väl inget på fotosidan?
LarsV
CITAT (fruberglund @ 06-03-2006, 11:47)
CITAT (Berith @ 06-03-2006, 10:59)
Fotosidan.se - där kan man skaffa sej en portfolio. Men tydligen så kostar det?  :unsure:

Kostar väl inget på fotosidan?

Det beror på.

Ett grundmedlemskap där man kan lägga upp få bilder och endast en åt gången kostar ingenting. Annars finns både brons-, silver- och guldmedlemskap, med olika nivåer på pris och vad man får; se här

Medlemsregler fotosidan
labarradepan
Här kan du göra ditt album, samt skriva bloggar. Är på svenska och det är jätte enkelt att ladda upp bilder och det går hyfsat fort biggrin.gif Jag har mina foton där.
Kathy
CITAT (labarradepan @ 06-03-2006, 19:06)
Här kan du göra ditt album, samt skriva bloggar. Är på svenska och det är jätte enkelt att ladda upp bilder och det går hyfsat fort biggrin.gif Jag har mina foton där.

Vartdå någonstanns? unsure.gif
Carex
fotosidan är bra på så sätt att det är gratis till en viss nivå och det är många medlemmar som har skiftande stilar, MEN det är ganska mycket med att ha kontakter, har du inga så får du inga kommentarer. Självklart får man sitta i poolerna och kommentera andras, då får man ofta kommentarer, mne jag tröttnade lite på Fotosidans tendens att man måste känna folk. Dessutom är det så enormt stort att ens bilder ofta försvinner. Och man kan bara lägga upp åtta bilder tror jag, sedan får du uppgradera ditt medlemskap för att kunna lägga upp fler bilder och få tillgång till forumbevakning. bla. uppgraderingen kostar.
labarradepan
CITAT (labarradepan @ 06-03-2006, 19:06)
Här kan du göra ditt album, samt skriva bloggar. Är på svenska och det är jätte enkelt att ladda upp bilder och det går hyfsat fort  :D Jag har mina foton där.

vad duktig jag är som inte skriver var, jag gör det.. haha.. jag blev störd av sambon när jag skrev här igår.. hihi.

msn

Jag gillar den sidan wub.gif
Berith
Tack Carex för infon om Fotosidan, har bara kikat runt där men inte lagt upp några foton.
karjo
Tack för alla tips! smile.gif
LarsV
Några ytterligare tips:

http://webalbum.se/

http://www.fujidirekt.se/asp/_customerserv...e/webbalbum.asp?

http://www.pbase.com/

Ni får själva undersöka innehållet i trådarna. Jag vet att bl a mer seriösa fotografer med stort bibliotek använder den senare av dem.

mvh

/Lars
LarsV
Ja, jag skrev ju lite ovan kring medlemsreglerna på Fotosidan. Kolla länken ovan vad som ingår (hur många bilder man kan ladda upp mm). Som guldmedlem får man en egen domänadress som man kan använda sig av i andra sammanhang.

Och visst är det så att det är en stor bildmängd. Därmed också svårt att få kommentarer (Jag missade inledningsvis att det var ett av syftena). Samtidigt kan bilderna här bli riktigt bedömda, eftersom det är många, bra, fotografer som tycker till. Vad jag vet finns det inte många andra forum som är så tydliga kring att man laddar upp bilder just för att få kommentarer.

Och att det är lite "klubben-för-inbördes...". Är inte det ganska vanligt på forum att det blir så? En klick människor är väldigt aktiva och nästan "känner" varandra. Jag har själv fått få kommentarer där, men det beror nog mest på att jag själv inte kommenterat så mycket.

Fotosidan har för övrigt flera gånger blivit utsett till bästa hemsida (f'låt Odla) och vill man diskutera foto, bildredigering mm så är det kanon där.
Carex
jovisst är det mycket kunnigt folk där, absolut, prova dig fram, passar inte fotosidan så behöver du inte använda den!:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon