Full version: Glasrutor
evelina
Jag har odlat i pallkrage ett par år nu, blommor och örter men mest grönsaker.Jag har täckt med täckväv den första månaderna. Nu ska jag få gamla fönster med karm och allt, som precis passar pallkragarna. Jag ska sätta gångjärn på dem så jag kan öppna dom.

Nu till frågan hur mycket tidigare kan jag börja odla grönsaker??

MVH
Evelina
katah
Jag har pallkragar men inte någon täckning...någon kan säkert ge dig bättre råd....
men jag skulle nog sätta dit under en termometer som visar min/max på dag och natt och sedan jämföra det med utetemperaturen.
Sedan ska man hoppas att värdet håller sig likanade/varmare , men vara förberädd att täcka det hela med en tjok matta eller liknande ifall kallvädret skulle passera.

Lycka till , berätta sedan hur det blev, jag har själv funderat hur mycket tidigade man skulle kunna odla i en sådan och hur mycket jobb det blir att öppna och stänga och täcka. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon