AnitaO
Jag personligen noterar mest att det står så i almanackan smile.gif
Fast å andra sidan tillhör jag nog inte den grupp kvinnor som dagen är mest till för rolleyes.gif
Gillan
Vågar man säga att det i så fall är "min" dag
året runt wub.gif tongue.gif

/Gillan
pejori
uppmärksammar den inte på något särskillt vis wub.gif
ser den i almanackan, inte mer smile.gif
Hannele
CITAT (AnitaGg @ 08-03-2006, 08:22)
Fast å andra sidan tillhör jag nog inte den grupp kvinnor som dagen är mest till för  :rolleyes:

FN:s Internationella kvinnodagen är till för alla kvinnor, ännu mer än Mors Dag.. huh.gif
I Europa är det väldigt stort, alla kvinnor köper blommor och små presenter till varandra
och det finns inte den man som skulle våga komma hem utan blommor till sin käresta.. sleep.gif

Inget farlig kommersiellt, så ut och fira alla kvinnor!
Den internationella kvinnodagen är alltmer ett tillfälle att tänka tillbaka på de framsteg som nåtts, att kräva förändringar och att fira de kvinnor som med mod och beslutsamhet har spelat en avgörande roll i utvecklingen av kvinnans rättigheter.
Rossi
Nej, inte på något sätt.

På något vis kan jag känna att om man uppmärksammar den här dagen för oss kvinnor så innebär det samtidigt att alla andra dagar inte skulle vara våra ...

Men så har vi det också väldigt bra i Sverige. Det finns många kvinnor i andra länder som hade behövt uppmärksammas mycket mer. Fast de får nog inte tillfälle att fira alls .... sad.gif
*Felix matte*
Firar inte på något vis...men minns att det var just denna dag för 23 år sedan som min blott 40 år unga svägerska (dog i cancer) begravdes.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Och vad hjälper en dag om året?
AnitaO
CITAT (Hannele @ 08-03-2006, 08:32)
I Europa är det väldigt stort, alla kvinnor köper blommor och små presenter till varandra

Det är väl en trevlig tradition smile.gif

Så grattis då alla tjejer wub.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 08-03-2006, 08:46)
CITAT (Hannele @ 08-03-2006, 08:32)
I Europa är det väldigt stort, alla kvinnor köper blommor och små presenter till varandra

Det är väl en trevlig tradition smile.gif

Så grattis då alla tjejer wub.gif

Tack! Och grattis till dig med Anita! biggrin.gif
Pirum
Ja, bara jag slipper köpa presenter så är jag nöjd smile.gif
Har aldrig i mitt liv fått en present bara för att jag råkar ha en Y-kromosom förresten, när ska jag få en sån dag? tongue.gif

Jag uppmärksammar inte dagen på något speciellt sätt, annat än att jag något år gått på demonstration eller föredrag med tema kvinnors situation.
karjo
Grattis på oss!

Själv ska jag gå på självförsvarskurs för tjejer idag! Så passa er sen... tongue.gif
Kathy
Nej, firar inte den här dagen på något sätt.
Castea
"Firar" genom att gå på synundersökning idag. Börjar bli gammelkärring. rolleyes.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (AnitaGg @ 08-03-2006, 08:22)
Jag personligen noterar mest att det står så i almanackan smile.gif

Det gjorde det inte i min almanacka vi fick på jobbet.
Jag ringde till förlaget och frågade, varför årets viktigaste dag inte är med? laugh.gif
De skulle fixa det.
Eva i Skåne
Jag ska ha tre tjejkompisar på middag ikväll
men inte för att det är internationella kvinnodagen utanför att vi träffas varannan onsdag smile.gif


Maken däremot - HAN ska ut på nån manifestation ikväll biggrin.gif
yenny
Oj! Jag har visst ingen koll alls rolleyes.gif
Så nä.. jag firar inget speciellt.
mamamaggan
Om jag orkar ska jag gå på en föreläsning i kväll om hur vårt sätt att kommunicera har förändrats. Inte så mycket för att det är kvinnodagen utan för att jag känner igen föreläsaren och är intresserad av vad som sägs och hur det sägs. Hoppas att det ges tid för frågor och kommentarer också.
Angeleyetears
Jo, i vår stad firas det på universitetet..
För några år var jag engagerad jag mig och min uppgift handlade om feminismfrågor.
Jag har nu hoppat av min plats.. Men jag har det fortfarande kvinnorfrågor som en stor del av mitt liv.
Hannele
Angeleyetears, gillar din signaturbild,
skulle nästan vilja låna den. laugh.gif
Angeleyetears
Jag hittade den genom att jag sökte "free clipart" sedan in på någon Halloween.
LadyG
Kan inte säga att jag bryr mig.

Vad gör en dag om året för nytta f ö?
Annlo
Jag blev firad av lilla dottern som kom hem o sa "Nu ska jag rita en teckning åt dig, mamma... för idag är det stora dam-dagen!" wub.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
CITAT (Annlo @ 08-03-2006, 16:33)
Jag blev firad av lilla dottern som kom hem o sa "Nu ska jag rita en teckning åt dig, mamma... för idag är det stora dam-dagen!" wub.gif biggrin.gif

Så rart smile.gif wub.gif
Spara den teckningen och minns orden när dottern blivit stor. wub.gif
Kathy
*Visste du, om skyltdockorna var riktiga kvinnor skulle de vara för
smala för att kunna få mens?
*Det finns tre miljarder kvinnor som inte ser ut som supermodeller
och bara åtta som ser ut som en.
*Marilyn Monroe hade storlek 42.
*Om Barbie var en riktig kvinna skulle hon vara tvungen att krypa på
alla fyra.
Man kan inte gå upprätt med de proportioner hon har.
*Genomsnittskvinnan väger ca 66 kg.
*En undersökning från 1995 visar att efter att i tre minuterbläddrat i
skönhetsmagasin och tidningar så känner sig 70% av alla kvinnor
deprimerade, skyldiga och skamsna
*För tjugo år sedan vägde modellerna 8% mindre än genomsnittskvinnan.
Idag väger de 23% mindre.
*En lärare i engelska skrev ”woman without her man is nothing”
på tavlan och bad eleverna att sätta ut skiljetecken.
Pojkarna skrev: ”woman, without her man, is nothing”
Flickorna skrev:"woman, without her, man is nothing"
silos
CITAT (Annlo @ 08-03-2006, 16:33)
Jag blev firad av lilla dottern som kom hem o sa "Nu ska jag rita en teckning åt dig, mamma... för idag är det stora dam-dagen!" wub.gif biggrin.gif

Sååå rart sååå wub.gif wub.gif wub.gif
Annlo
CITAT (silos @ 09-03-2006, 09:31)
CITAT (Annlo @ 08-03-2006, 16:33)
Jag blev firad av lilla dottern som kom hem o sa "Nu ska jag rita en teckning åt dig, mamma... för idag är det stora dam-dagen!"  :wub:  :D

Sååå rart sååå wub.gif wub.gif wub.gif

MMmmm wub.gif det är sådana ord som värmer!

Det får man komma ihåg när hon i nästa stund är vansinnigt arg över något och hon säger "Men mamma! Varför skaffar du två barn när du bara är arg på dom hela tiden" tongue.gif
wub.gif
(Diskussionen kommer från i går morse när jag tjatade på dom att skynda sig när vi skulle till skola och dagis)

Då rinner ilskan av fort.... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon