Full version: Melodifestivalen
*Felix matte*
Jag har suttit och lyssnat igenom kvällens tävlingsbidrag några ggr.

Björn Kjellmans....Älskar du livet ... kunde jag tralla med i direkt.
Den måste innehålla mycket från nån gammal låt.... är min absoluta favorit wub.gif

Tvåa Roger Pontare - Silverland smile.gif

Evan - Under Your Spell ... härlig (vad jag kallar) discolåt... har inget i tävl. att göra men jag kommer att lyssna på den ofta biggrin.gif

Günter & The Sunshine Girls - Like Fire Tonight... nästan lika bra som Evan. smile.gif

Trea skulle varit Carola (tål inte att se henne)... var bra tills mot slutet då jag skönjde lite hallelujaaktigt skrikande.... hon föll på målsnöret.X


Sandra Dahlberg - Jag tar det jag vill ha.X

Laila Adele - Don't Try To Stop Me.X

Rednex - Mama Take Me Home.X
Åsa, mälardalen zon 2
Jag bryr mig egentligen inte om vem som vinner men jag hoppas vi tävlar med en svängig poplåt vanlig schlager har inte funkat de senaste åren då alla forna öststater började deltaga numera är det traditionella schlagerland som förut låg i topp som ligger sist. Tror inte låtar som ex. fångad av en stormvind funkar i dagens Eurovision song contest. Vi måste skicka något som folk kommer ihåg direkt då de lyssnat och tittat på bidraget. Titta bara på Norge som hamnade på riktigt bra plats förra året men de hade ett bidrag som stack ut och som folk kom ihåg.

Hoppas bara vi klår Finland för iår har de ett bidrag folk lär minnas efter att de sett det.

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,790969,00.html
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag bryr mig inte heller så mycket. Bara inte Carola vinner.

Förra veckan tyckte jag att några bra låtar var med

Elisabeth
pejori
jag väntar till finalen jag laugh.gif
*Felix matte*
Pontares låt tappade 50% när jag såg dom live sad.gif


Nej jag är eg inte så speciellt intresserad av tävlingen men när man nu inte har annat för sej så kan man lyssna och kika lite.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag sitter med ryggen och TV och bara lyssnar.

Evans låt var bra, tyckte jag
katah
mama-låten och evigheten hoppas jag på....
yenny
jag tycker carolas låt va heltokej.. en riktig slagerlåt... och inte behöver vi skämmas om hon skulle vinna och komma utomlands heller (minns inte vilket land stora finalen är i blink.gif )
Tänk om trazan o banane skulle komma till stora finalen... jag tycker det skulle vara liite pinsamt.
katah
nu är dom både vidare...wink.gif
rolleyes.gif
vad det va jag sa... rolleyes.gif
pejori
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 21:22)
(minns inte vilket land stora finalen är i blink.gif )

Aten smile.gif smile.gif
yenny
CITAT (pejori @ 11-03-2006, 21:27)
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 21:22)
(minns inte vilket land stora finalen är i blink.gif )

Aten smile.gif smile.gif

Tackar! biggrin.gif Kände mej lite bakom flötet där en stund blink.gif laugh.gif
*Felix matte*
Björn Kjellman gick direkt till Globenfinalen... är det någon annan som känner igen melodin i refrängen unsure.gif

Eurovision Song Contest hålls den 20 maj i Aten. Dit har 14 länder säkrat en plats. Sverige hör inte till dem, utan måste kvala in via semifinalen, som också hålls i den grekiska huvudstaden, den 18 maj. Där tävlar 24 bidrag om 10 finalplatser.

Direktkvalificerade till finalen är:
Grekland
Danmark
Frankrike
Tyskland
Israel
Lettland
Malta
Moldavien
Norge
Rumänien
Serbien Montenegro
Spanien
Schweiz
Storbritannien


I semifinalen möter Sverige:
Albanien
Andorra
Armenien
Belgien
Bosnien Herzegovina
Bulgarien
Kroatien
Cypern
Estland
Finland
Makedonien
Island
Irland
Litauen
Monaco
Nederländerna
Polen
Portugal
Ryssland
Slovenien
Turkiet
Ukraina
Vitryssland
Castea
Vad roligt med Björn Kjellman till final! Hans låt var jättefin, lät mycket som Rickard Wolfs sånger. Kanske därifrån man känner igen tonerna?

Carola... i grunden ingen vidare låt, men lyftes upp av hennes framförande.

Mest höll jag på Rednex - den låten trodde jag skulle gå direkt till final. Tyckte den låten hade potential att vinna hela Schlager-SM. Men, men... det mesta jag gillar går inte ens till final, eller möjligen till Andra Chansen. Jag gillade ju Electric Banana Band och Östen med Resten, men men... wink.gif Laila Adéle hade en fräsch låt idag också!

Günther & The Sunshine Girls?!?! wacko.gif Vad var det parodi på? Fattade inte ens?
zaaritha
Klart att Carola vinner! Hoppas bara att hon landar i mitten eller slutet--i Athen! rolleyes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Felix matte @ 11-03-2006, 21:41)
Björn Kjellman gick direkt till Globenfinalen... är det någon annan som känner igen melodin i refrängen unsure.gif

[/b]

Ja jag känner igen melodin från gamla schlagers från tyskland.

Men jag tyckte också förra veckan (var det väl?) att BWO hade en melodi jag känner igen. Men vet inte varifrån.

Elisabeth
Snöflinga
Vilken bra avslutning på födeseda'n ... att Björn Kjellman gick till final laugh.gif Sitter och nynnar på låten ...

Om Carola har jag skrivit i en annan tråd och vidhåller som sagt unsure.gif
Låten som sådan var inte så tokig ( satt och tittade ut på snöflingorna medan jag lyssnade, orkar inte se henne) ... Framförd av någon annan kanske ... nu bara mest upp i falsett...... Icke min melodi wub.gif
Kathy
Tja...det var väl givet att Carola skulle gå till final.
Och ska jag vara ärlig, så tror jag att hon kommer vinna finalen, för att sen hamna nånstanns i mitten i Aten - om vi kvalar in där.

Björn Kjellman var en positiv överraskning!! Vad kul!
Gossen Ruda
Jag har inte tittat på jippot dom senaste åren så jag skall väl kanske inte yttra mig. biggrin.gif Idag råkade jag dock ramla in ett par gånger för jag kollade ett gammalt videoband och fick spola fram detta då och då. Fick mest syn på ett par nakna flickben. Trodde faktiskt att det var en musiktävling och ingen stripshow. biggrin.gif

Nåja, jag har inget direkt emot halv eller helnakna flickor men föredrar att hålla isär olika typer av underhållning. rolleyes.gif

Sura gubben har yttrat sig. laugh.gif
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2006, 22:07)
Fick mest syn på ett par nakna flickben. Trodde faktiskt att det var en musiktävling och ingen stripshow. biggrin.gif

Nåja, jag har inget direkt emot halv eller helnakna flickor men föredrar att hålla isär olika typer av underhållning. rolleyes.gif

Sura gubben har yttrat sig. laugh.gif

Du missade du förra veckans delfinal! wink.gif
*Felix matte*
Å så kommer jag på att jag inte minns någons kläder förutom Pontares kaftan och Lena Philipssons hopplockad av mattrasor...tyckte jag. laugh.gif
Gossen Ruda
Vad missade jag? Kanske man skulle börja spela in och sen sitta och dregla. Jovisst ja, jag kollade in Lena Ph:s mjölkbehållare också.
zaaritha
rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Felix matte @ 11-03-2006, 22:16)
Å så kommer jag på att jag inte minns någons kläder förutom Pontares kaftan och Lena Philipssons hopplockad av mattrasor...tyckte jag. laugh.gif

Det är väl det som är en av skillnaden mellan könen. Du kollar på kläderna medans jag kollar det inte täcks av kläderna. laugh.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2006, 22:17)
Vad missade jag? Kanske man skulle börja spela in och sen sitta och dregla.

"Vad-är-det-nu-hon-heter" den ena delen av gruppen Fame?
I vilket fall som helst, så var det inte mycket till långbyxor hon hade. wacko.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 22:43)
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2006, 22:17)
Vad missade jag? Kanske man skulle börja spela in och sen sitta och dregla.

"Vad-är-det-nu-hon-heter" den ena delen av gruppen Fame?
I vilket fall som helst, så var det inte mycket till långbyxor hon hade. wacko.gif

Jag tror det var långbyxor från början... men Jessica hade rivit av dom själv för de var för långa rolleyes.gif tongue.gif
Kathy
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 22:45)
Jag tror det var långbyxor från början... men Jessica hade rivit av dom själv för de var för långa rolleyes.gif tongue.gif

Ja.....och efter det var de verkligen inte alls långa. tongue.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 22:46)
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 22:45)

Jag tror det var långbyxor från början... men Jessica hade rivit av dom själv för de var för långa rolleyes.gif  :P

Ja.....och efter det var de verkligen inte alls långa. tongue.gif

knappt det var shorts blink.gif ... mer som trosor tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2006, 22:36)
CITAT (Felix matte @ 11-03-2006, 22:16)
Å så kommer jag på att jag inte minns någons kläder förutom Pontares kaftan och Lena Philipssons hopplockad av mattrasor...tyckte jag. laugh.gif

Det är väl det som är en av skillnaden mellan könen. Du kollar på kläderna medans jag kollar det inte täcks av kläderna. laugh.gif laugh.gif

Kan det kanske vara så ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
zaaritha
Beror kanske på vilket kön som kollar på vilket!? wub.gif
Kathy
CITAT (zaaritha @ 11-03-2006, 22:49)
Beror kanske på vilket kön som kollar på vilket!? wub.gif

Du har onekligen en poäng där. laugh.gif biggrin.gif wub.gif
Pirum
Lyssnade på låtarna på radion, och sedan vinnarna på TV. Kommer inte ihåg någon av dem, men när jag nynnar Björn Kellmans låt så kommer "vindarna vaknar och vänder" in i min skalle. Men den liknar nån annan låt också.

Carolas låt är helt förglömlig. En dussinlåt som passar som B-sida på en LP från 1993, typ.

Vi kan nog bara konstatera att Sverige lär få svårt att klara kvalificeringen i år, och hur det än går så lär vi få kvala nästa år.

Om vi inte skickar BWO, med vad jag menar är en dussinlåt i klatschig förpackning, och de mot förmodan klarar att ge oss en plats bland de tio.
(Med dussinlåt menar jag att Alexander Bard nog kan skriva 12 sådana låtar på en månad, och att jag hade väntat mig mer av dem)
gunvor
CITAT (Felix matte @ 11-03-2006, 22:16)
Å så kommer jag på att jag inte minns någons kläder förutom Pontares kaftan och Lena Philipssons hopplockad av mattrasor...tyckte jag. laugh.gif

Jag tyckte Lena Phs klänning var jättespännande - stirrade på den hela tiden och undrade om höger eller vänster bröst skulle hoppa ut först !
Sade det till en god vän som informerade mig om att det var riskfritt - det finns klister.
Vilket konstigt mode det är - eller är det jag som inte hänger med?
*Felix matte*
CITAT (gunvor @ 12-03-2006, 17:02)
CITAT (Felix matte @ 11-03-2006, 22:16)
Å så kommer jag på att jag inte minns någons kläder förutom Pontares kaftan och Lena Philipssons hopplockad av mattrasor...tyckte jag. laugh.gif

Jag tyckte Lena Phs klänning var jättespännande - stirrade på den hela tiden och undrade om höger eller vänster bröst skulle hoppa ut först !
Sade det till en god vän som informerade mig om att det var riskfritt - det finns klister.
Vilket konstigt mode det är - eller är det jag som inte hänger med?

Det är nog vi som inte riktigt hänger med laugh.gif
men jag är innerligt glad för att våra döttrar inte klär sig så som hon. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon