yenny
Min killes farfar har nyligen fått diagnosen Alzheimers, hans farmor har mycke stöd från släkt och vänner men ingen har någon erfarenhet eller direkta kunskaper.

Jag tror hon skulle behöva stöd från någon med samma slags erarenheter, från någon som går igenom samma sak som hon kan prata med och dela det tunga med.

Finns det någon här som vet vart det skulle kunna finnas någon form av annhörig stöd?

Hon har inte tillgång till internet och har försökt leta lite själv men hittar inget i sin närhet (jag tror det närmaste var uppsala och hon bor sthlm (utan tillgång till bil)

Jag vet inte vart jag skall leta heller... men jag tänkte att det skadar ju inte att fråga om någon här som vet något?
*Felix matte*
Kanske får du mer info om du kontaktar Äldreombudsman i Uppsala
Elisabeth-Västkustkolonisten
Det finns säkert en förening för alzheimers i Stockholm, eller för Anhöriga. För alzheimerär de anhörigas sjukdom.

Titta under handikappsföreningar

Elisabeth
*Felix matte*
Här finns mycket info.
Hoppas att hon hittar någon hjälp och stöd. wub.gif
mamamaggan
Jag tycker hon ska höra med kommunen där hon bor. Min mamma var dement och vi fick kontakt med en grupp för anhöriga via kommunen. Prata med de som har hand om äldreomsorgen.

Lycka till! wub.gif
yenny
CITAT (mamamaggan @ 11-03-2006, 22:14)
Jag tycker hon ska höra med kommunen där hon bor. Min mamma var dement och vi fick kontakt med en grupp för anhöriga via kommunen. Prata med de som har hand om äldreomsorgen.

Lycka till! wub.gif

hon skall på något möte om någon vecka och skulle höra sej för lite då.
Jag tyckte bara så synd om henne idag och tänkte jag kunde kolla lite åt henne.
Inte lätt att hålla koll på allt när man har en man det går utför med och man är ledsen och rädd... hon är själv ingen ungdom längre heller.
(80 år)
Lisfre
Jag jobbar med dementa och jag vet att det är väldigt jobbigt för de anhöriga. Läkaren som har gjort utredningen kan ge information.
Här är en länk där ni kan få information.Alzheimers hemsida
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon