ester

Så här ser mitt hus ut nuförtiden, i alla fall på sommaren.
Nu i sommar ska vi byta ut de eländes fula, raka staketpinnarna till nya, figursågade och vi ska sätta snickarglädjeskonsoller under verandataket.
Frågan är om det nya verandastaketet ska vara vitt eller falurött. Jag har gjort ett par klumpiga skisser på ett gammalt foto.

VITT


RÖTT


Vad blir snyggast?
Betty
Vitt, absolut! smile.gif
mamamaggan
Vitt ska det vara!
AnitaO
Vitt ... absolut! smile.gif
andersen
Jag tycker som dom andra dvs vitt.
pejori
rött wub.gif
råse-marie
VIT utan tvekan smile.gif
forget-me-not
Vitt.
Allis
Du ska ha vitt såklart wub.gif
fruberglund
Jag är lite kluven, rött var snyggt men vitt ger ett ljusare och luftigare intryck. Skulle nog säga vitt trots allt smile.gif

Nä, ändrar mig nog, rött tycker jag biggrin.gif

Med rött ser det ut som att det hör mer ihop med huset, med vitt ser det mer avskilt ut. Beror ju mest på vilken effekt du är ute efter, ska det smälta ihop med huset eller stå ut.
Latmask
Vitt från mig med.
Berit
Rött wub.gif
Rhodoskillen
Figursågade vita plankor, mer snickarglädje, röda klängrosor, klematis i blått m,m. smile.gif
Summersun
Vitt tycker jag smile.gif
RibesRubusVitis
Vitt – av estetiska skäl, men också praktiska. Skulle du använda rött, borde ju detta vara Falu rödfärg, som lätt färgar av sig på ljusa sommarklänningar och d:o byxor…
Kathy
Vitt. smile.gif
stennie
Vitt, tycker jag med sleep.gif
netaave
Vitt
Elanah
Vitt rolleyes.gif
Annlo
VITT!!! wub.gif
yenny
ja jag får väll slänga in mitt med då smile.gif VITT
*Felix matte*
Bilden med rött tyckte jag gav ett fint intryck... smälte liksom ihop med huset
samtidigt som "snickarglädjen" uppetill, stolpar och överliggande planka bröt av med vitt. smile.gif
Anki på Öland
Gillade det röda staketet, smälte så fint ihop med huset.
Anki
Tesa
Vitt naturligtvis...särskilt om detär lite snickarglädje..annars "försvinner" den ju..
estet
VITT tycker jag med. smile.gif
mayababy
Vitt tycker absolut jag med! wub.gif Väljer ni rött kanske de vackra röda (rosorna?) ni har framför försvinner?
Caprice
Vitt är klart snyggast... smile.gif
Rossi
Rött.
Leia
Vitt!
Gillan
Och jag skulle ha tagit bort det helt och hållet smile.gif
Och gjort "trappsteg" ner wub.gif

Så gjorde vi och fortsatte med en större altan neranför.
på så sätt fick vi altan både med och utan tak.

Tyvärr har jag inget bra kort på det och jag kan inget ta
nu eftersom allt är insnöat laugh.gif

/Gillan
Yin o Yang
Vitt wub.gif
Kakaduan
Rött!

Smälter ihop utbyggnaden med resten av huset och får det att se mer ihophållet/samlat ut. Det vita lyser väldigt och ser påbyggt ut. Vitt är dessutom känsligare för smuts - alger och vad det nu kan vara.

Kakaduan
Helen i Piteå Zon 5
Rött!
Motiveringen lika som Kakaduan rolleyes.gif /Helen
Snöflinga
Rött för att det ger ett sammanhängande intryck sleep.gif
ninnisky
Tycker också att RÖTT ger ett mera enhetligt intryck!
vickeva
Absolut VITT!!
*Molly*
Vitt ! smile.gif
Biggan_
Det här börjar låta som en vinbeställning på restaurang ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag säger rött! Tror det blir för mycket med det vita biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 15-03-2006, 22:56)
Det här börjar låta som en vinbeställning på restaurang ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag säger rött! Tror det blir för mycket med det vita biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
fruberglund
Nu när jag kollar lite mer ingående blir jag lite förskräckt wacko.gif Vad har ni gjort med de fina snickarglädjesnirklarna som suttit där. Som jag fattat det är de nedre bilderna gamla och på den övre finns de inte kvar. Dit med såna direkt, är såååå mycket finare.

Stort lyft med järsgård istället för det vita staketet i alla fall smile.gif wub.gif
Hannele
Rött.
Vart tog den vackra gärdsgården vägen?? unsure.gif blink.gif
Berith
Men det är ju på översta bilden som det ser ut nu (på sommaren) och de två nedersta är gamla "kladdbilder" där smakprov ges på hur det kommer se ut med snirklarna. Det är alltså gärdsgården som finns nu och staketet är borta. Har iaf jag fattat det som. rolleyes.gif


Och färgen... jaa (nu är ju inte jag nåt för för mycket snirklar sleep.gif) men om det inte blir mer än du ritat in på bild 2-3 så tycker jag att vitt passar bäst. Eller rött.... neej vitt! blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon