Leia
Sonen frågar om allt han hör.
Och han hör en hel del! biggrin.gif
Det är inte alltid så lätt att på en 5 årings nivå förklara saker, nyss undrade han vad det betydde när det fanns en förbannelse över någon.
Hur hade ni förklarat det? wink.gif
pejori
jag hade nog sagt att det är en person med mycket otur wub.gif wub.gif
"en tant eller farbror som tror att någan sagt elaka saker" så man fått massa otur wub.gif smile.gif
Castea
Jag hade också sagt något med otur. Att någon är inlindad i ett "oturs-nät", kanske. rolleyes.gif
Carex
en som akan magi och har sagt en magisk formel för någon som gör att den personen får vissa egenskaper/effekter. Eller ett hus kan det ju också ligga en förbannelse över
Leia
Mitt svar var att det någon gång varit en "dummis" som har hoppats att det ska gå dåligt för den personen.
Det är inte alltid så lätt att snabbt komma på ett bra svar... wink.gif
marskattan
Jag tyckte det var ett mkt bra svar Leia!
/

marskattan
pejori
ja...det fungerar smile.gif smile.gif
man ska nog inte krångla till det för dom små liven wub.gif wub.gif
Airamya
Hum... Jag skulle nog tala om att det inte finns först... Jag tror inte på förbannelser. Och även om jag skulle ha fel, så skulle jag nog ändå inte vilja att min femåring gick runt o funderade över det som en faktisk möjlighet...
Rhodoskillen
Mitt svar var att det någon gång varit en "dummis" som har hoppats att det ska gå dåligt för den personen.
Det är inte alltid så lätt att snabbt komma på ett bra svar...

Håller med dig! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon