Full version: Sömnsvårigheter.
Rhodoskillen
Jag brukar få massa energi efter kl 21 på kvällen, oavsett om jag har jobb eller inte på dagarna.

Nu är jag ju arbetslös å då är det ju väldigt lätt att man vänder på dygnet å det spelar ingen roll hur mycket jag än försöker vända tillbaka på dygnet. Det blir ändå att jag är vaken halva eller hela natten.

Ibland kan jag somna runt 2 å sedan vakna igen efter ett par timmar å inte kunna somna igen, innan tyckte jag att det var jobbigt, men nu är jag så van så det känns som om det kvittar att försöka göra nåt åt det.

Men den dagen då jag får ett svar ifrån något av alla hundratals jobben man söker som är positivt, en provanställning eller liknande.
Då är det ju inte så kul längre, vill ju inte komma till jobbet som en zombie eller försova mig än massa.
Så jag måste ju få rätt dygnsrytmer igen.

Någon som är som jag, eller har nåt tips?

Vill helst inte börja käka sömnpiller.

Mvh/Danne.
Rhodoskillen
Har sovit till och från inatt. Jag mår lixom många andra inte lika bra under vinterperioden.

Har lidit av deppression varje höst och vinter sen första klass och detta är en orsak till sömsvårigheter.

Denna vinter har jag mått som bäst, då jag nyligen gått en utbildning som man jobbar mycket med sig själv. Så jag är starkare inombords nu än vad jag någonsin har varit.

Men vissa dagar finns det helt enkelt ingen trötthet å det är därför jag fortarande sitter här å skriver.

Jag håller även på att skriva en självbiografi som aldrig tycks bli klar, den kommer nog att sluta som en triologi smile.gif

Att skriva får mig att känna mig tillfredställd inombords, så vaknar ni å undrar vad det är för nån tokig jäkel som svarar på allt, så är det bara jag som inte kan sova och tilfredställer mig inombords. wub.gif

Mvh/Danne.
mamamaggan
Skriv på du!

Välkommen hit! Du verkar var en trevlig prick med framför allt ett otroligt stort lager av roliga historier.
Rhodoskillen
wub.gif Tack!!! smile.gif Ett gott skratt förlänger ju livet, har jag hört å eftersom jag är en person som bryr mig mycket om andra och mig själv
(ja jag skrattar åt mina egna skämt rolleyes.gif ) så tycker jag att ni ska leva ett långt å lyckligt liv.

Så varsegod, här har ni ännu ett skämt! :

- Vakna pappa! du har glömt att ta dina sömntabletter!

smile.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif wub.gif wub.gif
Hum
Hmm, jag var lite likadan då jag studerade och hade en rätt "ledig" tidtabell. Njut av det då du kan, natten kan vara en kreativ tid. Nu då jag jobbar har jag en väldigt fast dygnsrytm och klarar sällan av att hålla mig uppe efter 11.

Vintermörkret äter nog på en, där har du rätt. Men nu börjar det vara så pass soligt att jag känner hur jag har bara mer energi för varje dag.

Förr i tiden sov folk längre på vintern och mindre på sommaren, då det fanns mycket arbete. Inget dåligt system

-jb- tongue.gif
adrianne
Hej Rhodoskillen.

Rhodoskillen. Härligt! Där är det fint och för ungdomarna fullt ös.

Ja du det där med att inte kan sova skulle jag kunna skriva flera böcker om.
Men några råd är svårt att komma med. Vi är ju så olika.
Har bara dom förhållningsregler som jag tror är viktiga och dom kan jag dela med mig Här är vad jag tror på...

Sov aldrig på dagen. Att säga ” Jag måste gå och sova en stund, för jag sov så illa i natt” Tror jag är helt förkastligt.. Man kommer in i en karusell, där man sover på dagen och ligger vaken på natten och plötslig har man fått en helt ny dygnsrytm.
Att inte äta mycket och tung mat på kvällen, så magen måste göra ett hästjobb på natten.
Att ha en fast rutin för sovdags, att lägga sig klockan 11 en kväll, klockan 12 nästa och 3- på natten tredje kvällen är ingen smart livsföring för en bra sömn.

Tror att det är bättre att ta på sig en extra filt än att ha det för varmt i sovrummet.
Jag får kopparslagare på morgonen om jag sover varmt.

Att ligga och vrida och vända sig krampaktigt försök att tvinga fram sömn, bara har motsatt effekt, man blir istället klarvaken.
Ta en bok och läs, klapp katten, slå på TV och ligg inte och rotera som en propeller i loppkassan..

Nog undrar du, men om dessa regler nu är så bra, varför sover inte människan då?
Jag kan inte sova på grund av värk, kan inte äta hur mycket tabletter som helst. Kroppen vänjer sig snart och till slut hjälper inget Tabletter är aldrig någon utväg i längden. Naturligtvis kan man inte helt utesluta all medicinering, men allt måste ske med måtta..

Hoppas att det ordnar sig för dig med både sömnen och jobb.

Ann.
Hum
Det där med att inte äta tungt på kvällen är förresten så sant..! Inte för mycket socker heller.
Jag har också märkt att jag personligen är väligt sensitiv för kaffe och te för sent. Men det är väldigt individuellt.

Att motionera (speciellt ute) är den bästa sömnmedicin jag vet. Pröva ta en lång kvällspromenad eller gå och jogga en timme eller två innan du lägger dig.

-jb-
Rhodoskillen
Jag går minst en mil varje dag och jag äter jämna tider, klart att det nån gång ibland kan skifta.

Jag försöker vara vaken hela dagen om jag har varit uppe en hel natt, för att sedan gå till sängs på kvällen, men ibland kan jag inte somna då heller, jag har sovit sammanlagt 4 och en halv timme på två dygn nu och jag är fortfarande inte trött.

Jag sover som bäst på sommaren, när man kan lägga sig på balkongen å sova å sedan vakna upp av morgonsolen. Enligt min mamma så har jag alltid varit en nattmänniska, spelade tydligen ingen roll hur hon än försökte när jag va liten.

Men på sommaren har jag skiftat som en kameleont skiftar färg. Sommaren och ett jobb är nog det som saknas för att få mig att sova rätt tider.

Kom just att tänka på, att när jag ej är singel utan sover med en tjej så är det betydligt lättare att få en jämn sömn, man kanske tänker för mycket å gör så att kroppen harsvårt att slappna av när man är själv utan jobb m,m.

Men tack för tipsen! Mvh/Danne wub.gif
pejori
håller med adrianne där... smile.gif
och vill tillägga....hur sent du än somnade, gå upp vid en bestämd tid. varje dag!!! smile.gif smile.gif
gå också och lägg dej vid en bestämd tid, samma där..... wub.gif wub.gif
det tar ett par dagar, sen kommer rytmen tillbaka wub.gif
birgitek
Tror inte att du behöver oroa dej, själv vände jag på dygnet under en period av arbetslöshet och hade inga problem att vända tillbaka när jag började jobba igen.
Birgit Ek
Hannele
CITAT (mamamaggan @ 17-03-2006, 06:28)
framför allt ett otroligt stort lager av roliga historier.

Historierna är de sämsta.. sad.gif
Finns det inga inga bra historier nu för tiden?
Hannele
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 01:40)
Någon som är som jag, eller har nåt tips?

Använd sängen bara som sovplats, inte dåsa där hela dagn... så att när man lägger sej, säger kroppen direkt "Nu ska det sovas!"

Ett glas varm mjölk (med honung är lugnande).
Varva ner.
Reserv
Har du testat valeriana från hälsokost? Det funkar rätt bra som insomningsmedel.
marigt
Har också haft svårt med sömnen, ibland fortfarande, tankarna bara far omkring.
Skrev ner eller av mig på kvällarna, ibland funkar det med intensiv sömn;
somnar sent går upp tidigt.
inga mardrömmar eller tankar utan bara nästan medvetslös sömn.

Känner att jag behöver bli kroppsligt trött längtar till våren när man kan gräva i jorden igen och ta ut kroppen så den blir trött av hårt arbete.

Bara sitta stilla kan man bli "tokig" av,
Sitter nästan hela dagen framför en dator och jobbar och det bara kliar i kroppen att få röra på mig.
sen finns det trevligare "avslappningsövningar" att göra.
Jag sover lite bättre nu efter jag blev sambo, Kan slappna av och inte behöver vara på min vakt på samma sätt som tidigare.
Annlo
CITAT (Reserv @ 17-03-2006, 09:30)
Har du testat valeriana från hälsokost? Det funkar rätt bra som insomningsmedel.

Kan jag också rekommendera!

Har använt det vid tillfällen i livet som varit besvärliga. Jag har då en tendens att ligga och fundera när jag lägger mig... tar tabletterna bara en kort tid och sedan har det vänt av sig självt. rolleyes.gif Det är ju hälsokost som säljs i mataffären så de är inte så starka! sleep.gif
Rhodoskillen
Jag har valeriana hemma, men dom verkar inte fungera på mig, tror att det enda rätta är att jag får något vettigt att göra å det brukar alltid titta fram något när man kan börja gå ut i shorts å t-shirt.

Jag har nog helt enkelt på tok för många tankar och idéer som snurrar runt i skallen, så många att kroppen glömmer bort att slappna av oavsett om jag dricker kamomillte, går på nattklubb å tar fram danstassarna, läser en bok m,m.

Jag vet att detta problem brukar försvinna när jag har ett jobb som jag trivs med m,m.

Men känner ändå att det är ett bra ämne att prata om då fler än jag har samma problem.

Mvh/Danne.
Rhodoskillen
Börjar bli fruktansvärt trött nu, har ju varit vaken i 2 och ett halvt dygn nu med endast runt 4 timmars sömn sammanlagt

Vad tycker ni? Ska jag vänta med å sova tills ikväll eller ta siesta nu å sova ut å gå ut å roa mig med mina vänner ikväll, sjunga karaoke å sedan kanske gå på stadt å bli kung på dansgolvet som vanligt? Och sedan gå hem å somna till något nattprogram på tv!

Mvh/Danne
pejori
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 14:20)
Börjar bli fruktansvärt trött nu, har ju varit vaken i 2 och ett halvt dygn nu med endast runt 4 timmars sömn sammanlagt

Vad tycker ni? Ska jag vänta med å sova tills ikväll eller ta siesta nu å sova ut å gå ut å roa mig med mina vänner ikväll, sjunga karaoke å sedan kanske gå på stadt å bli kung på dansgolvet som vanligt? Och sedan gå hem å somna till något nattprogram på tv!

Mvh/Danne

gå ut oh ta en promenad... smile.gif
sover du nu, så är det kört i kväll igen wub.gif wub.gif
håll dej vaken wub.gif
Biggan_
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 14:20)
Börjar bli fruktansvärt trött nu, har ju varit vaken i 2 och ett halvt dygn nu med endast runt 4 timmars sömn sammanlagt

Vad tycker ni? Ska jag vänta med å sova tills ikväll eller ta siesta nu å sova ut å gå ut å roa mig med mina vänner ikväll, sjunga karaoke å sedan kanske gå på stadt å bli kung på dansgolvet som vanligt? Och sedan gå hem å somna till något nattprogram på tv!

Mvh/Danne

Ta du en siesta nu så du orkar med allt det roliga! biggrin.gif
Rhodoskillen
Fast risken är ganska stor att jag inte vaknar förrens nån gång sent ikväll å blir vaken hela natten igen. sad.gif
Biggan_
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 14:34)
Fast risken är ganska stor att jag inte vaknar förrens nån gång sent ikväll å blir vaken hela natten igen. sad.gif

Har du skrotat väckarklockan när du blev arbetslös? ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag har ju sömnproblem sedan många år tillbaka. Kan inte sova p.g.a. värk och att jag aldrig har den där djupsömn.

Men hur dåligt jag än sover så går jag upp på morgonen, ställer t.o.m. väckarklockan. För annars kommer man ju in i det att man vänder dygnet.

Hellre lägger ja mig en halv timme på eftermiddagen. Så är man inte så där förfärligt trött när man lägger sig. För då är det kört med sömnen.

För att slippa ta en sömntablett så lyssnar jag på, antigen radio eller någon hörbok. Och det har hjälpt mig många gånger. Boken skall inte vara för spännande, ljudet inte för högt utan man bara ligger där och slölyssna.

Men h ar man inte sovit på flera dagar, kanske bara korta stunder, så kanske kan en sömntablett hjälpa. Man måste komma in i rytmn igen.

Ut och promenera, gå på regelbundna tider till sängs och framförallt upp på regelbundna tider.

Testa med en hörbok.

Elisabeth
Rhodoskillen
Jag kan inte sova utan musik eller tv om jag ligger ensam i en säng, har jag däremot någon mysig tjej att sova ihop med så somnar jag lätt av tystnaden. Man har ju oftast haft ett passionerat sänggymnastik pass i några timmar så man är väl ofta trött av den orsaken också då man har flickvän..!!

wub.gif rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 14:45)
Jag kan inte sova utan musik eller tv om jag ligger ensam i en säng, har jag däremot någon mysig tjej att sova ihop med så somnar jag lätt av tystnaden. Man har ju oftast haft ett passionerat sänggymnastik pass i några timmar så man är väl ofta trött av den orsaken också då man har flickvän..!!

wub.gif rolleyes.gif

Timmar!!! unsure.gif unsure.gif unsure.gif ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Rhodoskillen
Ja timmar, snabba motionspass e ju bara sånt man håller på med under spontana ögonblick tex: i köket, krogen m,m. Måste ju leva upp till mitt grekiska blod om att vara en passionerad och eldig motionerare

laugh.gif wub.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 14:45)
Jag kan inte sova utan musik eller tv om jag ligger ensam i en säng, har jag däremot någon mysig tjej att sova ihop med så somnar jag lätt av tystnaden. Man har ju oftast haft ett passionerat sänggymnastik pass i några timmar så man är väl ofta trött av den orsaken också då man har flickvän..!!

wub.gif rolleyes.gif

Ja ja gottegris biggrin.gif

och så inget skryt nu...
pejori
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 14:45)
ett passionerat sänggymnastik pass i några timmar så man är väl ofta trött av den orsaken

jösses!!! vad han tog i då!!!! ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Rhodoskillen
Uppvärmningen brukar ju hålla på i en halvtimme/timme å sen har man ju själva passet å sen måste man ju stetcha efter åt, värma varandra genom kramar och ömhet..!! wub.gif
pejori
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 14:55)
Uppvärmningen brukar ju hålla på i en halvtimme/timme å sen har man ju själva passet å sen måste man ju stetcha efter åt, värma varandra genom kramar och ömhet..!! wub.gif

halvtimme!!!!! ohmy.gif
och du ska vara eldig wacko.gif wacko.gif
uppvärmningen tar hela dagen!!!!! rolleyes.gif rolleyes.gif
ingen kärlek på dagen...ingen jympa på natten...så de så laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 17-03-2006, 14:56)
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 14:55)
Uppvärmningen brukar ju hålla på i en halvtimme/timme å sen har man ju själva passet å sen måste man ju stetcha efter åt, värma varandra genom kramar och ömhet..!! wub.gif

halvtimme!!!!! ohmy.gif
och du ska vara eldig wacko.gif wacko.gif
uppvärmningen tar hela dagen!!!!! rolleyes.gif rolleyes.gif
ingen kärlek på dagen...ingen jympa på natten...så de så laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
noora
Om du har problem med vinterdepressioner och sömnsvårigheter i samband med det ska du kanske prova en dagsljuslampa smile.gif Flera av mina kolleger lovordar dagsljuslampor. En av dem har en s.k. gryningslampa, som långsamt ökar ljuset i sovrummet på morgonen, som om det blev gryning. Då blir det lättare att vakna. Sedan ska man gärna sitta med en dagsljuslampa i närheten ett par timmar om dagen och gärna förlänga den ljusa delen av dygnet lite när det är som mörkast. Då blir man piggare på dagen, kroppen lär sig att det är då man ska vara vaken. Är man pigg på dagen sover man även bättre på natten smile.gif

Annat man kan prova är att röra på sig, gärna på dagtid när det är ljust ute. Sitt inte och somna vid TVn, utan gå och lägg dig i tid. Ha inte för varmt i sovrummet men ha gärna ett tjockt täcke så att du inte fryser, ha bra luftväxling så att det inte blir kvavt, dra för gardinerna så att det är mörkt. Ligg inte och dra dig på morgonen, utan gå upp och ät frukost.
Kakaduan
Om man ska vara lite allvarlig då...

Min kompis hade exakt samma problem - lång tid med sjukskrivning och arbetslöshet. Det finns ingen som inte KAN komma upp på morgonen. Det finns ingen som inte KAN vända tillbaks dygnet. Det handlar om karaktär, viljestyrka och vad man måste och inte. Hon försökte vända tillbaka dygnet, men kunde inte, sade hon. Så fick hon en betald utbildning som hon gärna ville ha och som hon fick gå upp 5.30 för att komma till - DÅ kom hon upp! Hon blev motiverad och var tvungen.

Om du blir tvungen ska du se att du kommer upp också, men det skadar ju inte att kämpa lite extra innan - då blir det ju lättare sedan!

Kakaduan
Rhodoskillen
Man träffar ju oftast inte varandra under dagen sad.gif Men annars är det ju middag, skumbad, massage å hela köret som gäller! Träna dina käkmuskler själv i en halv-en timme så får vi se hur du klarar dig själv perjori.

Ännu ett inlägg som börjar spåra ur totalt! laugh.gif Nu är jag helt plötsligt pigg igen!!! Skulle aldrig ha nämnt att jag är värdelös på att somna utan någon att mysa med bredvid! sad.gif
marigt
Uppvärmning som tar en hel dag??
Rhodoskillen
Sitter inte å somnar framför tven, ligger i sängen och somnar framför tven som har inbyggd timer så att den är inställd på att stänga av sig en viss tid som jag själv valt.

Jag har väckarklockan på nio varje morgon, tycker att det är onödigt att gå upp tidigare dåjag är arbetslös. Jag sover allra bäst när persiennerna är uppdragna och hela rummet är ljust när jag är ensam, har med min barndom att göra, utomhus kan jag sova ensam mitt i skogen utan lyse, för det är i skogen som jag känner mig tryggast även det pga vissa händelser som ung.

Är som sagt i ett annat inlägg från inatt utbildad till behandlingsassistent och har själv jobbat massor med mig själv hela livet, men vissa spår blir man nog aldrig av med, kan tänka mig att det är orsaken till att jag sover så ojämt å bättre på dagtid inomhus, men nattetid i skogen

Lite kallt att lägga sig ute nu tyvärr! sad.gif
pejori
CITAT (marigt @ 17-03-2006, 15:16)
Uppvärmning som tar en hel dag??

japp....man får vara om sig och kring sig här i världen smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
klockan 09.00 är för sent. Gå upp klockan 07.00 (senast 07.30) varje dag, oavsett när du somnar. Det gör jag. Och det är bra, litar på mig.

Du kan inte vara trött på kvällen om du inte går upp förrän 9 på morgonen.

Elisabeth
pejori
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-03-2006, 15:25)
klockan 09.00 är för sent. Gå upp klockan 07.00 (senast 07.30) varje dag, oavsett när du somnar. Det gör jag. Och det är bra, litar på mig.

Du kan inte vara trött på kvällen om du inte går upp förrän 9 på morgonen.

Elisabeth

helt rätt....upp och hoppa tidigt...
det blir några trötta dagar, sen sover du... smile.gif
gå och lägg dej vid samma tid också, runt elva-tolv varje dag.... smile.gif
ninnisky
CITAT (pejori @ 17-03-2006, 15:27)
gå och lägg dej vid samma tid också, runt elva-tolv varje dag.... smile.gif

eller runt tolv-ett och gå upp vid nio varje dag - eller varannan biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
Rhodoskillen
Alla tips ni kommer med nu till mig är något som jag har försökt med i flera år, fast även när jag har ett arbete så kommer jag aldrig i säng före kl 02 och går ändå upp å sköter mitt jobb perfekt.

Spelar ingen roll om jag så går upp kl 05.30 vilket jag nyss har gjort i ett helt år, la mig i sängen redan runt nio, men kunde inte sova förrens runt två hur jag än försökte.

Den tid i mitt liv som har varit bäst för min sömn var tiden då jag bodde ihop med min dåvarande flickvän i 3 år i grekland.

Visst har man siesta å så, men det är bara ett fåtal greker som sover under sin siesta, man slappnar bara av, fikar, vilar å tar det lugnt i ett par timmar mellan kl 14- 17 ungefär, sen är det dags att gå till jobbet igen, jobbar man i vanlig affär jobbar man ungefär till kl 23, jag jobbade ju som bartender under sommarhalvåret å slutade oftast inte före 6 på morgonen efter städning å den gamla vanliga mycket sena middagen tillsammans med övrig säsongspersonal runt om i stan, ett par öl senare, sova några timmar fram till 12-13, umgås lite med tjejen fram tills jobbet startar igen runt 20.

under vinterhalvåret var man antingen helt ledig eller jobbade lite på sin egna släkts marker med apelsiner, citroner, clementiner oliver å tomater och vinodlingar.

Har sagt det tidigare å säger det igen att jag starkt funderar på att flytta ner igen. Tror att det skulle vara bättre för mig, både arbetsmässigt och annat!

Mvh/Danne.
Betty
CITAT (pejori @ 17-03-2006, 15:21)
CITAT (marigt @ 17-03-2006, 15:16)
Uppvärmning som tar en hel dag??

japp....man får vara om sig och kring sig här i världen smile.gif

Kom plötsligt att tänka på ett ordspråk/talesätt som min gamla mamma brukar säga för många år sedan...
"Man får vara om sig och kring sig
om man ska få något i sig och på sig..." rolleyes.gif laugh.gif
pejori
vågade inte skriva den sista raden betty, med tanke på vad som sades innan laugh.gif laugh.gif laugh.gif
det kunde misstolkas å det grövsta, om jag sa det blink.gif blink.gif
Ophelia
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 15:05)
Skulle aldrig ha nämnt att jag är värdelös på att somna utan någon att mysa med bredvid! sad.gif

En litet söt kanin kanske skulle vara nåt att mysa med. De behöver oxå kärlek och omtanke wub.gif
Rhodoskillen
Har sovit med både harungar, igelkott, spädgris, rävungar och till å med en grävlingsunge så jag vet att dom också behöver kärlek!

Tog hand om varenda skadat djur jag kunde hitta som barn. Mamma va nästan lite tokig på mig ibland, men visste ju innerst inne att jag menade väl.

Vi va på djursjukhuset minst en gång i veckan med något nytt stackars djur jag hade hittat å jag behövde aldrig betala en enda krona för veterinärskostnaderna.

Jag hade jourhem för felbehandlade hundar ett tag i Västervik.

Det är något som jag saknar, sällskapet av en hund.
Man kan ju alltid köra hundtricket om man vill hitta en tjej! wub.gif
Rhodoskillen
Nu har iallafall tröttheten hunnit ikapp mig så nu säger jag godnatt till alla trevliga människor! Ni få ha en underbar kväll och helg om vi ej ses imorgon igen!

Mvh/Danne
Reserv
CITAT (Rhodoskillen @ 17-03-2006, 19:59)
Nu har iallafall tröttheten hunnit ikapp mig så nu säger jag godnatt till alla trevliga människor! Ni få ha en underbar kväll och helg om vi ej ses imorgon igen!

Mvh/Danne

NU?? Du skulle juh ut med kompisarna i kväll unsure.gif Stick ut så du blir ordentligt trött, så sover du gott i natt. Lägger du dig nu så är du juh uppe igen lagom till att vi andra går till kojs huh.gif
Rhodoskillen
Det var ju om jag sov siesta på eftermiddagen, vilket jag aldrig gjorde, jag orkar knappt hålla uppe ögonen nu så jag kan lova dig att jag är supertrött nu. Skulle jag av någon anledning vakna inatt så ska jag försöka somna om, ska iallafall ligga kvar i sängen. Imorgon e en annan dag då kan jag gå ut istället, det är ändå bara massa smått ute idag! laugh.gif

Godnatt på er ännu en gång! Mvh/Danne.
yenny
sov så sött smile.gif
Rhodoskillen
Vaknade igår morse av att det ringde på dörren.

Kollade på klockan vilken stod på kvart över sju.

Kunde inte fatta vem som ville mig något så tidigt på morgonen en lördag?

Drog om mig täcket å gick å öppnade å där stog mamma å undrade varför jag inte va påklädd.

Hade totalt glömt bort att jag skulle till stockholm på syrrans dotters dop.

Fattar inte hur man kan glömma en sån sak. Jag hade väl för mycket tankar på odla å annat antar jag.

Igår kväll var jag ute med syrran och några kusiner å gjorde Stockholms gator "osäkra" biggrin.gif

Somnade runt fyra imorse å nu har jag nyss kommit tillbaka till Tranås.

Känner mig väldigt trött, men då det är kanonväder ute så tänkte jag gå ut å gå en skön promenad nu å passa på att njuta av värmen! smile.gif

Jag kommer säkert att somna i såkallad normal tid ikväll.

Mvh/Danne.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon