Full version: Var rädda om er
Biggan_
Fick ett e-mail idag från en kompis och det lyder:

Hej alla föräldrar och alla andra som bryr sig om allas våra barn -
Enligt sjukhus och polis blev en kvinna kidnappad från en nattklubb och våldtagen flera gånger och övergiven.
Hon kom inte ihåg vad som hade hänt men försöker fortfarande att avslöja våldtäktsmän. Tillsammans med våldtäktsdrogen Rohypnol
hittade man spår av Progesterex, som är ett litet sterilations-piller.
Preparatet används nu av våldtäktsmän i samband med fester, för att våldta och sterilisera sina offer.
Progesterex fås hos veterinärer för sterilation för större djur. Rykten säger att Progesterex som används tillsammans
med Rohypnol kallas för "date rape drug" Det som gäller för Progesterex är samma som för Rohypnol, den ska ner i tjejens drink.
Hon kommer därefter att vara i sådant tillstånd att hon inte kommer till att minnas någonting av det som hänt kvällen innan.

Progesterex löses snabbt upp i drinken och försäkrar att offret inte blir gravid efter våldtäkten. Därför behöver inte förbrytaren
bekymra sig om eventuellt faderskap flera månader senare.


Preparatets verkning är inte tillfällig utan permanent! Progesterex är utvecklat för sterilisering av hästar. Vilken kvinna eller hona som tar preparatet kommer aldrig till att kunna få barn!

Förövarna kan få preparatet från alla veterinärer. Det är ofattbart lätt att få tag i och Progesterex kan vara det nästa
preparat som
slår igenom i "nattlivet". Hur otroligt det än låter finns det internetsidor som beskriver hur du använder preparatet.

Sänd det här till alla du känner - speciellt tjejer. Akta dig när du är ute - låt inte din drink stå utan att du håller ett öga på den.
Gör en ansträngning och vidarefordra detta meddelande till alla du känner- och killar: berätta historien till de tjejer ni känner.
LadyG
Inte för att man ska lämna drinken obevakad, men just den drogen behöver man iaf inte oroa sig för smile.gif

Urban Legends

Läkemedelsverket informerar

Men rent generellt ska man vara försiktig, rohypnol används faktiskt.
Åsa, mälardalen zon 2
Detta är ett gammalt "hoax mail" som drivit runt i åratal på nätet det finns inte något piller som heter Progesterex


Det finns en hel del engelska versioner av denna story
http://www.truthorfiction.com/rumors/p/progesterex.htm
Reserv
Alltså, det låter juh för jä**igt blink.gif Men så slår mig en annan tanke.....varför i hela fridens dar det ska va´flera års väntetid för en kvinna att få en sterilisering om det bara är att ta ett hästpiller unsure.gif huh.gif Det kanske inte finns nån substans i mailet, får man väl hoppas, det är jä***igt nog att dom använder Rhoppar för att få sig ett ligg. huh.gif
Gillan
I vilket fall som helst, ska man aldrig någonsin
lämna sin drink, öl eller vad man nu har, obevakat.
Det är förenat med "livsfara" sad.gif

/Gillan
*Felix matte*
CITAT (Evgeni @ 17-03-2006, 22:33)
I vilket fall som helst, ska man aldrig någonsin
lämna sin drink, öl eller vad man nu har, obevakat.
Det är förenat med "livsfara" sad.gif

/Gillan

Hur många kvinnor har inte blivit våldtagna efter att först ha blivit drogade genom att "någon" fixat deras drink/öl sad.gif
Så sorgligt är det att tjejer/kvinnor alltid måste vara på sin vakt sad.gif mad.gif

Tänk er om situationen/verkligheten vore den motsatta ohmy.gif
Killar/män fick vara på vakt, ständigt vara rädda, osäkra när de vistades utomhus ensamma. ohmy.gif sad.gif
Bettson
CITAT (Felix matte @ 17-03-2006, 22:37)
CITAT (Evgeni @ 17-03-2006, 22:33)
I vilket fall som helst, ska man aldrig någonsin
lämna sin drink, öl eller vad man nu har, obevakat.
Det är förenat med "livsfara" sad.gif

                     /Gillan

Hur många kvinnor har inte blivit våldtagna efter att först ha blivit drogade genom att "någon" fixat deras drink/öl sad.gif
Så sorgligt är det att tjejer/kvinnor alltid måste vara på sin vakt sad.gif mad.gif

Tänk er om situationen/verkligheten vore den motsatta ohmy.gif
Killar/män fick vara på vakt, ständigt vara rädda, osäkra när de vistades utomhus ensamma. ohmy.gif sad.gif

Det är väl konstigt hur vi delar in ungarnas tillvaro om dom är killar eller tjejer.

När mina ungar var små så sa jag till min man att det var skönt att vi fått pojkar och inte flickor. Varför det sa maken?
Jo, menade jag. Tjejer kan bli våldtagna så det är skönt att ha fått killar.

Maken tittade långt på mig och sa: Tjejer blir våldtagna, killar bllir knivhuggna.
Efter det samtalet så var jag jätteorolig, ända tills nu . Nu vet jag att ungarna kan ta vara på sig själva.

Fast varna dom för att lämna drinken obevakad det har jag gjort. Hade en kompis som sysslade med drogrehabilitering. Han blev själv drogad på krogen och rånad utanför. Höll nästan på att frysa ihjäl på ett
järnvägsspår. Som tur var nyktrade han till innan tåget kom.
Gillan
Jag kan bara säga att det inte är klokt, allt
som vi ( och då menar jag alla ) är tvungna
att vara rädda för sad.gif

Jag är inte ens en "rädd" person, men med lite sunt förnuft
i huvudet, så har vi ju inget val. Man måste vara försiktig sad.gif

Det är sorgligt/Gillan
pejori
det är bedrövligt, hur utvecklingen har blivit. sad.gif
man vågar inte lämna sitt glas med blicken längre, och i dagens läge blir ju killar också våldtagna wacko.gif wacko.gif
Klematis
Förr var man ju bara orolig för tjejerna nu måste man ju tänka på sina söner oxå när det gäller våldtäkter. Som förälder kommer man alltid att ha den rädslan i bakhuvudet när de är ute.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon