fruberglund
Den är väldigt lång och smal, ca 2 m x 25 cm. Funderade på purjolök (har sått det) på rad men läste sen att de ska ha fuktigt hela tiden och jag misstänker att den här pallkragen kommer torka ut rätt fort.

Behöver alltså tips på nån grönsak helst som är smal och tål torka hyfsat. Har 2 st så höjden är nog inga problem. Skulle morötter funka kanske?

Kommer vattna men har kanske inte möjlighet att springa där hela tiden och se till så det är fuktigt tongue.gif
Susanna
Om du täcker med gräsklipp så håller den kanske fukten bättre?

Andra förslag: bönor, mangold, kronärtskockor...
fruberglund
CITAT (Susanna @ 18-03-2006, 14:06)
Om du täcker med gräsklipp så håller den kanske fukten bättre?

Andra förslag: bönor, mangold, kronärtskockor...

Är de så smala?

Ettårigt är väl ett måste antar jag.

Har en mulcherklippare så något gräsklipp blir det aldrig, det göder gräsmattan istället.
Susanna
Ovan jord blir dom ju ganska breda, men jag har aldrig märkt att rotsystemet skulle vara särskilt stort på ex kronärtskockor.

Det skulle vara fint med ruccola också som kunde svämma över kanterna. Fast den är nog känsligare mot utorkning än ex kockor. Ruccolan kan ju bli ganska bitter om den står för torrt.

Har inte så mycket ideer just nu men återkommer om jag kommer på något fiffigt!
Klematis
Morötter, såbanden är underbara tycker jag. Sockerärtor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon