Full version: Vann rätt låt?
Sidor: 1, 2
vihemma
Kan det vara helt sant att det blev som det blev?
*Felix matte*
CITAT (vihemma @ 18-03-2006, 22:41)
Kan det vara helt  sant att det blev som det blev?

Sant är det väl... men att det skulle spegla Svenska folkets (tittarnas) vilja...
det tror jag inte alls sad.gif
I alla såna här sammanhang gäller det att den som har största "backupen" vinner..
Tyvärr! sad.gif
Reserv
Både på Aftonbladet och Expressen så säger resultatet att det va´fel låt som vann, betyder det då att dom som läser tidningen inte ringt och röstat eller va´det uppgjort från början? rolleyes.gif
Tesa
Tycker nog att rätt låt vann om man vill att den ska lyckas i Athen...annars varnog min egen favorit "Sing for me"...BWO förstod jag inte alls... wink.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 18-03-2006, 22:53)
Både på Aftonbladet och Expressen så säger resultatet att det va´fel låt som vann, betyder det då att dom som läser tidningen inte ringt och röstat eller va´det uppgjort från början? rolleyes.gif

Så klart det var uppgjort på ett eller annat sätt
För min del så tror jag att det är "ägarna" som satsar och ringer in.

Inte sjutton är det många "vanliga" tevetittare som röstar på den skriklåten.

För att gå så långt som till att det är uppgjort redan från början... som det är i t.ex Kanal5 BigBrother... vill jag inte (fastän jag inte alls är säker) sad.gif
LadyG
Varför bytte man system? Det blir ju bara fel hela tiden tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (LadyG @ 18-03-2006, 23:00)
Varför bytte man system? Det blir ju bara fel hela tiden tongue.gif

Nu hänger jag inte mé... Bytte system unsure.gif

Gäller det röstning eller unsure.gif
*solis.*
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 22:59)
CITAT (Reserv @ 18-03-2006, 22:53)
Både på Aftonbladet och Expressen så säger resultatet att det va´fel låt som vann, betyder det då att dom som läser tidningen inte ringt och röstat eller va´det uppgjort från början? rolleyes.gif

Så klart det var uppgjort på ett eller annat sätt
För min del så tror jag att det är "ägarna" som satsar och ringer in.

Inte sjutton är det många "vanliga" tevetittare som röstar på den skriklåten.

För att gå så långt som till att det är uppgjort redan från början... som det är i t.ex Kanal5 BigBrother... vill jag inte (fastän jag inte alls är säker) sad.gif

He he:jag är då en av de ovanliga;eftersom jag verkligen gillar Carola och absolut låten biggrin.gif smile.gif wub.gif
LadyG
Ja, tidigare hade vi en "expertpanel", som inte heller fick till det. Nu har vi delat, expertpanel och folkets röst. Som inte heller får till det.

Vi hade lika gärna kunnat behålla det gamla systemet, då det var spännande med poängutdelningen åtminstone.

Att dela ut en klumpsumma är hur osexigt som helst. tongue.gif

Jag tror febern är tillbakla, jag svamlar nog lite biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (LadyG @ 18-03-2006, 23:05)
Ja, tidigare hade vi en "expertpanel", som inte heller fick till det. Nu har vi delat, expertpanel och folkets röst. Som inte heller får till det.

Vi hade lika gärna kunnat behålla det gamla systemet, då det var spännande med poängutdelningen åtminstone.

Att dela ut en klumpsumma är hur osexigt som helst. tongue.gif

Jag tror febern är tillbakla, jag svamlar nog lite biggrin.gif

OK... inte för att jag förstod så mycket av det... men Tack iaf wub.gif

Krya på dig wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Vart ansöker man om att få bli finsk hedersmedborgare under 2006??

Tror finland har större chans att komma till finalen i år och någon måste man ju heja på i finalen.
*Felix matte*
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,18-03-2006, 23:09)
Vart ansöker man om att få bli finsk hedersmedborgare under 2006??

Tror finland har större chans att komma till finalen i år och någon måste man ju heja på i finalen.

Nämen... jessses.. de har ju en hårdrocksgrupp som vann
eller har jag missförstått unsure.gif
Vad har såna i melodifestivalen att göra mad.gif
LadyG
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 23:07)
CITAT (LadyG @ 18-03-2006, 23:05)
Ja, tidigare hade vi en "expertpanel", som inte heller fick till det. Nu har vi delat, expertpanel och folkets röst. Som inte heller får till det.

Vi hade lika gärna kunnat behålla det gamla systemet, då det var spännande med poängutdelningen åtminstone.

Att dela ut en klumpsumma är hur osexigt som helst. tongue.gif

Jag tror febern är tillbakla, jag svamlar nog lite biggrin.gif

OK... inte för att jag förstod så mycket av det... men Tack iaf wub.gif

Krya på dig wub.gif

Tack, jag försöker wub.gif

Melodifestvalen var bra, den fick upp ångan på mig iaf biggrin.gif
Kalinsi
Jag tyckte att rätt låt vann smile.gif
Snöflinga
Tja, snedvriden är världen .... nynnar på "det ska va gamla låtar, så'nt man gjorde förr.." Hopplöst gammalmodig, fast önskade att BWO skulle vinna, nu när inte B. Kjellman gjorde det wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 23:13)
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,18-03-2006, 23:09)
Vart ansöker man om att få bli finsk hedersmedborgare under 2006??

Tror finland har större chans att komma till finalen i år och någon måste man ju heja på i finalen.

Nämen... jessses.. de har ju en hårdrocksgrupp som vann
eller har jag missförstått unsure.gif
Vad har såna i melodifestivalen att göra mad.gif

Många skrattade när jag röstade på Norge förra året med sin glamrocklåt men de kom ju på bra mycket bättre placering än sverige som jag f.ö gav 0p i svenska uttagningen.

Eurovision song contest har ändrat sig enormt mycket sedan Carola deltog senast, ex. Moldavien som körde en Red Hot chilipepperskopia med en gammal gumma i gungstol på scenen förra året kom 6:a. Det är ingen schlagertävling längre det kan vara rock, opera eller vad som hellst. Jag tycker det är pinsamt att vi ska köra en ny låt á la fångad av en stormvind med vindmaskiner en gång till det verkar så panikartat att oj vi diektkvalificerade oss inte så då kör vi repris på det som funkade senast.
*Felix matte*
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,18-03-2006, 23:23)
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 23:13)
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,18-03-2006, 23:09)
Vart ansöker man om att få bli finsk hedersmedborgare under 2006??

Tror finland har större chans att komma till finalen i år och någon måste man ju heja på i finalen.

Nämen... jessses.. de har ju en hårdrocksgrupp som vann
eller har jag missförstått unsure.gif
Vad har såna i melodifestivalen att göra mad.gif

Många skrattade när jag röstade på Norge förra året med sin glamrocklåt men de kom ju på bra mycket bättre placering än sverige som jag f.ö gav 0p i svenska uttagningen.

Eurovision song contest har ändrat sig enormt mycket sedan Carola deltog senast, ex. Moldavien som körde en Red Hot chilipepperskopia med en gammal gumma i gungstol på scenen förra året kom 6:a. Det är ingen schlagertävling längre det kan vara rock, opera eller vad som hellst. Jag tycker det är pinsamt att vi ska köra en ny låt á la fångad av en stormvind med vindmaskiner en gång till det verkar så panikartat att oj vi diektkvalificerade oss inte så då kör vi repris på det som funkade senast.

Instämmer i vartenda ord smile.gif
råse-marie
CITAT (solis. @ 18-03-2006, 23:04)
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 22:59)
CITAT (Reserv @ 18-03-2006, 22:53)
Både på Aftonbladet och Expressen så säger resultatet att det va´fel låt som vann, betyder det då att dom som läser tidningen inte ringt och röstat eller va´det uppgjort från början? rolleyes.gif

Så klart det var uppgjort på ett eller annat sätt
För min del så tror jag att det är "ägarna" som satsar och ringer in.

Inte sjutton är det många "vanliga" tevetittare som röstar på den skriklåten.

För att gå så långt som till att det är uppgjort redan från början... som det är i t.ex Kanal5 BigBrother... vill jag inte (fastän jag inte alls är säker) sad.gif

He he:jag är då en av de ovanliga;eftersom jag verkligen gillar Carola och absolut låten biggrin.gif smile.gif wub.gif

Nejdå solis jag älskar låten oxå wub.gif wub.gif
Jag tyckte faktiskt om alla låtarna smile.gif

Jag tycker faktiskt synd om Carola som blev exponerad i tidiga år och DÅ tyckte väl dom flesta av svenska folket om henne ...? eller ???
Redan då religiös och sen har massmedia hängt henne i hasorna och talat om alla " sanningar " som dom alltid gör sad.gif

PS !!!!
Solis jag gillar din possitiva framtoning som lyser igenom det mesta
Din fantasi är ju makalös och jag hoppas att du tar tag i det som du har att ge till fler och inte bara till odla.
birgitek
CITAT (Tesa @ 18-03-2006, 22:56)
Tycker nog att rätt låt vann om man vill att den ska lyckas i Athen...annars varnog min egen favorit "Sing for me"...BWO förstod jag inte alls... wink.gif

Instämmer helt!
Birgit Ek
Berith
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,18-03-2006, 23:09)
Vart ansöker man om att få bli finsk hedersmedborgare under 2006??

Tror finland har större chans att komma till finalen i år och någon måste man ju heja på i finalen.

laugh.gif Jaa jösses! Ibland skäms man över att vara svensk, iaf när det gäller låtar i Melodifestivalen.

Rätt låt? Jaa... kanske... kan ju vara just en sån låt som ska ta oss vidare i kvalet.

Rätt artist? Neej!! huh.gif
*solis.*
CITAT (råse-marie @ 19-03-2006, 07:13)
CITAT (solis. @ 18-03-2006, 23:04)
CITAT (Felix matte @ 18-03-2006, 22:59)
CITAT (Reserv @ 18-03-2006, 22:53)
Både på Aftonbladet och Expressen så säger resultatet att det va´fel låt som vann, betyder det då att dom som läser tidningen inte ringt och röstat eller va´det uppgjort från början? rolleyes.gif

Så klart det var uppgjort på ett eller annat sätt
För min del så tror jag att det är "ägarna" som satsar och ringer in.

Inte sjutton är det många "vanliga" tevetittare som röstar på den skriklåten.

För att gå så långt som till att det är uppgjort redan från början... som det är i t.ex Kanal5 BigBrother... vill jag inte (fastän jag inte alls är säker) sad.gif

He he:jag är då en av de ovanliga;eftersom jag verkligen gillar Carola och absolut låten biggrin.gif smile.gif wub.gif

Nejdå solis jag älskar låten oxå wub.gif wub.gif
Jag tyckte faktiskt om alla låtarna smile.gif

Jag tycker faktiskt synd om Carola som blev exponerad i tidiga år och DÅ tyckte väl dom flesta av svenska folket om henne ...? eller ???
Redan då religiös och sen har massmedia hängt henne i hasorna och talat om alla " sanningar " som dom alltid gör sad.gif

PS !!!!
Solis jag gillar din possitiva framtoning som lyser igenom det mesta
Din fantasi är ju makalös och jag hoppas att du tar tag i det som du har att ge till fler och inte bara till odla.

råse-marie dina ord berörde mig djupt wub.gif Tack från djupet av mitt hjärta wub.gif

Min fantasi har öppnat dörren till mitt inre och jag har funnit enorma rikedomar därinne och jag kommer att dela med mig till mina kära medmänniskor:INGEN kan stoppa mig nu!!!JAG ÄR MIGSJÄLV NU smile.gif wub.gif smile.gif wub.gif
ÅsaF
Linda Bengtzing eller Magnus Bäcklund skulle ha vunnit.
Allis
Jag tyckte Carolas låt var bra, men henne har jag lite svårt för.Låten var bättre på engelska och med den lite hesa rösten.
pejori
CITAT (Allis @ 19-03-2006, 13:05)
Jag tyckte Carolas låt var bra, men henne har jag lite svårt för.Låten var bättre på engelska och med den lite hesa rösten.

jag håller med... smile.gif smile.gif
det rasslet gjorde den och henne mycket bättre smile.gif smile.gif
kristerh
Jag tycker oxså att Carolas låt var bäst, men jag skulle vilja slippa se henne i intervjuer o annat, skulle inte bli förvånad om hon mitt i en intervju brister ut i ett halleluja wink.gif
men det får man glömma, hon har en fantastisk röst och jag tror faktiskt hon har en stor chans i Aten.
krister
Berith
Engelska? unsure.gif Har ni hört den på engelska?
LadyG
Ja, hon sjöng iaf en del av den på engelska när hon hade vunnit.
pejori
CITAT (Berith @ 19-03-2006, 14:47)
Engelska? unsure.gif Har ni hört den på engelska?

ja...hon sjöng första versen på Engelska, när hon hade vunnit smile.gif smile.gif
Berith
CITAT (kristerh @ 19-03-2006, 13:55)
----skulle inte bli förvånad om hon mitt i en intervju brister ut i ett halleluja wink.gif
men det får man glömma, ---

Inte lätt att glömma det när hon framhäver det hela tiden. Vore faktiskt trevligare om hon nån gång framhävde sej som artist först och främst. Finns massor med kändisar/artister som är troende men som stoppar sin tro nånstans där bortibakom. wink.gif
Rhodoskillen
En liten fråga bara då jag missade finalen igår!

Vem va det som vann då?
Berith
CITAT (pejori @ 19-03-2006, 14:50)
CITAT (Berith @ 19-03-2006, 14:47)
Engelska?  :unsure: Har ni hört den på engelska?

ja...hon sjöng första versen på Engelska, när hon hade vunnit smile.gif smile.gif

Ahaaa! Då hade jag redan dragit några djupa andetag och bytt kanal. huh.gif
Boxer
CITAT (birgitek @ 19-03-2006, 07:43)
CITAT (Tesa @ 18-03-2006, 22:56)
Tycker nog att rätt låt vann om man vill att den ska lyckas i Athen...annars varnog min egen favorit "Sing for me"...BWO förstod jag inte alls... wink.gif

Instämmer helt!
Birgit Ek

Mitt i prick!
Rhodoskillen
Skrev nyss å frågade vem som vann eftersom jag missade finalen igår.

Är det ingen som vet svaret på min fråga?
Kathy
CITAT (Rhodoskillen @ 19-03-2006, 15:08)
Skrev nyss å frågade vem som vann eftersom jag missade finalen igår.

Är det ingen som vet svaret på min fråga?

Carola vann.

Aftonbladet.
Klematis
Jag tyckte att det var ganska många låtar saom var bra iår. jag tyckte att rätt låt vann. Tycker Carola är en bra artist.
Rhodoskillen
Nu när jag har fått reda på vem som vann så kan jag svara å säga:

Ja, jag tycker att rätt låt vann.
Klematis
Vi får väl hoppas att hon klarar kvalet så vi kommer med i stora festivalen.
fruberglund
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,18-03-2006, 23:23)
Jag tycker det är pinsamt att vi ska köra en ny låt á la fångad av en stormvind med vindmaskiner en gång till det verkar så panikartat att oj vi diektkvalificerade oss inte så då kör vi repris på det som funkade senast.

Fast det är ju den bästa schlagerlåten genom tiderna enligt mig biggrin.gif Det bara spritter ju i benen när man hör den smile.gif

Svarade vet inte för jag har inte bestämt mig än...jag gillade Rednex bäst...så jädra rolig låt smile.gif
andersen
CITAT (Rhodoskillen @ 19-03-2006, 15:55)
Nu när jag har fått reda på vem som vann så kan jag svara å säga:

Ja, jag tycker att rätt låt vann.

Här är en till som tycker att rätt låt vann.
Åsa, mälardalen zon 2
Må så vara att det är en bra schlagerlåt men tävlingen slutade vara en schlagertävling för flera år sedan. De forna öststaterna brukar inte ge låtar av schlagerkaraktär ett enda poäng och de länder som hörde till forna öststaterna är många och de ger många röster.
Berith
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,19-03-2006, 16:26)
Må så vara att det är en bra schlagerlåt men tävlingen slutade vara en schlagertävling för flera år sedan. De forna öststaterna brukar inte ge låtar av schlagerkaraktär ett enda poäng och de länder som hörde till forna öststaterna är många och de ger många röster.

Håller med fullständigt. Det vore kanske bättre med två festivaler, en för dom gamla och en för dom nya?
Klematis
Jag gillade oxå rednex, den var medrytckandee
LadyG
CITAT (Klematis @ 19-03-2006, 16:31)
Jag gillade oxå rednex, den var medrytckandee

Visst var den? Riktigt gungig, man kunde inte låta bli att stampa takten smile.gif
lolo
Jag tycker att Carola är en fantastisk sångerska, men låten vill man helst glömma... Höll tummarna på BWO eller Rednex, vilket jag inte var ensam om igår. Låten "Sing for me" var inte heller så dum.

Men givetvis önskar man Carola lycka till!
Fialotta
Va kul att vi är fler som gillar Rednex wub.gif
Björken
Jag tyckte som många andra att rätt låt vann och med rätt artist. Carola har en enorm röst och hennes inre styrka som hon så fullt visar tycker jag är tråkigt att så många ska klaga över.
Alla har vi vår tro på något som ger oss kraft att klara denna oroliga värld vi lever i, hos en del är det tron på Gud hos andra är det tro på något annat, vad det än är så låt var och en själv bestämma över den.
Pirum
En intressant fråga är om vi ska skicka låtar som vi tror/hoppas ska göra bra ifrån sig utrikes, eller om vi ska rösta på den låten vi själva tycker är bäst?

Jag röstar inte, men om jag hade röstat så hade jag tveklöst röstat på den låten som jag i egen hög subjektiv egoistisk mening tycker är bäst. Evans "Under your spell" alltså. Men, den fanns inte med i finalen, utan han kom (otroligt nog) sist i kvalheatet i Göteborg. Jag hörde låten på radion, ska tilläggas, kanske var han så fånig på scen att folk därför fick negativa känslor.

Eftersom jag inte riktigt kände för någon av låtarna i finalen så är jag nöjd över att vi åtminstone skickar en artist med en röst som vi inte behöver skämmas över.
Caprice
Jag tycker nog att rätt låt vann.. definitivt...

Carola´s låt är absolut inte den bästa av bidragen, men vilken scennärvaro hon har... tycker hon sopar golvet med övriga deltagare bara genom sin närvaro... just därför tycker jag hon är det bästa valet...

Att tjejen sedan inte verkar vara alltför smart får man bortse ifrån... unsure.gif
krellus
Lite valfusk varning om ni frågar mig... Vi försökte ringa på "Andreas" men kom inte fram! Mygel!
Gillan
Av oss ( två vuxna och två barnbarn 8 och 10 år)
var det ingen som tyckte att rätt låt vann. Det ena
barnbarnet frågade tom om han inte kunde få använda
ett fult ord för en gång skull laugh.gif laugh.gif

Här hejade vi på BWO och Andreas. Fast det var väl
i sanningens namn jag som hejade mest på Andreas. wub.gif

/Gillan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon