lolo
Jag undrar om det finns ställen i Norrbotten/Norra Västerbotten som säljer pelargonier, namnade? Söker framförallt äggskal och rosenknoppar. Hörde att Broströms Handelsträdgård utanför Piteå lagt ned, men finns det andra alternativ?

Tacksam för svar
Jejja
Björsbyn har väl en del, och sedan finns det några privata som säljer också.
Pelargon Lövskär
Det har funnits en Pelargon Nordanträsk också, men sidan verkar ligga nere.
kerstin z5-6
Blomkrukan har fina pelargoner -perenner med och postorder för den som bor en bit ifrån laugh.gif
lolo
Tack för svaren. Ja, Blomkrukan ligger i Västerbotten, i Lappland och dit tänker jag åka i sommar med bil. Tänkte mig handelsträdgårdar i eller kring Skellefteå, Piteå, Luleå osv.
kerstin z5-6
jo...där bor jag med laugh.gif
När går turen ?
lolo
tongue.gif laugh.gif biggrin.gif Ehh, ja, jag hade tänkt mig norrut ganska snart i alla fall... Blir närmare sommaren. Visst bor du i Burträsk. Kerstin? Säljer du växter till allmänheten?
kerstin z5-6
Ja, men mest på växtmarknader , vi har mässa på morsdag -sista helgen i maj :)Fast häromkring finns ju tex Märta Eklund och Eva J med ..

Sen har du damerna i Piteå med ...
Inga från Närke
Kolla här kanske du hittar mera tips där de pratar mera om blommor o.s.v.
http://www.odla.nu/forums/index.php?s=3c07...739f&act=SF&f=8
Anki på Öland
Enklast och billigast blir det ju om man handlar på Pelargonsällskapets köp och sälj-forum
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon