AnitaO
Rätt eller fel?
Vad tycker ni.

Vad jag tycker ser ni i rubriken rolleyes.gif laugh.gif

Maken till inkompetent person på en sån högt uppsatt post i samhället sad.gif
torvan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif torvan
Leia
CITAT (AnitaGg @ 21-03-2006, 09:03)
Rätt eller fel?
Vad tycker ni.

Vad jag tycker ser ni i rubriken rolleyes.gif laugh.gif

Maken till inkompetent person på en sån högt uppsatt post i samhället sad.gif

Ja, och nu kan hon börja lyfta fallskärmen! wink.gif
annama
Helrätt!!! Undrar vilken gd-post hon skall få....... Vet inte exakt hur gammal hon är men hon har nog en ganska bra pension att se fram emot.

mad.gif
Leia
CITAT (annama @ 21-03-2006, 09:07)
Helrätt!!! Undrar vilken gd-post hon skall få....... Vet inte exakt hur gammal hon är men hon har nog en ganska bra pension att se fram emot.

mad.gif

Ja det är märkligt vad med pengar man kan få för att inte sköta sitt jobb...
AnitaO
CITAT (Leia @ 21-03-2006, 09:08)
Ja det är märkligt vad med pengar man kan få för att inte sköta sitt jobb...

Ja, konstigt är det.
Om en annan skulle missköta sitt jobb så skulle man vackert få lov att stämpla i bästa fall.

Dom får livstids lön från Riksdagen plus nån ambassadörspost i nåt varmt land mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 21-03-2006, 09:10)
CITAT (Leia @ 21-03-2006, 09:08)
Ja det är märkligt vad med pengar man kan få för att inte sköta sitt jobb...

Ja, konstigt är det.
Om en annan skulle missköta sitt jobb så skulle man vackert få lov att stämpla i bästa fall.

Dom får livstids lön från Riksdagen plus nån ambassadörspost i nåt varmt land mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Det kanske är politiker man skulle ha blivit! tongue.gif
Annlo
CITAT (AnitaGg @ 21-03-2006, 09:03)
Rätt eller fel?
Vad tycker ni.

Vad jag tycker ser ni i rubriken rolleyes.gif laugh.gif

Maken till inkompetent person på en sån högt uppsatt post i samhället sad.gif

Håller med dig fullständigt! mad.gif
Vem vet, hon kanske blir ambassadör i Thailand.... ohmy.gif ...eller kanske inte, hon hittar väl inte dit! blink.gif
krellus
Skojaru? Om det var rätt????

Man undrar ju vad som krävs för att någon ska ta sitt ansvar och avgå.

Politikerna slingrar sig ju ur allt möjligt...

Frågan är om ersättaren är så mycket bättre *suck*
pejori
nej...inte för tidigt, men ett antal dagar försent wink.gif wink.gif
hon skulle aldrig ha tagit jobbet från början, med det sättet hon har blink.gif

annlo...hon vet nog inte att det finns något som heter Tailand ens wacko.gif wacko.gif
Fialotta
Hon borde aldrig ha kommit tillbaks förra gången och sköter man inte sitt jobb ska man inte ha fallskärm heller...usch blir så jädrans trött på politiker över lag wink.gif
ninnisky
CITAT (maudan @ 21-03-2006, 10:12)
Hon borde aldrig ha kommit tillbaks förra gången och sköter man inte sitt jobb ska man inte ha fallskärm heller...usch blir så jädrans trött på politiker över lag wink.gif

så rätt, så rätt!
Nu lär hon väl knappast komma tillbaka någon mer gång i politiken!!
LadyG
Inte en dag för tidigt. som sagt.

Synd att de ska lyftas feta ersättningar för inkompetens.
Betty
Jag säger som Gert Fylking brukar säga: ÄNTLIGEN!!!
Hannele
Hon kunde gärna fått sitta kvar till valet och påminna om sossarnas alla dumheter.. wacko.gif
kristerh
CITAT (Hannele @ 21-03-2006, 11:11)
Hon kunde gärna fått sitta kvar till valet och påminna om sossarnas alla dumheter.. wacko.gif

Jag kommer inte att glömma iaf wink.gif helt rätt att häxan avgått, men hon kommer nog igen, hon är ju inne på sin 2:a avgång nu.
krister
LadyG
Laila Freivalds är garanterad en avgångsersättning motsvarande statsrådslönen på 93 000 kronor i månaden under hela det kommande året.

Efter ett år är Freivalds garanterad en pension på 51 750 kronor i månaden fram till dess hon fyller 65 år i juni 2007. Efter 65-årsdagen är Freivalds garanterad 37 792 kronor i månaden i statsrådspension. Dessutom får hon uppskattningsvis drygt 15 000 kronor i allmän pension från det så kallade orange kuvertet.

Det innebär att hon får minst 50 000 kronor i månaden från 65-årsdagen och fram till sin död.

Dessutom får Laila Freivalds pension från sin tid som generaldirektör för Konsumentverket på 1980-talet. De förmånliga villkoren för den pensionen innebär att pengarna betalas ut utan avräkning för andra inkomster.

Borde inte inkompetens straffas och inte belönas? huh.gif
Monica M zon 4
Hon borde inte kommit tebaks efter lägenhetsskandalen för många år sen! Märkligt att det inte fanns nån annan kompetent människa som kunde bli utrikesminister efter Anna Lindh. Var hon det bästa Persson kunde skaka fram?
Klematis
man bliv f-b när man hör vad de för i lön för att göra dåligt arbete. Inte konstigt att det inte finns pengar till det som behövs!
aqualis
Ja visst är det märkligt att man diskuterar nåt slags körkort för lärarkåren medan politiker inte ens behöver veta hur man använder ett kreditkort.
LadyG
CITAT (aqualis @ 21-03-2006, 11:45)
Ja visst är det märkligt att man diskuterar nåt slags körkort för lärarkåren medan politiker inte ens behöver veta hur man använder ett kreditkort.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Väl talat! smile.gif
noora
Ska hon avgå? Vad bra smile.gif Hon verkar vara för korkad för att vara minister, hon kan inte erkänna sina fel och ödmjukhet ingår inte ens i hennes vokabulär. Fast just de sista två egenskaperna har hon väl fått från Persson, han är ju också sån. "Nämen nu måste ni ju förstå att jag har gjort helt rätt. Jag vet vad som är bäst för det här landet, det vet man när man har varit statsminister så här länge."

Jag tycker att statsråd skulle ha lön efter hur bra det går för landet smile.gif Samtidigt tror jag att statsrådslönerna är en droppe i havet i statens budget.
Pirum
Bra att hon försvinner, hon verkar ha varit en inkompetent utrikesminister. Hon var nog mer kompetent som justitieminister, men hade problem med mediahantering även då. Mer kompetent justitieminister än Bodström iaf. Tror inte hon avgick, utan i praktiken insåg att hon skulle få kicken.

Fattar inte varför Persson tog tillbaks henne efter bostadsmyglet. Hade väl varit bättre med Pierre Schori som "tillfällig" utrikesminister. Fast, han hade kanske haft den dåliga smaken att vilja bedriva en utrikespolitik.

Hur som helst, hennes framtida pension är ett bra exempel på varför alla som sätter sig i riksdagen eller på ministerpost endast bör få lägsta möjliga pension. Folkpension kanske det kallas, vet ej, de ändrar ju så ofta. Varför ska politikerfrälset ha högre pension än en som är fattig? Jag tycker jag är snäll som anser att pension inte ska vara behovsprövad, utan lika för alla...
krellus
Och nu kaster GP in Rosengren istället.
Låter ju som en lysande idé!
En kille med koll... laugh.gif
Björken
Skönt......jo visst helt klart men Bosse Ringholm som tf utrikesminister som inte är ett dugg bättre.
Annlo
CITAT (Hannele @ 21-03-2006, 11:11)
Hon kunde gärna fått sitta kvar till valet och påminna om sossarnas alla dumheter.. wacko.gif

Tror ni inte det är det som är haken?

Hon skulle nog ligga partiet till "last" vid valet om hon var kvar på sin post då?

Så nu dumpas all onödig ballast! laugh.gif
AnitaO
Den här senaste historien med ministerstyre var väl droppen som fick bägaren att rinna över.
Snacka om tung ballast om hon suttit kvar fram till valet rolleyes.gif

Skicka henne till Thailand? Tja ... vill vi verkligen thailändarna så illa? laugh.gif
Jag föreslår Sibirien eller nåt i den stilen rolleyes.gif tongue.gif
Laci
CITAT (krellus @ 21-03-2006, 10:04)
Politikerna slingrar sig ju ur allt möjligt...

Det värsta är att personer som Freivalds ger alla politiker dåligt rykte, oavsett partitillhörighet.

Generalisera inte, skriv som det är, i 9 fall av 10 handlar det om sossar.

Det är val om mindre än 180 dagar och jag hoppas att väljarna inte glömmer bort allt som sossarna ställt till med de sista åren.
Pirum
9 av 10 ministrar har väl varit sossar så... wink.gif

Tror inte sossar är mer ohederliga än andra politiker, på kommunnivå har man ju sett både det ena och det andra. Landstinget här (Västra Götaland) har haft sina problem med borgare. Men visst, en moderat minister hade ju inte tvingats avgå efter att ha myglat om sin hyresrätt till bostadsrätt (som Freivalds fick göra förra gången).

Hur som helst, bra att Freivalds avgår som sagt. Och att kabinettsekreteraren Hans Dahlgren följer med. Kanske äntligen kan bli lite mer saklighet i media då.
Leia
CITAT (AnitaGg @ 21-03-2006, 13:19)
Skicka henne till Thailand? Tja ... vill vi verkligen thailändarna så illa? laugh.gif
Jag föreslår Sibirien eller nåt i den stilen rolleyes.gif tongue.gif

Vad har Sibirien gjort oss för illa då?! ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif
Tesa
Men ärligt talat...
VAR det nåt bostadsmygel...gjorde hon inte bara en bra affär..som alla andra som blev erbjudna att köpa sin bostadrätt den gången..

Och om det kommit fram att UD vetat om att SD hade Muhammednidbilder på hemsidan och INTE agerat så tror jag att de blivit ett herrans väsen för DET...

Jag är inte sosse och det gör mig inte ett dugg att Freiwalds avgår för jag tycker hon är inkompetent och oansvarig...MEN däremot så tycker jag att det blir "mycket väsen för ingenting" ibland...
Börjar bli illa trött på medias"häxjakter" och ensidighet...jag vill faktiskt ha objektivitet när jag läser tidningar och sånt...
LadyG
Visst var det mygel, hon ljög alla rakt upp i ansiktet, varken första eller sista gången heller:

Laila Freivalds skulle köpa loss sin lägenhet när den allmännyttiga hyresfastigheten skulle omvandlas till bostadsrätter. Bara ett år tidigare stod hon bakom ett lagförslag som skulle omvandla hyresfastigheter till bostadsrätter. Hon hävdade att hon varit mot omvandlingen, men avslöjades sedan ha röstat ja till beslutet.

Sen ljög hon om det där med muhammedbilderna också, så frågan är väl om vi vill ha en lögnaktig politiker eller inte.

Jag vill inte det.
Hannele
Nu är ingen ansvarig för agerande i flodvågskatastrofen, ingen misstrodeförklaring..
Smart! wacko.gif sad.gif blink.gif
Annlo
CITAT (AnitaGg @ 21-03-2006, 13:19)
Den här senaste historien med ministerstyre var väl droppen som fick bägaren att rinna över.
Snacka om tung ballast om hon suttit kvar fram till valet rolleyes.gif

Skicka henne till Thailand? Tja ... vill vi verkligen thailändarna så illa? laugh.gif
Jag föreslår Sibirien eller nåt i den stilen rolleyes.gif tongue.gif

*tänker, tänker* kan inte komma på något bra ställe....förutom ett som i alla fall har det varmt! sleep.gif men jag vet inte om de tar emot ambassadörer där! tongue.gif
Pirum
Drar upp en veckogammal tråd, för att inflika vad Yrsa Stenius skriver i Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,800094,00.html

En ambitiös, arbetsam, intelligent och pliktmedveten person som Laila Freivalds, en i alla sina befattningar respekterad 63-årig kvinna, gjordes i tsunamins eftersvall till var mans niding, till en skyddslös människa som hätska svenskar såg sig föranledda att hata i direktsändning.

Yrsa är en frisk fläkt på Aftonbladet, flera av hennes krönikor är jättebra smile.gif

(Jag tycker dock det är bra att Freivalds avgår, främst pga hennes inkompetens som utrikesminister, inte pga hur hon hanterade tsunamin)
aqualis
CITAT (Pirum @ 28-03-2006, 13:44)
Drar upp en veckogammal tråd, för att inflika vad Yrsa Stenius skriver i Aftonbladet

Hon har ju själv moralisk resning som knappast tål att diskutera.
Så att dömma ut hela svenska folkets resning är ganska övermaga.
Sven
AnitaO
CITAT (Pirum @ 28-03-2006, 13:44)
Drar upp en veckogammal tråd, för att inflika vad Yrsa Stenius skriver i Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,800094,00.html

En ambitiös, arbetsam, intelligent och pliktmedveten person som Laila Freivalds, en i alla sina befattningar respekterad 63-årig kvinna, gjordes i tsunamins eftersvall till var mans niding, till en skyddslös människa som hätska svenskar såg sig föranledda att hata i direktsändning.

Yrsa är en frisk fläkt på Aftonbladet, flera av hennes krönikor är jättebra smile.gif

(Jag tycker dock det är bra att Freivalds avgår, främst pga hennes inkompetens som utrikesminister, inte pga hur hon hanterade tsunamin)

Pliktmedveten? huh.gif
Hon gick ju på teater på kvällen på annandagen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon