Full version: Var bor du?
Maria i Helsingborg
Har ni kollat eniros flygfoto? Jag skymtar t.o.m mina pallkragar laugh.gif

http://kartor.eniro.se/

Tummen upp!
Berith
Kul! biggrin.gif Jag hittade också hem, men synd att man bara kunde förstora till nivå 7, större blev bara suddigt.
Alexander-VG-zon3
haahaha där jag bor har dom byggt om nu så den var inte rätt laugh.gif biggrin.gif
Maria i Helsingborg
Jag kollade föräldrahemmet .......de som bor ute på skobygden (eller i mindre samhällen) får tyvärr nöja sig med sämre bildkvalitet. STORA pixlar wink.gif
Helen B
Ha, vad kul. Man kan ju se bra!! Skymtar pallisarna och växthuset hos mig.
Önskar att man kunde zooma in liiite mer smile.gif
Bilderna hos oss är nog tagna förra sommaren....då tog vi bort några träd och de är inte med på bilden.
Limeblossom
Mig hittade dom inte alls....varken adress eller by. Eller så gjorde jag något fel....men vad? Eller så är det som vanligt....norr om Stockholm räknas inte smile.gif
Gillan
Jo, nog hittade jag "hem" alltid, men bara
som en fyrkantig liten prick wub.gif laugh.gif

/Gillan
snuffe
Jag nog måttligt förtjust i denna tendens att alltid vara nåbar, synlig osv.

(Men visst är det praktiskt om man råkat illa ut; fallit i ksogen och brutit benet)

I Stockholm har de t.o.m. fotograferat alla hus i innerstan ( där jag inte bor, som tur är). Är det inte snudd på intrång i den personliga integriteten ?
yenny
Det var en bra bild där jag bor... man ser buskarna.
Leia
CITAT (Limeblossom @ 22-03-2006, 09:44)
Mig hittade dom inte alls....varken adress eller by. Eller så gjorde jag något fel....men vad? Eller så är det som vanligt....norr om Stockholm räknas inte smile.gif

Mig hittade de inte heller, kanske gjorde nått fel jag också? wacko.gif blink.gif wink.gif
pejori
jag fick bara en röd prick jag sad.gif sad.gif
Hannele
Wow!
Fast jag hade ett kort tidigare, där man ser två jollar på gården
och grannens långa vita staket:

kristerh
jag hittade hem wink.gif storebror ser mig wink.gif
krister
netaave
Hittade också, men bilder i närzoomat blir väldigt pixliga
renate
Kul,även jag hittade hem till min gata husen är väldigt små,men idrottsanläggningen syns väl.
pejori
CITAT (snuffe @ 22-03-2006, 09:51)
Jag nog måttligt förtjust i denna tendens att alltid vara nåbar, synlig osv.
Är det inte snudd på intrång i den personliga integriteten ?

det kan nog vara bra, om det händer något, och dom behöver räkna hus i trakten wink.gif wink.gif wink.gif
har man upplevt ett ras, så fattar man vikten av att kunna hitta alla hus huh.gif
Ciczi
Inte såg jag nått.. mer än grannhusets vita volvo... sad.gif

Ciczi
Whiskuchi
Jag hittade mitt hus, men det var väldigt pixligt. Då är Google Earth roligare smile.gif
wolkenkrabber
att kolla på vart man bor i Östersund kan man glömma på tog för dålig upplösning. men jag pillar upp en sattelitbild på det första stället jag bodde på!

Hannele
Hybrid-bilden är också häftig, foton med gatunamnen på.

Bil parkerad utanför.

Jag har "flygit" över där vi bor, promenadvägar, båthamnen..
Hannele
CITAT (snuffe @ 22-03-2006, 09:51)
Jag nog måttligt förtjust i denna tendens att alltid vara nåbar, synlig osv.

Dessa bilder är minst två år gamla, det är jättejobb att lägga ut hela Sverige,
görs nog inte oftare än högst vart 5:e år.
*Felix matte*
Storebror har inte hittat mej... än tongue.gif men han närmar sig... ohmy.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon