Full version: GI-business
AnnammA
Jag har börjat intressera mig för GI-mat, och jag har köpt två böcker av Ola Lauritzson. Väldigt gott och spännande tycker jag nog det är med GI-mat. wub.gif
MEN, varför ska det bli stor business kring det hela???!!! Tex för att bli medlem på GI.viktkoll.nu. kostar det 89:-/mån.För det får man tydligen råd och kostprogram, recept mm.
Trallande:"Allting går att sälja för mördande reklam:Kom och köp konserverad gröt!"...
Hälsn
AnnA
Katarina H
De måste väl försörja sig helt enkelt, det är nog inte svårare än så. Denna hemsida har just nu gratis medlemskap, vet dock ej hur bra den är. Sund.nu
Chrihanna
Åh jag har läst den första av olas böcker! =) Jätteintressant!

...undrar bara om det är lönt att gå med i viktkoll-klubben? Är det bra recept och så? Någon som vet?
Anma
CITAT (Chrihanna @ 23-03-2006, 09:42)
Åh jag har läst den första av olas böcker! =) Jätteintressant!

...undrar bara om det är lönt att gå med i viktkoll-klubben? Är det bra recept och så? Någon som vet?

Jag har varit medlem i snart 3 månader, det är en bra start för att lära sig, men absolut inget nödvänligt. Har nu sagt upp mitt medlemsskap. Recepten på sidan är bra, men jag tycker att det är mycket sådant som jag inte äter. Men det står hur mycket av vad man ska äta, proteiner, fett och kolhydrater i varje fas och det har varit lärorikt!

Har man böckerna så klarar man sig långt. Dessutom finns det massor med gratissaiter om GI på nätet! Jag kör med en egen variant numer och ändrar mina gamla recept till GI mat istället. Tex Köttfärssås med isbergssallad och paprika istället för pasta... MUMS!!
Har minskat 15 cm runt midjan sedan nyår... Så på mig funkar det! wub.gif

Det bästa med GI är att man slipper räkna kalorier! Ät dig mätt och undvik snabba kolhydrater är väl huvudregeln kan man säga...
Snöflinga
Tasteline har en egen avdelning med GI mat och prat, alldeles gratis tongue.gif
Pirum
Ni som har pejling (och böcker), kan någon förklara varför potatis har högt GI när den är varm, men får lågt när den kallnar? Antar att det har med stärkelser att göra etc. Men, kruxet är, om man sen värmer potatisen (exv steker) får den då ånyo ett dåligt GI-värde? Och, vid vilka temperaturer talar vi om här?
Ciczi
JAg kör också enligt GI-metoden och jag har följt Ola Lauritzssons bok. Super bra... Bäst av allt, fyra veckor senare kom jag i ett par byxor som jag inte haft på 1½ år. biggrin.gif

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon