Pirran
Hej!
Jag tänkte att detta måste vara rätt forum att få reda på var man kan få tag på pallkragar. Jag bor i Stockholmstrakten. Någon som vet?
En fråga till - Hur djupt lager av jord behöver man bygga upp? Jag är främst intresserad av att odla kryddor.
Pirran
MB1965
sätt in en annons på blocket.se kostar 25-40kr/krage
Betty
Industrier och verkstäder brukar ha begagnade kragar som man på en del ställen t.o.m. kan få gratis. smile.gif

Jag har bara en krage till kryddor och det verkar funka bra (beror väl en del på underlaget) Min kryddkrage står på vanlig trädgårdsjord med en fiberduk i botten.
pelargonen.se
Hej!
Granngården sålde pallkragar förra sommaren. Vet inte om dom har det i sortimentet iår, men det borde dom väl ha...?

Två på höjden blir bra om du inte tänker gräva undan och luckra jorden under.

MVH Groa smile.gif
Betty
Granngården tog 149:-/styck för pallkragarna förra året - rena stölden enligt min mening... ohmy.gif
pelargonen.se
CITAT (Betty @ 23-03-2006, 21:16)
Granngården tog 149:-/styck för pallkragarna förra året - rena stölden enligt min mening... ohmy.gif

Jo det kan jag hålla med om... Men dom är rena, nya, hela och snygga...smile.gif
Betty
Begagnade gratispallkragar blir som nya med lite färg... rolleyes.gif tongue.gif

MB1965
Mina nästan nya trävita pallkragar kostade 40kr/styck. Hemkörda dessutom- köpte 11 stycken.
Pirran
Fantastiskt forum, med fler svar än jag hade väntat mig. Men, dessvärre - på Blocket fanns inga annonser om pallkragar, och på Eniro blir det inga träffa. 40 kr st låter som rena fyndet! Jag får leta vidare.
MB1965
CITAT (Pirran @ 29-03-2006, 13:07)
Fantastiskt forum, med fler svar än jag hade väntat mig. Men, dessvärre - på Blocket fanns inga annonser om pallkragar, och på Eniro blir det inga träffa. 40 kr st låter som rena fyndet! Jag får leta vidare.

Jag satte in en annons på blocket.se och så ringde han som handlade i kragar upp.

Hittade däremot inga under säljes
helios
jag bara ställde EN pallkrage på marken med fiberduk under. odlade kryddor & det gick jättebra.
hoppas du hittar pallkragar. jag hittade i norrland för 25kr. lycka till!
Gloriana
Jag har också sett Granngårdens pallkragar - svindyra! Efter tips under annan tråd slog jag i gula sidorna och flera företag kom upp i mitt län. Jag har inte ringt än men jag kommer testa det. 40 kr styck är bättre än 149 kr för omålade granngårdskragar´....
Hoppsan
Jag hittar inte heller pallkragar på blocket eller eniro. Vilken slags företag kan man ringa och fråga?
Betty
CITAT (Hoppsan @ 24-04-2006, 08:31)
Jag hittar inte heller pallkragar på blocket eller eniro. Vilken slags företag kan man ringa och fråga?


CITAT (Betty @ 23-03-2006, 21:55)
Industrier och verkstäder brukar ha begagnade kragar som man på en del ställen t.o.m. kan få gratis. smile.gif
Hoppsan
Sorry, läste visst lite slarvigt! Tack!
Jag ringde till en verkstad som vi nästan bor granne med, men de ville inte sälja några till mej. sad.gif
Hoppsan
Jippi! Nu ska jag få köpa 8 kragar för 40 kr styck! smile.gif
Jag var inte ensam som ringde, sa han. Jag ringde till en lastbilsfirma som kör gods.
Betty
CITAT (Hoppsan @ 25-04-2006, 09:28)
Jippi! Nu ska jag få köpa 8 kragar för 40 kr styck! smile.gif
Jag var inte ensam som ringde, sa han. Jag ringde till en lastbilsfirma som kör gods.

Grattis! biggrin.gif Ja du ser, det lönar sig att ringa runt lite. Lycka till med planterandet, pallkragar är suveränt! smile.gif
Heleri
Vilket TYP av industrier/verkstäder kan man ringa till? Har noll koll wacko.gif

/Helena biggrin.gif
Betty
Bilverkstäder, maskinverkstäder, transportfirmor, lastfirmor, olika industrier typ Ferruform, Volvo, plåtindustrier, pappersindustrier med flera.
Gillan
CITAT (Betty @ 25-04-2006, 19:25)
Bilverkstäder, maskinverkstäder, transportfirmor, lastfirmor, olika industrier typ Ferruform, Volvo, plåtindustrier, pappersindustrier med flera.

Oj, vilka massa tips! Tack för det.
Vi trodde att lyckan var gjord
när vi ställde frågan till expediten på BYGGMAX, då han sa att
" Dom kan ni väl få ". Sen kom han på att han kanske skulle
fråga chefen!....Väldigt dumt initiativ tycker jag...Och då
blev svaret : att dom skickar vi tillbaka ohmy.gif , Sicken skitstövel
tycker då jag wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon