Full version: Ansiktet bakom
Sidor: 1, 2
*Felix matte*
Så här ser jag ut.
Leia
Synd att flera bilder är borttagna. Men jag ska haka på, måste bara leta fram någon bild. Det är oftast jag som håller i kameran så det finns inte så många...
Förresten i mitt fotoalbum finns jag med i "vargar"! smile.gif
AnitaO
Jag avskyr att bli fotograferad och är duktigt på att hålla mig undan tongue.gif
Det här är den enda bild jag har på mig själv, och jag är inte så ledsen som jag ser ut.
Bara lite trött och framförallt inte förtjust i att bli fotograferad laugh.gif

pejori
får väl offra mej då. sad.gif
avskyr att fotas, är inte ett dugg fotogenisk. men vad gör man inte för odla. laugh.gif laugh.gif
Leia
Och jag hittade ett kort som sonen tog på mig förra sommaren:
Leia
CITAT (AnitaGg @ 26-03-2006, 10:00)
Jag avskyr att bli fotograferad och är duktigt på att hålla mig undan tongue.gif
Det här är den enda bild jag har på mig själv, och jag är inte så ledsen som jag ser ut.
Bara lite trött och framförallt inte förtjust i att bli fotograferad laugh.gif


Åh! Ingen snö och ingen is! smile.gif
ansan
Det är lustigt att man bestämmer kön på folk utan att ens tänka på det.

Man märker först av att man ens har gjort det, när man blir förvånad över att få se någon som man eller kvinna.

Konstigt att det är så viktigt att man omedveten gör sig en bild av någon som man eller kvinna.
Leia
CITAT (ansan @ 26-03-2006, 10:48)
Det är lustigt att man bestämmer kön på folk utan att ens tänka på det.

Man märker först av att man ens har gjort det, när man blir förvånad över att få se någon som man eller kvinna.

Konstigt att det är så viktigt att man omedveten gör sig en bild av någon som man eller kvinna.

Vem av oss trodde du var en man? biggrin.gif (jag tror att vi tål sanningen alla tre! laugh.gif )
ansan
Det vågar jag inte säga. Nä men det var faktiskt inte bara på den här tråden.
Jag läste en annan tråd där en del benämde andra som hon eller han. Då började jag fundera på varför jag blev förvånad.
Det är konstigt att man har behov att bestämma kön omedvetet, fast man medvetet inte vet om att man gör det och att man tänker medvetet att det inte har betydelse.

Förstår ni? Är det så för er eller är jag bara en militant könsuppdelare som vill hålla kvar könsroller, utan att veta om det???

Undra också VAD det är i någons uttryckssät som gör att man tänker sig att det är en man eller kvinna? Det kan jag själv inte svara på.
Leia
CITAT (ansan @ 26-03-2006, 11:02)
Det vågar jag inte säga. Nä men det var faktiskt inte bara på den här tråden.
Jag läste en annan tråd där en del benämde andra som hon eller han. Då började jag fundera på varför jag blev förvånad.
Det är konstigt att man har behov att bestämma kön omedvetet, fast man medvetet inte vet om att man gör det och att man tänker medvetet att det inte har betydelse.

Förstår ni? Är det så för er eller är jag bara en militant könsuppdelare som vill hålla kvar könsroller, utan att veta om det???

Undra också VAD det är i någons uttryckssät som gör att man tänker sig att det är en man eller kvinna? Det kan jag själv inte svara på.

Jag förstod dig redan i ditt första inlägg biggrin.gif , ville bara skoja lite! biggrin.gif
ansan
Jag trodde nog att du var en man. Just för att du vill skoja om allvarliga saker tongue.gif

Nä, nu skojade jag.
biggrin.gif

Men Leia, är det inte lite facinerande ?
Leia
CITAT (ansan @ 26-03-2006, 11:08)
Jag trodde nog att du var en man. Just för att du vill skoja om allvarliga saker tongue.gif

Nä, nu skojade jag.
biggrin.gif

Men Leia, är det inte lite facinerande ?

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT (ansan @ 26-03-2006, 11:08)
Jag trodde nog att du var en man. Just för att du vill skoja om allvarliga saker tongue.gif

Nä, nu skojade jag.
biggrin.gif

Men Leia, är det inte lite facinerande ?

Hoppsan! det var meningen att jag skulle skriva lite till!
Jo, visst är det det... Jag har också ibland tvekat på vilket kön någon är, och ibland trott helt fel. wub.gif smile.gif
Magdis
Så här ser magdis ut.
wolkenkrabber
Magdis, din bild får mig att tänka på ett rådjur smile.gif på ett bra sätt förståss!...
AnitaO
CITAT (Leia @ 26-03-2006, 10:14)
Åh! Ingen snö och ingen is! smile.gif

Förvisso är bilden tagen i mars månad ... dock inte i år laugh.gif
Magdis
CITAT (wolkenkrabber @ 26-03-2006, 12:16)
Magdis, din bild får mig att tänka på ett rådjur smile.gif på ett bra sätt förståss!...

Ha ha! Ett rådjur? Bilden kanske ser lite skev ut p.g.a att jag tog den själv innan jag räknat ut hur självutlösaren fungerar laugh.gif
Brukar rådjur ha blåa ögon? rolleyes.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 26-03-2006, 12:20)
CITAT (Leia @ 26-03-2006, 10:14)
Åh! Ingen snö och ingen is! smile.gif

Förvisso är bilden tagen i mars månad ... dock inte i år laugh.gif

Misstänkte av någon anledning att det inte var från i år! wink.gif biggrin.gif
*solis.*
Mig har ni jo sett på andra ställen här på forumet, så jag sätter inte in en bild här.
Leia
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-03-2006, 12:21)
CITAT (wolkenkrabber @ 26-03-2006, 12:16)
Magdis, din bild får mig att tänka på ett rådjur smile.gif  på ett bra sätt förståss!...

Ha ha! Ett rådjur? Bilden kanske ser lite skev ut p.g.a att jag tog den själv innan jag räknat ut hur självutlösaren fungerar laugh.gif
Brukar rådjur ha blåa ögon? rolleyes.gif

Jag tror han på ett lite blygt sätt ville tala om att du har vackra ögon... wub.gif
Leia
CITAT (Leia @ 26-03-2006, 12:35)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-03-2006, 12:21)
CITAT (wolkenkrabber @ 26-03-2006, 12:16)
Magdis, din bild får mig att tänka på ett rådjur smile.gif  på ett bra sätt förståss!...

Ha ha! Ett rådjur? Bilden kanske ser lite skev ut p.g.a att jag tog den själv innan jag räknat ut hur självutlösaren fungerar laugh.gif
Brukar rådjur ha blåa ögon? rolleyes.gif

Jag tror han på ett lite blygt sätt ville tala om att du har vackra ögon... wub.gif

Han föressten? Tar bara förgivet?!
pejori
nix pix...wolkenkrabber är en man smile.gif smile.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 26-03-2006, 13:06)
nix pix...wolkenkrabber är en man smile.gif smile.gif

...och en väldigt ung man. Vilken underbar komplimang du fick Magdis! biggrin.gif wub.gif
Floppy
Å detta är Floppy... har lite mörkare hårfärg...detta är lite solblekt...så på vintern är jag mörkare och på sommaren blir jag ljusare...

Floppy

Sorry...la den tydligen i fel album...men nu ska det funka...tror jag... huh.gif
Leia
CITAT (Floppy @ 26-03-2006, 13:37)
Å detta är Floppy... har lite mörkare hårfärg...detta är lite solblekt...så på vintern är jag mörkare och på sommaren blir jag ljusare...

Floppy

CITAT
 
  Observera
Detta är ett privat album ange lösenord  
 
 


Och lösenordet är? smile.gif
Lady Hamilton
smile.gif Jag var för långsam......Leia hann före
Magdis
CITAT (Leia @ 26-03-2006, 12:35)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-03-2006, 12:21)
CITAT (wolkenkrabber @ 26-03-2006, 12:16)
Magdis, din bild får mig att tänka på ett rådjur smile.gif  på ett bra sätt förståss!...

Ha ha! Ett rådjur? Bilden kanske ser lite skev ut p.g.a att jag tog den själv innan jag räknat ut hur självutlösaren fungerar laugh.gif
Brukar rådjur ha blåa ögon? rolleyes.gif

Jag tror han på ett lite blygt sätt ville tala om att du har vackra ögon... wub.gif

Tror du det? Jaha..jag är lite trögfattad angående sånt. I så fall; tack Wolkenkrabber! smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (Floppy @ 26-03-2006, 13:37)
......Sorry...la den tydligen i fel album...men nu ska det funka...tror jag... huh.gif.....

smile.gif Ja nu funkar det!
Emma_
Och här kommer en bild på Emma. smile.gif
Det finns en till i mitt album.




Emma
yenny
här är jag och Frida (min avatar lite större)

evelina
Här är jag!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif På väg till Halloween fest!!!

blink.gif
LadyG
Jag, en bit ner på sidan.
renate
Kul att du tog upp tråden igen Agneta, det har kommit en del nya medlemmar.Jag passa på att lägger in en nyare bild,som jag tog själv,det blev lite nära men får dugar,jag ser ut så här.
cic
"Du ska inte tro det blir sommar, i fall inte nån sätter fart.." Så jag fixade gröna slingor i håret. rolleyes.gif sleep.gif



Tog bilden i fredags kväll, där för ser jag så trött ut. sleep.gif
stina
Och här kan ni se mej i träniningstagen:

*Felix matte*
CITAT (cic @ 26-03-2006, 19:01)
"Du ska inte tro det blir sommar, i fall inte nån sätter fart.." Så jag fixade gröna slingor i håret.  :rolleyes:  -_-



Tog bilden i fredags kväll, där för ser jag så trött ut.  -_-

cic... jag tror du och jag har likadant silverhalsband smile.gif
Biggan_
CITAT (cic @ 26-03-2006, 19:01)
"Du ska inte tro det blir sommar, i fall inte nån sätter fart.." Så jag fixade gröna slingor i håret.  :rolleyes:  -_-



Tog bilden i fredags kväll, där för ser jag så trött ut.  -_-

Men annars så är den bilden du har som avatar helt underbar tongue.gif wub.gif
Det känns som om man vill skratta med dig där, jag menar att den är smittosam och man blir glad bara man ser den biggrin.gif wub.gif
Susanna
Tänkte att en trädgårdsbild passar bra. Tagen i höstas.
cic
CITAT
cic... jag tror du och jag har likadant silverhalsband  
Japp! smile.gif Mitt favoritsmycke! wub.gif

CITAT
Men annars så är den bilden du har som avatar helt underbar  
Det känns som om man vill skratta med dig där, jag menar att den är smittosam och man blir glad bara man ser den  




Den är lite suddig bara.. Men jag gillar också bilden! Den säger en hel del om mig. biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (cic @ 26-03-2006, 20:07)
CITAT
cic... jag tror du och jag har likadant silverhalsband  

Japp! smile.gif Mitt favoritsmycke! wub.gif


Jag fick det av en brevvän för 46 år sedan... han bodde i en stad långt ner i landet men jag kan inte minnas var tongue.gif
cic
CITAT (Felix matte @ 26-03-2006, 20:09)
CITAT (cic @ 26-03-2006, 20:07)
CITAT
cic... jag tror du och jag har likadant silverhalsband  

Japp! smile.gif Mitt favoritsmycke! wub.gif


Jag fick det av en brevvän för 46 år sedan... han bodde i en stad långt ner i landet men jag kan inte minnas var tongue.gif

Och jag fick mitt när jag fyllde 30. Har ett likadant armband som jag fick när jag fyllde 25. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (cic @ 26-03-2006, 20:18)
CITAT (Felix matte @ 26-03-2006, 20:09)
CITAT (cic @ 26-03-2006, 20:07)
CITAT
cic... jag tror du och jag har likadant silverhalsband  

Japp! smile.gif Mitt favoritsmycke! wub.gif


Jag fick det av en brevvän för 46 år sedan... han bodde i en stad långt ner i landet men jag kan inte minnas var tongue.gif

Och jag fick mitt när jag fyllde 30. Har ett likadant armband som jag fick när jag fyllde 25. smile.gif

Jag fick mitt armband (likadant som kedjan) av maken på min 25-års dag tongue.gif
fast låset är trasigt och jag har inte kommit mig för å
lämna in den för rep... än. smile.gif
Snöflinga
Har ett likadant armband .... tänk så det kan va tongue.gif
Castea
Susanna, vilken härlig bild! Även omgivningen - ser ut att vara en sån där riktigt härlig dag i gränslandet mellan sommar och höst. smile.gif
Hannele
Ingen har sett ansiktet, eftersom jag oftast ser ut så här,
ifall jag inte kryper på alla fyra på vårt berg.. laugh.gif

Lars-Olof Arvids
Jag har tyvärr ingen egen bild att lägga ut, men ni hittar mig längst ner här: http://www.stenungsund.snf.se/Styrelsen.htm

Olle
Anma
Här är jag, trött efter långpromenaden. smile.gif

Anki på Öland
....och här är jag.

Anki
Fialotta


Jaha och det här är lilla jag i höstas när det var så fint väder, försöker leka modell eller nåt laugh.gif
Caprice
Å här e´jag...



Kul att se alla som håller till här... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon