AnitaO
Det är nåt jag aldrig har gjort förut.
Jag brukar inte reagera på skämt och skoj som inte är helt rumsrena.
Men idag såg jag reprisen på programmet och måste säga att jag äcklades mad.gif

Det skämtades på ett vidrigt sätt om det senast aktuella styckmordet.
Riktigt lågvattenmärke och totalt utan hänsyn till offrets familj och vänner sad.gif
pejori
jag tittar inte på sådana program,inte heller på hey baberiba eller extra extra....tycker dom är så dåliga. sad.gif sad.gif
förstår inte vad som är roligt med sådant.
ett annat program som spårat ur, är parlamentet. sleep.gif sleep.gif
förr var det kul, men inte längre wub.gif
*solis.*
Sådana programm vill jag inte kolla på överhuvudtaget så jag vet egentligen inte vad du pratar om!

Jag tycker om att se på sådana programme som visar djur och natur och rese och matprogramme och spännande äventyrsfilmer,om konst; inte ens nyheter klarar jag längre av att se.
Helen B
CITAT (AnitaGg @ 26-03-2006, 14:15)
Det är nåt jag aldrig har gjort förut.
Jag brukar inte reagera på skämt och skoj som inte är helt rumsrena.
Men idag såg jag reprisen på programmet och måste säga att jag äcklades  :angry:

Det skämtades på ett vidrigt sätt om det senast aktuella styckmordet.
Riktigt lågvattenmärke och totalt utan hänsyn till offrets familj och vänner  :(

Jag håller med. Mycket kan man skämta om , men det där var riktigt riktigt dåligt!
gunvor
Såg det inte. Men är upprörd över andra saker - Jeopardy har dom förstört!
I går visade det sig att Lottodragningen var flyttad till ngn slags allmän underhållning.

Tack o lov så finns ju nyhetssändningarna kvar - det är ett behov hos mig att se vad som händer ute i världen!
renate
Jag vet inte heller vilket program du pratar om,men håller med att man inte kan skämtar om vad som helst i tv.
Bra att du mailade till dem.
AnitaO
I det här fallet när dom skulle skoja (?) om styckmordet så var det typ:
"Ja men kärringen hade ju tjatat på honom i 10 år, så man får ju förstå att han blev förbannad"
"Vem har inte styckat en kvinna nån gång?"
"Han ville ha flera bitar av henne att älska"

*urk* mad.gif
Det var så jäkla osmakligt!
Snöflinga
Håller med dig Anita.... osmakligt och det är just som du säger att anhöriga mår dåligt av denna typ av program sad.gif

Överhuvudtaget tror jag att ingen tänker på anhöriga när "brottslingar" hängs ut i media och hur illa de mår av det ....

Har slutat se på program av typ Parlamentet och Time out, gillar inte den "underbälteshumor" som är dominerande på ett plumpt sätt .... inte alls pryd gammal tant utan uppskattar humor med finess tongue.gif
Snöflinga
Vill bara tillägga att, (nu kommer jag inte ihåg vad programmet heter) som kör en såpa av kungafamiljen ...... Kan faktiskt förstå att K.G. tycker det är för mycket :unsure att som han uttalar sig " blir någon form av lyteskomik och att det blir väldigt svårt att vara seriös efteråt, att agera officiellt"
pejori
CITAT (Snöflinga @ 26-03-2006, 18:11)
Vill bara tillägga att, (nu kommer jag inte ihåg vad programmet heter) som kör en såpa av kungafamiljen ...... Kan faktiskt förstå att K.G. tycker det är för mycket :unsure att som han uttalar sig " blir någon form av lyteskomik och att det blir väldigt svårt att vara seriös efteråt, att agera officiellt"

det är hey baberiba det blink.gif blink.gif blink.gif
helt skruvat, där KG framställs som efterbliven och karl- philip också.... sad.gif sad.gif
Biggan_
Jag tycker inte heller att det finns några bra humorprogram på tv numera. Det är mest skit sad.gif sad.gif
Margaretha
Bra gjort AnitaGg! Jag mår också direkt illa av allt detta som föreställer humor, men som bara är sjukt!! Parlamentet klarar jag knappt av reklamen för! Så lågt! mad.gif mad.gif
*Felix matte*
Har inte sett något av dessa program men läst en del i tidningar på nätet.
Fyran tenderar mer å mer att bli Slaskkanal som trean och femman redan är. sad.gif mad.gif
Farbror Blå
Vem mer är med på att skicka mejl?

Om vi alla tycker att programmen är usla och ber våra vänner som tycker lika, så måste det ju så småningom ha effekt eller?

Jag tänker göra som du i alla fall och skriva några sanningens ord.

*Felix matte*
CITAT (Farbror Blå @ 26-03-2006, 23:04)
Vem mer är med på att skicka mejl?

Om vi alla tycker att programmen är usla och ber våra vänner som tycker lika, så måste det ju så småningom ha effekt eller?

Jag tänker göra som du i alla fall och skriva några sanningens ord.


Lönlöst känner jag att det är att skicka klagomål.. iaf om det gäller fyran.
Jag skrev till tittarombudsmannen en gång och fick ett så "drygt" svar från han
så jag nästan kräktes.
Sen dess tittar vi minimalt på den kanalen. wink.gif
Farbror Blå
Nej nej, att tittare skriver gör nog effekt, om det är tillräckligt många!
Felet är att vi är så svenska, så vi sitter och tänker att "det är nog bara jag.." eller " om ingen annan klagar så.." å sånt.

fatta genast mod!
Nästa steg är att kontakta de seriösa annonsörerna och skicka kritiken till dom och berätta varför ni tänkt sluta titta på kanalen.. om ICA tex ringer kanske fyran lyssnar?
Margaretha
Jag vet i alla fall att tidningar betraktar det som läsarstorm om tio stycken skulle klaga på samma sak! Man vet ju att de flesta av oss inte kommer till skott, även om vi tycker illa om saker och ting.

Så tio (som hör av sig) gånger tiotusen (som inte kommer sig för), det blir många det! biggrin.gif
AnitaO
Jag tror inte heller att det är meningslöst att klaga.
På TV4:s hemsida under "Tittarombudsmannen" kan man läsa:
Tittarna tycker: Tummen ner för 100%

Sen finns det ett forum där man kan skriva inlägg och där är det inga snälla ord om programmet.
kristerh
Ytterligare ett desperations program, där de är så desperata över att vara "roliga" att de tar till vad som helst för att verka roliga,
jag såg en bit av det 1:a programmet men när de grovt skämtade om Anna Boks vikt bytte jag kanal, jag tycker inte att man kan skämta om folks utseende sad.gif
krister
AnitaO
Det lönar sig att klaga smile.gif

Jag fick svar från tittarombudsmannen idag att det var så många klagomål på programmet så dom skulle titta över programmets upplägg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon