Full version: Byta mobil
netaave
Vill nog fortsätta ha kontantkort, men skulle vilja byta till en, helst blå, ny mobil med kamera.
Förslag????
wolkenkrabber
Ericsson K750i ?

http://welectronics.com/gsm/Sony%20Ericsso...icsson-k750.jpg

2mb pixels kamera... du kan nog välja blått skal om du vill, fråga hos försäljaren
Hannele
CITAT (netaave @ 28-03-2006, 18:38)
helst blå, ny mobil med kamera.
Radio använder jag mer än kamera... saknar bara tandborste i min mobil. tongue.gif
Min liknar wolkenkrabbers förslag, nummer vet jag inte.
ingrid fuxwall
Den var bra!
Den om tandborsten.

ingrid som inte bryr sig om vilken färg telfonen har
netaave
Nja Eriksson har jag haft en och den var hur krånglig som helst, funkade aldrig.
Bee
Jag bytte ut min T610 till en K750i för en månad sen. En sån telefon! Jag är jättenöjd hittills.
- Ljudet. Både telefondelen och radion har väldigt bra ljud. Det är RDS-radio. Medföljande hörsnäckor är suveräna. Folk som ringer hör inte att man använder hörsnäckan (det brukar ju märkas rätt väl på bruset annars).
- Menyerna är lätta att förstå. Vet inte om det är skillnad på om man har en operatörslåst telefon eller inte förstås. Själv har jag Vodafone.
- Kameran. Den är bra! Tar bra bilder. Det bästa med den är att man har alltid kameran med sig! Jag har inte lärt mig alla funktionerna än men det kommer väl.
- Alarmet, dvs väckarklockan. Den kan väcka vem som helst med den variation på oljud den har för sig. Går inte att sova när den går igång.

Det enda minuset är väl priset. Det blev rätt dyrt. Fast det är klart, det är telefon, kamera, radio och MP3-spelare i en enda liten apparat som ryms i handväskan eller fickan. Kanske inte så illa ändå smile.gif En vuxenleksak!
Sirpa
Ska du ha 3G eller GSM ?

Hur bra kamera ska den ha ?

Det är nog de två första sakerna du måste välja innan vi föreslår nått sleep.gif
Swingtime
Jag har också en K750i och är helnöjd med den
vihemma
Ett problemet har jag märkt både genom jobbet och genom att läsa betyg på ex Pricerunner, Cint och Smartson är att det är få som vet att man kan och bör uppgradera programvaran i mobilerna, nu mer speciellt eftersom dom börjar likna små datorer.
Hur ofta det skall göras är beroende på märke, men en bra fingervisning är om telefonen börjar bete sig konstigt ex hänger sig, är ovanligt slö (kan bero på överfull telefon oxå), är du osäker hör med din återförsäljare.

Detta gäller även en del DVD´s (speciellt inspelningsbara), Digitalboxar oavsett operatör eller märke, m.m.
netaave
CITAT (Sirpa @ 28-03-2006, 22:24)
Ska du ha 3G eller GSM ?

Hur bra kamera ska den ha ?

Det är nog de två första sakerna du måste välja innan vi föreslår nått sleep.gif

Känns inte så viktigt med 3G, fast jag vet egentligen inte så mycket om det.
Radio vet jag inte om jag behöver, fast, ja kanske vore kul.
Usch känner att jag kan ju inget om det här. sad.gif
Kameran vill jag mest ha för att man alltid har en med sig.
Anma
Jag personligen gillar samsung. Enkla menyer, bra fotokvalité och tilltalande design. smile.gif
kristerh
Ett litet tips; om du tänker använda mobilen för att skicka bilder och givetvis att ta emot bilder, så är det bra om dysplayrutan är så stor som möjligt, då kan du se bilderna bättre.
krister
labarradepan
jag har sonyericsson k700i , jag är jätte nöjd med den. Finns ju radio o kameran är inte så tokig heller. ( beror på vad man ska jämnföra med ) hihi. k700i

Har haft vanliga ericsson, nokia och motorola med, men gillar nog denna bäst smile.gif

Kontantkort har jag med från halebop, gillar dem med, Hyfsat pris där med. Jag messar mest smile.gif

halebop
emjoer
Sony Ericsson W800i har allt 2 meg kamera radio mp3spelare utbyggbart minne.Har den själv sen 4månader tillbaka är görnöjd.
LadyG
Jag gillar Samsung D500 (Ligger mellan 2700:- och 3500:- ungefär)



Skärmstorlek 176x220 pixlar, färgskärm

Den har Bluetooth för trådlös överföring av bilder och musik

Inbyggd MP3-spelare

telefonbok med plats för 1000 namn med adresser och bild

64 inbyggda ringsignaler (du kan ladda in egna låtar också)

vibrator, vid ringsignal

kamera, 1280x1024 pixlars upplösning 1,3 Megapixel

GPRS - står för General Packet Radio Service och gör det möjligt att skicka och ta emot information över mobiltelenätet på ett snabbare sätt än med traditionella GSM-telefoner.

MMS - Multimedia Messaging Service. MMS gör att man kan skicka meddelanden bestående av ljud, bilder och annat direktuppspelande innehåll till andra mobiltelefoner. Den nya generationens SMS.

WAP - WAP - Wireless Application Protocol. WAP är en enkel teknik för att surfa på speciellt anpassade sidor på nätet med mobilen.

Passningstid 150 H

Taltid 3 H

45.7x93.5x23.5 mm och väger 99g wub.gif
Caprice
Jag har en Sony Ericsson T 630, det är den bästa mobil jag har haft... det är en efterförljare till T 610, så den här har bla bättre kamera.. jag har haft en T 610 innan, det är stor skillnad på bildkvalite´n...


Lätt meny att förstå, du kan tanka över bilderna till din dator... bla...
Rekommenderas!

ingrid fuxwall
Dessa mobiler med kamera, hurdana bilder blir det?

ingrid
Anma
CITAT (ingrid fuxwall @ 29-03-2006, 17:22)
Dessa mobiler med kamera, hurdana bilder blir det?

ingrid

Dom nya modellerna blir det jättebra kvalite. Min mans ericsson tar foton där man inte ser skillnad på om den e tagen med kameran eller mobilen.
Sommartorparn
CITAT (Caprice @ 29-03-2006, 12:36)
Jag har en Sony Ericsson T 630, det är den bästa mobil jag har haft... det är en efterförljare till T 610, så den här har bla bättre kamera.. jag har haft en T 610 innan, det är stor skillnad på bildkvalite´n...


Lätt meny att förstå, du kan tanka över bilderna till din dator... bla...
Rekommenderas!


SonyEricsson 630 varnar jag för.
Köpte en för 1 1/2 år sedan och har ännu inte fått Internet och skicka bilder att fungera. Hade lika gärna kunnat köpa en vanlig ring-telefon för alla dessa finesser jag betalar för funkar inte. Två gånger har jag haft den inlämnad för omformatering. Massor med långa telefonsamtal med Comviqs kuntjänst. Comviq säger att "det brukar alltid vara problem med denna modellen". Man bollas fram och tillbaka mellan Onoff, Comviq och Sonyericssons kundtjänster. Jag gör ett sista försök nästa vecka då jag ska be om antingen pengar eller ny telefon, händer ingenting då så blir det Plus nästa. mad.gif

Bilder tar den, men mycket suddiga. Och jag kan inte få ut dom ur telefonen. Lägg hellre pengarna på en billig digitalkamera och en vanlig ring-telefon.
Caprice
CITAT (Sommartorparn @ 29-03-2006, 19:18)
CITAT (Caprice @ 29-03-2006, 12:36)
Jag har en Sony Ericsson T 630, det är den bästa mobil jag har haft... det är en efterförljare till T 610, så den här har bla bättre kamera.. jag har haft en T 610 innan, det är stor skillnad på bildkvalite´n...


Lätt meny att förstå, du kan tanka över bilderna till din dator... bla...  
Rekommenderas!


SonyEricsson 630 varnar jag för.
Köpte en för 1 1/2 år sedan och har ännu inte fått Internet och skicka bilder att fungera. Hade lika gärna kunnat köpa en vanlig ring-telefon för alla dessa finesser jag betalar för funkar inte. Två gånger har jag haft den inlämnad för omformatering. Massor med långa telefonsamtal med Comviqs kuntjänst. Comviq säger att "det brukar alltid vara problem med denna modellen". Man bollas fram och tillbaka mellan Onoff, Comviq och Sonyericssons kundtjänster. Jag gör ett sista försök nästa vecka då jag ska be om antingen pengar eller ny telefon, händer ingenting då så blir det Plus nästa. mad.gif

Bilder tar den, men mycket suddiga. Och jag kan inte få ut dom ur telefonen. Lägg hellre pengarna på en billig digitalkamera och en vanlig ring-telefon.


Tror att problem kan man få med vilken mobil, oavsett prisnivå, som helst... tyvärr....
En arbetskompis köpte en superspacy mobil för 7500:- ( ! ) och det har bara varit strul med den...

Min funkar perfekt, bilderna är mkt bättre än i de flesta andra mobiler... fast självklart går det inte att jämföra med tex digitalkamera...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon