Full version: palkrage
Lyckans
siter här fudnera på den lösning till somamrn men skulle vilja se lite bilder fårn era palkragar vore roligt om ni kunde läga in lite bidler så man kunde få lite ider i alla fall

(klaga inte på min stavniung har dyklexi)
Betty
HÄR är några av mina pallkragar. smile.gif

Välkommen till världens bästa trädgårdsforum, hoppas du ska trivas! smile.gif
Sar
Vilken underbar månskensrabatt du hade! wub.gif
Vilka blommor består den av?
pisanggoreng
CITAT (Lyckans @ 29-03-2006, 12:16)
vore roligt om ni kunde läga in lite bidler



smile.gif
Betty
CITAT (Sar @ 29-03-2006, 22:45)
Vilken underbar månskensrabatt du hade! wub.gif
Vilka blommor består den av?

Månskensrabatten -03 bestod av: två sorters Helichryssum, fyra olika Hostor (funkia), vit blomstertobak, malört, vit trolldruva, vit astilbe 'Brautschleier' och dagliljan 'Moonlit masquerade'.
Månskensrabatten -04 , bytte ut den vanliga vita blomstertobaken mot klocktobak, jag böt även ut ett par helichryssum mot Bacopa (Snöflinga). I övrigt samma perenner som -03.
Sommaren -05 kändes den lilla rabatten för trång så jag tog bort pallkragarna och ersatte dem med rullkant. Jag utökade sortimentet i rabatten ytterligare men har inte tänkt ha några ettåriga växter alls i min nya månskensrabatt.
Så här såg det ut när det var nyplanterat i början på augusti. smile.gif
Lyckans
tack alla kom igen fler med bilder
Maria i Helsingborg
Här har du våra smile.gif



och LÄNK till vägen dit.

Lycka till!
Gurkan
Hej Lyckans !

Kul att du har hittat hit till odla !

/Gurkan
Irene_L
Välkommen hit både Lyckans och Sar!
rolleyes.gif rolleyes.gif
mvh
Irene
Lene i Fredrikstad (Norge)
Om du går inn på albumet mitt finner du endel bilder av mine pallekarmer (som pallkrager heter i Norge).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon