Full version: Pass er noga..,
Snöflinga
I år skall jag icke gå på något, fast jag tyvärr är den typen wub.gif
pejori
jag också... wub.gif wub.gif
men jag ska vara på min vakt... smile.gif
*Felix matte*
För många år sedan ringde jag en svåger och bad om starthjälp till bilen...
Visst kom han
Snöflinga
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Castea
Väntar med spänning på länstidningens hyss. Det har varit saker som helkrokiga tv-antenner som sagts vara den nya tidens tv-paraboler, extra billig spritförsäljning - "tillfälligt lager" 07.00-09.00 på baksidan av Systemet (ja, folk gick på det och gick dit laugh.gif).

wacko.gif

För många år sedan var det nåt om att Carola och Herreys skulle uppträda i en gratiskonsert på en sunkig lastkaj på baksidan av ett betongblocksvaruhus. laugh.gif
Betty
Har just avslöjat årets 1:a skämt, "Copycat3" - vilket skämt! tongue.gif rolleyes.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 01-04-2006, 00:43)
Har just avslöjat årets 1:a skämt,  "Copycat3" - vilket skämt! tongue.gif  rolleyes.gif  laugh.gif


...........................................
OK... såg i grattistråden. laugh.gif
AnitaO
Åh så skönt att du redde ut det Betty.
Började tro att jag såg tredubbelt laugh.gif rolleyes.gif

Dagens aprilskämt i lokalblaskan:
Trängselavgifter införs i Linköping tongue.gif
Gossen Ruda
Personligen är jag inte så förtjust i Aprilandet och gör det aldrig själv. Det kan få allvarliga konsekvenser, dels för såna som blir lurade, dels för såna som inte vill bli lurade.
Gillan
Näääe, Ruda, där får väl ändå gränsen gå, för
att va torr alltså, wub.gif laugh.gif laugh.gif

Tål man inte ens ett aprilskämt, tja, då vette sjutton,
om man tål nåt alls wub.gif tongue.gif laugh.gif

/Gillan
Monica M zon 4
I vår lokaltidning (Borås Tidning) stod att det ska byggas en 5 våningar hög galleria i grannorten. Det skulle bli delfinarium på första plan och sen massa butiker. Mellan 13-14 kommer arkitekten, April Fooley, att visa ritiningar av bygget på torget. laugh.gif laugh.gif
Leia
CITAT
Så förlänger du de analoga signalerna till din teve

2006-04-01 00:00

Av:unt.se
På måndag släcks de analoga TV-sändningarna i Uppsala — och det blir mörkt i rutan hos dem som tar emot signalerna via en vanlig antenn.
Men fram till oktober kan du utnyttja analoga frekvenser via unt.se.

Experterna och TV-handlarna påstår att man står sig slätt utan en digitalbox efter helgen. Men idag kan unt.se avslöja att det är en sanning med modifikation: det går att slippa digitalboxen ända fram till 15 oktober nästa år.
Det är nämligen först då de sista kommunerna i Sverige går över till digital-TV och tills dess måste Stockholmssändaren försörja sändarna i Skåne med analoga signaler via hemliga frekvenser.
Vi har listan över dessa men får tyvärr inte publicera dem. Du kan dock få tillgång till frekvenserna: skicka ett SMS-meddelande till 72680 med texten: UNT FREKVENS så får du tillbaka de hemliga frekvenser man kan ratta in för att få fortsatt tillgång till analoga TV-sändningar i Uppsala.


Och detta är nog vad Uppsala nya tidning har åstakommit när det gäller aprilskämt! biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 01-04-2006, 08:48)
CITAT
Så förlänger du de analoga signalerna till din teve

2006-04-01 00:00

Av:unt.se
På måndag släcks de analoga TV-sändningarna i Uppsala — och det blir mörkt i rutan hos dem som tar emot signalerna via en vanlig antenn.
Men fram till oktober kan du utnyttja analoga frekvenser via unt.se.

Experterna och TV-handlarna påstår att man står sig slätt utan en digitalbox efter helgen. Men idag kan unt.se avslöja att det är en sanning med modifikation: det går att slippa digitalboxen ända fram till 15 oktober nästa år.
Det är nämligen först då de sista kommunerna i Sverige går över till digital-TV och tills dess måste Stockholmssändaren försörja sändarna i Skåne med analoga signaler via hemliga frekvenser.
Vi har listan över dessa men får tyvärr inte publicera dem. Du kan dock få tillgång till frekvenserna: skicka ett SMS-meddelande till 72680 med texten: UNT FREKVENS så får du tillbaka de hemliga frekvenser man kan ratta in för att få fortsatt tillgång till analoga TV-sändningar i Uppsala.


Och detta är nog vad Uppsala nya tidning har åstakommit när det gäller aprilskämt! biggrin.gif

Ha, ha ....
Får mig att minnas ett aprilskämt från min barndom.
Då det bara fanns svartvit TV.
Man skulle köpa en damstrumpa och klippa upp.
Sen skulle man spänna upp den över TV-rutan så fick man färg-TV laugh.gif
pimpim
CITAT
Svenska spel tar över valet
Valmyndigheten har gjort sitt val: Det blir Svenska Spel som får uppdraget att arrangera höstens val. Lägre kostnader, snabbare röstsammanräkning och chansen till en rejäl valvinst för väljarna är några av fördelarna.


Här är vår lokaltidnings aprilskämt (HD)
AnitaO
CITAT (pimpim @ 01-04-2006, 08:55)
CITAT
Svenska spel tar över valet
Valmyndigheten har gjort sitt val: Det blir Svenska Spel som får uppdraget att arrangera höstens val. Lägre kostnader, snabbare röstsammanräkning och chansen till en rejäl valvinst för väljarna är några av fördelarna.


Här är vår lokaltidnings aprilskämt (HD)

"Rejäl valvinst" laugh.gif laugh.gif
Hannele
Vid Radiohuset ska dom dela ut 100 gratisbiljetter till nya vägtullar i Tingstadstunneln,
sa dom i Lokalradion. biggrin.gif ohmy.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Hannele @ 01-04-2006, 08:02)
Vid Radiohuset ska dom dela ut 100 gratisbiljetter till nya vägtullar i Tingstadstunneln,
sa dom i Lokalradion. biggrin.gif ohmy.gif

Och på systemet i Nordstan har dom tyska priser. Men bara för dom som betalar skatt här.

Förra årets deklaration skall man då ha med sig, som bevis s.a.s.

Om det finns folk som går på det?

Elisabeth
*Felix matte*
Äsch... den här var dålig wacko.gif Trängselskatt i Luleå

LULEÅ, Kuriren.

När en ny rondell ska byggas vid Kulturens hus tar kommunen chansen att införa trängselskatt för att minska trafikköer och förbättra miljön.
Redan från och med i dag måste bilister lösa ett så kallat Luleåpass för 400 kronor per månad för att ta sig in eller ut från centrala Luleå.
Passet köper man i stadshuset och från och med måndag i de allra flesta butiker i Luleå
AnitaO
CITAT (Felix matte @ 01-04-2006, 09:16)
Äsch... den här var dålig wacko.gif Trängselskatt i Luleå

LULEÅ, Kuriren.

När en ny rondell ska byggas vid Kulturens hus tar kommunen chansen att införa trängselskatt för att minska trafikköer och förbättra miljön.
Redan från och med i dag måste bilister lösa ett så kallat Luleåpass för 400 kronor per månad för att ta sig in eller ut från centrala Luleå.
Passet köper man i stadshuset och från och med måndag i de allra flesta butiker i Luleå

Det var inte så där jättebra faktiskt ...

När jag bodde i Luleå var det ett skämt ett år om att ett rånbyte var nergrävt i Måttsundsbacken.
Man behövde hjälp från allmänheten att gräva och utlyste en belöning.

Faktiskt så var det en hel del som åkte dit med spaden i högsta hugg laugh.gif
Floppy
Ett litet utdrag från Hudiksvalls Tidningen stod det så här:

"Surfa i Hudiks nya bredbad!

I dag invigs Hudiksvalls nya bredbad. Den drygt 50 år gamla simbassängen har genom Bredbadsbolagets försorg fått en ny imponerande bredd av 25 meter. Kungsgatan enkelriktas.

Längden på bassängen blir naturligtvis densamma som tidigare, det vill säga 20 meter.

En annan nyhet är den vågmaskin som installerats i utbyggnaden mot Kungsgatan. Här görs det nu möjligt för badgästerna att surfa på meterhöga vågor."


laugh.gif laugh.gif laugh.gif ...jaha du...det var ju kul....inte
Reserv
Och i Sundsvalls tidning hittade jag inget konstigt unsure.gif hmm, om det inte va´färskpotatisen för 700 kronor kilot som kommit? blink.gif Fast i växthus så skulle det väl inte va´omöjligt att få fram lite färskpärer? unsure.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Nsd.s skämt var faktiskt lite bättre laugh.gif


Skyddsdräkt på, älgjägare
Alternativet kan vara att avlysa årets älgjakt


Det är skyddsdräkt på som gäller vid årets älgjakt.På grund av fågelinfluensan tvingas alla älgjägare klä sig i speciella skyddsdräkter.- Det här är en rent preventiv åtgärd. Säkerheten måste komma främst, säger Herbert Moosesson, vid länsstyrelsens epizootigrupp
astrid.m.s
Örnsköldsviks Allehanda

Här är ju många hockytokiga och de bygger ny arena som invigs i augusti så nu ska de göra figurer av isen från gamla Kempehallen och sälja som minne.
yenny
Själv har jag blivit lurad av brorsan... fick ett sms när jag vaknade.. han är i sälen med sin tjej ... han satt nu på akuten med brutet ben, hade halkat när han klev ur bilen.
Stackarn tänkte jag.. började fundera över hur han skall ta sej hem.. mm
så lättlurad är jag:rolleyes:
Gillan
En Nya Wermlandstidningen ska vi akta oss
för att köpa praliner på Lidl. Det kan vara inkörsport
till alkolism. Pralinerna innehåller nämligen 6% alkohol blink.gif

(fast tänk om det är sannt ?)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Gillan
pejori
CITAT (Evgeni @ 01-04-2006, 11:59)
En Nya Wermlandstidningen ska vi akta oss
för att köpa praliner på Lidl. Det kan vara inkörsport
till alkolism. Pralinerna innehåller nämligen 6% alkohol blink.gif

(fast tänk om det är sannt ?)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

/Gillan

det är det laugh.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
kolla lidls ägg
mamamaggan
I DN idag står det att man på prov ska införa hastighetsbegränsning för cyklister på vissa stråk i Sthlm. Högst 20 km får man åka.
ninnisky
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-04-2006, 08:08)
CITAT (Hannele @ 01-04-2006, 08:02)
Vid Radiohuset ska dom dela ut 100 gratisbiljetter till nya vägtullar i Tingstadstunneln,
sa dom i Lokalradion.  :D  :o

Och på systemet i Nordstan har dom tyska priser. Men bara för dom som betalar skatt här.

Förra årets deklaration skall man då ha med sig, som bevis s.a.s.

Om det finns folk som går på det?

Elisabeth

jajamensann, hade med mig 2 boxar vitt riesling hem. Hade glömt deklarationen men fick köpa ändå biggrin.gif biggrin.gif
Gillan
Men jösses ohmy.gif . Dra mig på en röd tråd laugh.gif laugh.gif

Jaha, där ser man. Man kan ju bli mörkrädde för
mindre sad.gif

Men det var roligt så länge det varade tongue.gif laugh.gif laugh.gif

/Gillan

Shit! det skulle vara citat på pejoris inlägg. wub.gif
ninnisky
och så kom jag emellan!!! Ska aldrig göra om det! biggrin.gif biggrin.gif
netaave
CITAT (Leia @ 01-04-2006, 07:48)
CITAT
Så förlänger du de analoga signalerna till din teve

2006-04-01 00:00

Av:unt.se
På måndag släcks de analoga TV-sändningarna i Uppsala — och det blir mörkt i rutan hos dem som tar emot signalerna via en vanlig antenn.
Men fram till oktober kan du utnyttja analoga frekvenser via unt.se.

Experterna och TV-handlarna påstår att man står sig slätt utan en digitalbox efter helgen. Men idag kan unt.se avslöja att det är en sanning med modifikation: det går att slippa digitalboxen ända fram till 15 oktober nästa år.
Det är nämligen först då de sista kommunerna i Sverige går över till digital-TV och tills dess måste Stockholmssändaren försörja sändarna i Skåne med analoga signaler via hemliga frekvenser.
Vi har listan över dessa men får tyvärr inte publicera dem. Du kan dock få tillgång till frekvenserna: skicka ett SMS-meddelande till 72680 med texten: UNT FREKVENS så får du tillbaka de hemliga frekvenser man kan ratta in för att få fortsatt tillgång till analoga TV-sändningar i Uppsala.


Och detta är nog vad Uppsala nya tidning har åstakommit när det gäller aprilskämt! biggrin.gif

Då läste du den dåligt biggrin.gif

Riksmäklarn har en annons om "Homestyling ultra pro"
"Spelar ingen roll hur din bostad ser ut, mörk blir ljus, liten blir stor, en 2:a helt plötsligt större än en 4:a, en blommig 70-talslägenhet i orange och brunt kan på bråkdelen av en sekund få en övervintrad 80-talsyuppie att gråta av glädje över alla läckerheter.m.m.
"Det vi är mest glada över är att homestyling nu blir lika enkelt som att trycka på en knapp och att det inte behövs några förberedelser alls"

Sen länsförsäkringars helsidesannons om att i"dag börjar man med röststyrda bankomater, gå bara in på lansforsakringar.se/uppsala och läs in ett röstprov. Men gör det idag för i morgon är allt som vanligt igen." biggrin.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 01-04-2006, 12:24)
Men jösses ohmy.gif . Dra mig på en röd tråd laugh.gif laugh.gif

Jaha, där ser man. Man kan ju bli mörkrädde för
mindre sad.gif

Men det var roligt så länge det varade tongue.gif laugh.gif laugh.gif

/Gillan

Shit! det skulle vara citat på pejoris inlägg. wub.gif

det är inte lätt att hålla isär stolligheterna.. laugh.gif laugh.gif
den här trodde jag var ett skämt laugh.gif laugh.gif bilen drar en tesked per mil
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Hannele @ 01-04-2006, 08:02)
Vid Radiohuset ska dom dela ut 100 gratisbiljetter till nya vägtullar i Tingstadstunneln,
sa dom i Lokalradion. biggrin.gif ohmy.gif

Och det var en del som åkte till radiohuset idag
Reserv
Det va´som jag trodde, man kunde få fram färskpärer i snöyran rolleyes.gif Fast för att fatta Sundsvalls tidnings skämt så hade man vart tvingad att va´sportintresserad också unsure.gif huh.gif


Figo till Sundsvall?
Stjärnspelaren Luis Figo – från italienska Inter till GIF Sundsvall?
Sydnorrländsk humor när den är som bäst påstår att den portugisiske storstjärnan ska göra sin första match för Giffarna redan den 15 juli mot Falkenberg i Idrottsparken. Kanske det faktum att 33-årige Figo är gift med en svenska från Sollefteå och att de tillbringar somrarna uppe i Sollefteå kan bidra till att lura någon? Näe...
Castea
CITAT (Evgeni @ 01-04-2006, 11:59)
En Nya Wermlandstidningen ska vi akta oss
för att köpa praliner på Lidl. Det kan vara inkörsport
till alkolism. Pralinerna innehåller nämligen 6% alkohol blink.gif

(fast tänk om det är sannt ?)

laugh.gif  :lol:  :lol:

                /Gillan

Det brukar i alla fall alltid blossa upp liköräggsdebatter när barnens påskägg fylls av dessa av misstag. huh.gif

Årets aprilskämt i länstidningen

*försöker killa mig under armarna*
huh.gif
Reserv
CITAT (Castea @ 01-04-2006, 14:14)
CITAT (Evgeni @ 01-04-2006, 11:59)
En Nya Wermlandstidningen ska vi akta oss
för att köpa praliner på Lidl. Det kan vara inkörsport
till alkolism. Pralinerna innehåller nämligen 6% alkohol blink.gif

(fast tänk om det är sannt ?)

laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

                /Gillan

Det brukar i alla fall alltid blossa upp liköräggsdebatter när barnens påskägg fylls av dessa av misstag. huh.gif

Årets aprilskämt i länstidningen

*försöker killa mig under armarna*
huh.gif

Men det har juh inte ens ägt rum än blink.gif 29 April, det är juh långt dit rolleyes.gif
elleave
"I dag byter vi till röststyrda bankomater
För att öka säkerheten för dig som tar ut pengar
i bankomat byter vi i dag till röststyrda bankomater.
Här kan du läsa in ditt röstprov"

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
grycken
Världens första motorvägsrondell ska byggas på motorvägen mellan Falun och Borlänge enligt Falu Kuriren. Hastighetsbegränsning 30 km i timmen.
netaave
CITAT (grycken @ 01-04-2006, 17:09)
Världens första motorvägsrondell ska byggas på motorvägen mellan Falun och Borlänge enligt Falu Kuriren. Hastighetsbegränsning 30 km i timmen.

Ha ha motorvägsrondeller finns väl hur många som helst......eller?????
Anki på Öland
Önskar jag visste vad Ölandsbladet hade för aprilskämt - jag fick inte någon tidning i morse sad.gif men det klanske var det som var aprilskämtet??? smile.gif
Anki
Carex
jag hade helt glömt dagens datum och satt här och vad ni skrivit. Så jag bestämde mig för att lura pojkvännen (via msn så jag slipper avslöja hur dålig jag är på att försöka låta bli att fnittra) pojkvännens bor alltså i göteborgs skärgård och jag lyckades lura i honom att man ska införa mopedskatter på öarna (vet inte om det redan finns, isåfall blir det extra, men han frågade aldrig:D) för att på sikt få en motorfri skärgård. Han blev upprörd och undrade hur de stackars pensionärerna skulle ta sig runt:D
Sedan lurade han i sina föräldrar samma sak, det borde väl vara ett tecken på att skämtet var lyckat?biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon