Full version: Plastikkirurgi
netaave
Jag har ju efter min viktnergång en stor "påse" av lös hud på magen.
På tisdag ska jag träffa en plastikkirurg. Är livrädd för att han ska säga nej till att ta bort den. Samtidigt har jag hört att den här sortens op är bland det hemskaste man kan vara med om.
Kluven? Om! biggrin.gif
Leia
CITAT (netaave @ 02-04-2006, 16:00)
Jag har ju efter min viktnergång en stor "påse" av lös hud på magen.
På tisdag ska jag träffa en plastikkirurg. Är livrädd för att han ska säga nej till att ta bort den. Samtidigt har jag hört att den här sortens op är bland det hemskaste man kan vara med om.
Kluven? Om!  :D

Jag förstår att du är nervös.
Vill bara säga att det är till sådanthär plasikkirurgi ska användas till!
Inte att fylla någons normala läppar till att se ut som om de fått någon slags "allergichock"...
Hoppas att allt går bra för dig Neta!
AnitaO
Förstår helt och fullt att det känns pirrigt.
En operation är ju alltid en operation .....
Hoppas det går att lösa i alla fall.
Måste ju kännas kul att få bli av med det sista när du nu har varit så duktig wub.gif
fruberglund
Förstår att du vill ta bort den. Jag har likadant fast jag har kvar fettet i min tongue.gif Alltså, jag har inte gått ner i vikt än. Jag har haft "hängbuk" länge. Har nästan alltid kjol för att det är så fult med byxor och en stor mage som hänger ner. Vill också göra en sån operation när (och om) jag går ner mycket i vikt.

Känner mig inte så motiverad just nu men det kanske kommer, tycker inte det är någon vits att göra en sån operation före jag fått alla barn jag vill ha eftersom magen ju spänns ut så mycket vid en graviditet.

Se till att du kommer till en bra plastikdoktor bara, har sett bild på en tjej som var gravid och hade gjort en sån operation före. Såg jättefult ut och hon hade ett jätteärr, blir det så fult så har jag nog hellre kvar min hängmage sen.

Stort lycka till och hoppas det går bra och att du får göra operationen. smile.gif wub.gif
Magdis
Lycka till med operationen Neta! Det kommer säkert bli jättebra. Säg åt på skarpen att han ska sy ihop snyggt också, fast det är ju en plastikkirurg så det behöver säkert inte påpekas. Vid min bukop, som dock inte var någon plastikoperation, så hade han bara häftat ihop mig med agraffer. Resultatet blev inte så snyggt. Men som sagt, en plastikkirurg kan ju sånt där.

Nyfiken på det du hört om att det är bland det hemskaste man kan vara med om...hur kan de ha menat då? De skär ju iallafall inte igenom alla hinnorna och livmodern som vid ett kejsarsnitt så det borde ju inte vara värre än ett sånt iallafall.
LadyG
Lycka till!!! Det kommer att gå strålande, de är så duktiga nu för tiden smile.gif

Det måste ju vara jätteskönt att ha kommit så långt att du liksom gjort allt du kan göra, allt som står i din makt. Jag hoppas det blir lika bra som du vill att det ska bli (och så lite bättre naturligtvis) wub.gif
Eva i Skåne
Det blir säkert bra Neta wub.gif .
Tänk att få en snygg figur igen i vår ålder rolleyes.gif Du har ju gjort det stora jobbet själv. Nu är det bara lite finjustering som saknas. den möjligheten ska du såklart ta.
Jag tror du blir jättenöjd efteråt.


Berätta för oss igen efter att du träffat läkaren.
ninnisky
Önskar dig verkligen lycka till med opertionen. Det kommer att gå jättefint, för att inte tala om hur fin du blir wub.gif
Som vanligt vill vi ju veta hur det gick och hur det kändes efterråt smile.gif
kerstin z5-6
Det blir antagligen ett ganska långt ärr-större än vid ett förlossnings-snitt -
Själva op går säkert fint, men det kan vara besvärligt efteråt , men rör ju magen nästan vad man än ska göra för rörelse ... det är väl så de menar de som tyckt det varit besvärligt .
Du får ta det lugnt efteråt
Lycka till
K
Tesa
Får man en sån operation eller får man pröjsa själv?
Lär väl bli i behov av en sån om jag går ner i vikt..så jag är lite nyfiken på hur det går till..

Är ju en sån där som AAALDRIG går till doktorn...om jag inte tror jag håller på att dö eller brutit nåt.. unsure.gif
netaave
CITAT (Tesa @ 02-04-2006, 19:27)
Får man en sån operation eller får man pröjsa själv?
Lär väl bli i behov av en sån om jag går ner i vikt..så jag är lite nyfiken på hur det går till..

Är ju en sån där som AAALDRIG går till doktorn...om jag inte tror jag håller på att dö eller brutit nåt.. unsure.gif

Jag har fått en remiss av min husläkare. Inte skulle jag betalt själv, då fick det nog vara!
*Felix matte*
Tror säkert att det kommer att gå bra.
Pirrigt är det väl inför varje ingrepp man gör
men jag tror att du kommer att vara supernöjd efteråt. smile.gif
Castea
En bekant till mig har gått ner drygt 60 kg genom en magsäcksoperation, och blivit lovad (men ännu ej genomfört) plastikoperation. Har landstinget genomfört den första operationen ligger det väl i deras ansvar att fullfölja det hela genom den andra operationen också.

Hur det faller sig om man går ner väldigt mycket utan magsäcksoperation vet jag dock inte.
netaave
Hoppas sen att jag får den gjord före sommaren!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Lycka till Netaave. Hoppas du får det snart gjort.
stina
Jag såg på tv om en tjej som gått ner otroligt mycket. Hon hade alldeles för stort skinn på hela kroppen. På henne minskade dom skinnet överallt, alltså mage, rygg, ben, armar och det gick bra. Visst var det jobbigt efteråt, men operationen var inga problem! Så det kommer att gå jättebra med din magoperation! rolleyes.gif

/Stina
netaave
Tänk på mig 8.45 i morgon!
Irene_L
Ska tänka på dig i morgon. Det kommer säkert att gå bra! smile.gif
mvh
Irene
Kathy
Lycka till!
netaave
Det var inget läkarbesök, bara till sköterskan för mätning och fotografering.
Snacka om platt fall, tycker dom kunde skrivit det i kallelsen.
Men processen har ju startat iaf, även om jag känner mig skitbesviken nu.
Biggan_
CITAT (netaave @ 04-04-2006, 10:27)
Det var inget läkarbesök, bara till sköterskan för mätning och fotografering.
Snacka om platt fall, tycker dom kunde skrivit det i kallelsen.
Men processen har ju startat iaf, även om jag känner mig skitbesviken nu.

Det är väl en början i allafall biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag förstår att du blev besviken, för samma sak hände mig på smärtmottagningen.

Men tänk positiv nu (även om det är svårt just nu), du har kommit en bit på vägen.

Processen har börjat, det är ju lte positivt eller? Kanske går det fort? När så många här håller tummarna måste det ju gå fort.
Dom skulle inte mäta och fotografera om det inte var planerat snart?

Lycka till

Elisabeth
Rapchic
det är väl en bra docktor du ska till, att typ din läkare har tipsat dig..
för det finns ju lurendrejare, hoppas det gå bra
netaave
CITAT (Rapchic @ 04-04-2006, 12:37)
det är väl en bra docktor du ska till, att typ din läkare har tipsat dig..
för det finns ju lurendrejare, hoppas det gå bra

Ja jag går till plastikkirurgen på ett av våra bästa sjukhus på detta i landet så jag är inte ett dugg orolig.
Rapchic
okej vad bra.... lycka till. smile.gif
Gåsis
Det kan vara ganska bra att få träffa en sköterska första gången, även om det känns som platt fall. Om hon gör samma som doktorn skulle gjort vid ett första besök - väger, mäter och fotograferar - kommer du att få din operation fortare. Doktorn slipper ju det han kan slippa och kan ägna sig åt att just operera.

Lycka till, vi har just din typ av operation på mitt jobb och man tar bort ganska mycket skinn, det blir både sträck och stygn. Ont sad.gif Men sen blir det fint. Men man ska nog aldrig glömma att varje operation innebär en risk för komplikationer, även om det inte är något fel gjort. Väg nytta mot risk. Men jag håller tummarna och önskar lycka till.

/Åsa
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 04-04-2006, 10:27)
Det var inget läkarbesök, bara till sköterskan för mätning och fotografering.
Snacka om platt fall, tycker dom kunde skrivit det i kallelsen.
Men processen har ju startat iaf, även om jag känner mig skitbesviken nu.

Men så trist... kan känna din besvikelse, men som du säger
Nu är det på gång iaf.
Håller mina tummar för att du slipper lång väntan wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon