Full version: Träningsvärk .....
Rossi
Ja, fastän jag tycker att jag håller igång och är rätt vältränad så ger ändå det första trädgårdsarbetet träningsvärk .....

Våren har ju kommit till Skåne och i helgen har vi varit ute flera timmar om dagen och beskurit och rensat, planterat penséer m.m. Man har suttit på huk och man har stått framåtböjd. Det känns i rygg och lår idag! Men på ett skönt sätt! Och så har vi börjat att spela golf också så kroppen fick jobba även när det svingades! *ler*

Har ni andra också börjat med vårstädning i rabatterna? (Ja, jag vet att vissa av er fortfarande har snö - men ni andra?)

Rabatterna är översållade med krokus, vintergäck och snöklockor och det är underbart vackert!!! Visst blir man glad!
Ciczi
Japp visst har man börjat!

Jag krattade barr en stund mellan byggrenoeringsvarven. Det är skönt att andas lite friskluft istället för byggdamm. Tänkte att påskveckan skulle bli städa trädgården veckan. JAg är nämligen ledig från skolan då.

Ciczi
stennie
Jodå, var ute flera timmar både lördag och söndag, rensade i rabbater och grävde i komposten, m.m...så visst har man ont både lite här och där..
Men som du säger, det är skönt på något sätt! tongue.gif
renate
Inte än,det är väldigt blött på gräsmattan, men tvättvindan tog jag ut i dag.Ska börjar så smått,först måste jag plocka upp all hundbajs som kom fram nu.(Det som göms i snö,kommer upp i tö)Börjar alltid med att klipper ner perenner,rabatterna rör jag inte så längen alla sorters lökar blommar, än så länge bara snödroppor och lite vintergäck.Ska köper några penséer i veckan.Ja nu börjar det roliga igen.
Annika Ljunggren
Ingen av er som skulle vilja komma hit och skotta bort lite snö kanske? laugh.gif

Och jag som hoppas i massor att snön på södersidan ska vara borta till påsk (inte för att jag tror att det kommer att hända men ändå...) och så kommer ni här och FRESTAS! FY! tongue.gif Och då bor ju inte jag sååå långt norrut ändå..

/Annika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon