råse-marie
Tänk vad en brand kan ställa till med .
Förra året på natten började det brinna i grannens hus som blev totalt förstört . och först nu är det klart och dom varken vill eller har råd att flytta tillbaka

ETT ÅR SENARE !!!!

Det var troligen ett par tonårstjejer som hade slängt " någon liten brandbomb " på deras altanmarkis som fattade eld .

Grannarna kom inte fram till brankåren när dom ringde eftersom det var många som ringde om att det brann här och där i närheten i konteinrar med papper .
Som tur var så såg brandkåren själv att det brannn när dom kom åkkande förbi för att släcka konteinerbranden .

Som tur var var dom som bodde där lättväckta annars hade det kunna slutat med en ännu störrekatastrof .

Huset fick byggas upp från helt det är bara lite utav väggarna som fick stå kvar .

Även huset brevid fick skador av vatten med klarade sig hyffsat .

Tjejerna blev tagna eftersom det var fler markiser som hade blivit på tända att det var dom som tände på det här vet jag itne men jag känner mig ändå säker på det tillvägagångssättet var precis detsamma
och även tidpunkten .

Men tänk om "ungar" fattade vad dom ställer till med .
Tjejerna var även påverkade av narkotika och i 15 - 16 årsåldern .... sad.gif
*Felix matte*
Så mycken elände som droger kan ställa till med sad.gif
Men varför har de inte råd att bo kvar?

Syrrans hus brann ner till grunden för 10 månader sedan... inget kunde räddas.
Om en månad ungefär får de flytta in i nybyggt likadant på samma plats
och börja om från noll... varenda liten grej får de skaffa nytt eftersom de inte fick med sig annat än kläderna de hade på sig.
Eld kan förändra livet på en mycket kort stund. sad.gif
Castea
"Den här stan är ju värre än Malmö". Det var en kommentar jag hörde igår kväll, 21:30, i Västerås City av några killar på besök därifrån.

Jag gick då förbi Punkt-huset, och någon/några kastade ner lysrör från en av övervåningarna på huset så att det blev ett fruktansvärt splitter i gatan.
blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif Om jag gått 10 meter framåt hade jag blivit träffad av detta.

Och ja, det har ju varit skumma anlagda bränder här i stan på fler ställen senaste åren. mad.gif Förra veckan var det ju någon som hällde brandfarlig vätska i en dörrbrevlåda och tände på.
råse-marie
Jag vet inte säkert varför dom inte hade råd att bo kvar med enl andra grannar så blev det för dyrt en hemförsäkring täcker ju tyvärr inte allt
trots att man tror det men med avdrag för ålder mm så blir det inte mycket pengar för saker och annat .

Grannen som fick vattenskador fick inte mycket för tapeter odyl som blev förstört . ( tror nästan itne att det räckte till en rulle tapet mad.gif när åldersavdrag var gjort )

ja västerås verkar vara Pyromanernas mecka ........
En skola har ju eldhärjats vid ca 6 tillfällen sad.gif nu har en 16 årning erkänt och fler killar är på förhör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon